Paar kilo meer dan normaal, frustrerend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Paar kilo meer dan normaal, frustrerend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 16:34

Nu ik al enkele weken thuiszit en erg weinig doe, ben ik dus een kilo of vier/vijf aangekomen. Je ziet het wel iets aan me, maar dat het nu direct misstaat, nou nee, dat valt mee. Komt erbij op mijn buik en mijn kont, mijn taille veranderd niet echt en mijn benen valt ook nog mee.

Maar ik voel me er gewoon absoluut niet lekker bij. Het zijn maar een paar kilo, maar die paar kilo zitten in de weg. Kijk, als ik eens een tijdje een kilo meer weeg dan normaal, no big deal, kan ik mee leven, maar deze kilo's zijn teveel. Ik voel me gewoon mezelf niet zo. (Ik denk er niet de hele dag aan hoor, omdat ik er een topic over start, maar was even benieuwd naar jullie meningen hierover...)

Afvallen ga ik nu niet, want als ik meer ga doen gaan ze er vanzelf weer af, normaal kan ik best flink eten zonder aan te komen, nu dus niet. En wat doe je als je veel stilzit... Juist: Vork .

Hoe zit het bij jullie, een paar kilo's extra.... Erger je hieraan of maak je je er niet zo druk om?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:37

Eentje vind ik niet erg, maar het moeten er niet te veel worden. Niet dat ik dag en nacht bezig ben met eten ed, helemaal niet juist. Ik eet wat ik wil en hoeveel ik wil. Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste tijd meer ben gaan paardrijden, dus dat compenseert wel. Ik kom zowiezo niet erg snel aan en als ik wat aankom is het nooit veel en is het erg zo weer af.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:38

Ik erger me er vreselijk aan !
Ik mocht vanaf eind januari niks en ben gewoon 30 kilo! aangekomen ! Oh ik vind het zo vreselijk !
Ik was al niet 1 van de lichtste maar dit slaat alles ! Ik heb me ook niet volgegeten maar ik mocht gewoon niet bewegen vanwege mijn schouder !
Nu mag ik dus naar de sportschool en ga ook om de dag want het moet er zo snel mogelijk af !
echt mega frustrerend Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:39

Ik heb er een heel stel te weinig, vervelend maar ik ga me er niet aan aanpassen extra door tegen mijn zin in vanalles te eten.
Ik versta 4 kilo toch ook nog wel onder een paar maar, en ik zie dan ook nog helemaal niets van je buik Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:39

Ik zou er juist blij mee zijn Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:42

Ligt er inderdaad aan hoeveel het is, als ik een paar kilo aankom (wat al vrij moeilijk gaat tot nu toe gelukkig) probeer ik het er wel zo snel mogelijk weer af te krijgen..

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:44

Die paar kilo's is niet zo erg. Alleen als je klein bent lijkt het erger dan als je wat langer bent. Knipoog

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:44

En wat er niet zo lang aan zit gaat er ook weer snel vanaf

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 17:14

Ik kom ook nooit zo snel aan en het gaat er normaal ook meteen weer 'vanzelf' af, maar nu ik niets doe, gaat het er ook nog niet af.... Boos!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:29

ik ken het, ik heb snel de neiging om kilo's vast te houden. Maar ik erger me er ook enorm aan net dat randje boven mn broek. ik weet dat als ik meer ga bewegen en harder werk het er ook zo weer af is (nog 1,5 week en dan werk ik weer 3 maanden fulltime) maar nu met die halve daagjes school vliegt het er aan ik snoep iets teveel en beweeg te weinig. maar dat snoepen komt doordat je teveel niets doet. heb al zoveel zin om weer aan de slag te gaan.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:50

Ik zit me altijd druk te maken dat ik te dik ben Scheve mond Niet nodig maar goed pubers.. (laten we het hier op houden Knipoog )
Spiegels, vooral die van paskamers, zijn zeer confronterend, zeker nu de zomer er aan zit te komen enzo. Ik ga nu een paar keer per week skaten en probeer zo min mogelijk te snoepen. Want echt, als ik me druk ga maken over me figuur, praat ik mezelf zo een depressie aan Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:29

Om eerlijk te zijn zal het me worst zijn, ik weet niet eens hoeveel ik weeg.
Sinds jaar en dag ben ik al te zwaar (hoeveel, dat is de grote vraag Knipoog Haha! ) en ik heb een prima excuus gevonden: ik ben gewoon te kort gebleven voor mijn gewicht

Jarenlang heb ik gevochten tegen de overtollige kilo's en met wisselend resultaat.
Samen met mijn gewicht veranderde ook mijn humeur: een kilo kwijt was een vrolijke Oscar, en andersom..... je begrijpt het vast wel.
Al heel lang geleden heb ik voor mezelf besloten dat het mooi geweest is, dus geen dieet meer voor mij.
Als ik me echt "opgeblazen" voel dan probeer ik het een tijdje rustig aan te doen totdat ik me weer goed voel.
Ook al zou ik voor het "schoonheidsideaal" (en voor mijn gezondheid) beter af zijn als ik wat lichter zou zijn, ik heb het er niet meer voor over en accepteer mezelf zoals ik ben.
Als anderen dat ook doen vind ik het prima, als ze het niet doen dan is het hun probleem, ook prima.

Zo denk ik er dus over, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders er weer compleet anders over denkt en er echt iets aan wil veranderen.
Zoveel mensen, zoveel wensen, en ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:47

Ik heb er ook last van gehad toen ik een aantal jaren geleden een gebroken been had. Ik ben best actief: veel lopen, fietsen en paardrijden. Toen ineens niets meer. Je snapt het al, ik kwam aardig wat aan. Gelukkig ging het daarna er wel weer af.
Maar nu ben ik de laatste tijd ook weer wat kilo's aangekomen. Ik zie het niet echt maar merk het aan mijn broeken Huilen
Ik kan er slecht tegen en neem me gelijk voor minder te snoepen. Maar das zo moeilijk, want ik vind het allemaal lekker. Kwijl
Als ik dat zeg lacht iedereen me uit, omdat ik niet dik ben. Maar als ik me niet lekker in mijn vel voel dan wil ik dat gewoon er af hebben. Dus je bent niet de enige Jurga! Het zal straks allemaal goed komen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:58

Oscar schreef:
Om eerlijk te zijn zal het me worst zijn, ik weet niet eens hoeveel ik weeg.
Sinds jaar en dag ben ik al te zwaar (hoeveel, dat is de grote vraag Knipoog Haha! ) en ik heb een prima excuus gevonden: ik ben gewoon te kort gebleven voor mijn gewicht

Jarenlang heb ik gevochten tegen de overtollige kilo's en met wisselend resultaat.
Samen met mijn gewicht veranderde ook mijn humeur: een kilo kwijt was een vrolijke Oscar, en andersom..... je begrijpt het vast wel.
Al heel lang geleden heb ik voor mezelf besloten dat het mooi geweest is, dus geen dieet meer voor mij.
Als ik me echt "opgeblazen" voel dan probeer ik het een tijdje rustig aan te doen totdat ik me weer goed voel.
Ook al zou ik voor het "schoonheidsideaal" (en voor mijn gezondheid) beter af zijn als ik wat lichter zou zijn, ik heb het er niet meer voor over en accepteer mezelf zoals ik ben.
Als anderen dat ook doen vind ik het prima, als ze het niet doen dan is het hun probleem, ook prima.

Zo denk ik er dus over, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders er weer compleet anders over denkt en er echt iets aan wil veranderen.
Zoveel mensen, zoveel wensen, en ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.


Ik weet wel wat ik weeg, teveel, maar verder is dit ongeveer hetzelfde verhaal. Alleen zijn er mensen in mijn omgeving die echt vinden dat ik te dik ben, ben ik ook wel, alleen hebben zij er een groter probleem mee dan ik. Ik eet niet extreem veel maar kom snel aan en val slecht af.
Ik heb een poosje gelijnd en toen kreeg ik heel wisselvallige buien, ook niet goed. Dan weer janken dan weer blij...

Ik voel me nu prima, al zou ik er graag een kilotje of 20 afhebben.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:00

ja dan ben ik zomaar weer 1 kilo aangekomen Boos! of zelf 2, nou daar word je toch gek van elke keer zo schommelend.
Ik kijk elke dag om te kijken of ik niet te zwaar word.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:02

Citaat:
Al heel lang geleden heb ik voor mezelf besloten dat het mooi geweest is, dus geen dieet meer voor mij


Vindt het heel knap van je Oscar dat je zo kan denken...als meerdere mensen dat zouden doen...ik ben eentje die niet zo kan denken..
Ik ben "dik"door weinig beweging en medicijnen en ik kan lijnen wat ik wil maar er gaat niks van af...dus lijnen is ook geen oplossing.
Gelukkig kom ik niks aan...als ik een vreetbui heb gehad(die ik gelukkig weinig heb) maar het zou toch wel eens fijn zijn als er toch een paar kilootjes verdwenen.
Soms kijk ik ze er af maar het is net of ze zeggen "na na na we blijven lekker zitten".
In de spiegel kijken kan ik nu wel weer maar ik heb tijden gehad dat ik kokhalzend voor de spiegel stond...geen pretje.

Ach ja de een vindt zich te dun en de ander te dik....je blijft het houden.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:07

In kilo's kan het me niet zoveel schelen,maar als mijn kleren te strak gaan zitten kan ik echt gefrustreerd raken. Misselijk Dan voel ik mij opeens te dik. Vooral mijn buik,soms roep ik wel van:ja ik heb twee kinderen gehad mag ik dan een buikje hebben maar ondertussen baal ik wel van die extra kilotjes. Wat ik dan doe? Goed drie keer per dag eten en niet of verstandig snoepen. Dan gaan die kilotjes er wel weer van af, duurt alleen wel een paar weekjes. Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 21:11

Ik weeg mezelf ook echt NOOIT, maar ik merk het gewoon, voel me mezelf niet. Het zit me in de weg, ik pas niet meer in mijn kleding en ga zo maar door. Lijnen doe ik nooit aan en ik maak me er ook niet de hele dag druk om dat ik eens even iets meer weeg, maar het zit me gewoon niet lekker. Zal dus blij zijn mijn spijkerbroek weer fatsoenlijk aan te kunnen trekken zonder dat ie eerst een paar hindernissen moet overwinnen. *zucht* En dan ben ik geeneens dik... Geef mij maar mijn vrouwelijke figuurtje, breed en wat vet op de juiste plekken, maar ook weer niet teveel...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:40

Ik erger me er gigantisch aan. Vier jaar geleden woog ik nog 57 kilo, toen ik met mijn vriend kreeg kwam ik iets aan en woog ik 62 kilo, dit vond ik nog niet zo erg maar nu weeg ik gewoon 72 kilo!!!!! Misselijk en begin me er aardig aan te irriteren. Gisteren dus maar weer netjes naar de sportschool geweest en vandaag ga ik echt beginnen met lijnen, ik moet en zal weer rond de 65 wegen en het liefst zo snel mogelijk!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:10

Ik sta ook nooit op de weegschaal en ik meet mijzelf aan mijn confectiemaat. Als ik niet meer in mijn kleren pas dan wordt het tijd om actie te ondernemen. Maar toevallig stond ik twee weken geleden nog op de weegschaal bij de dokter voor controle en toen bleek dat ik nog steeds 61 kg weeg. Ik heb de afgelopen 10 jaar al hetzelfde gewicht. Soms ben je wel eens wat zwaarder dan anders en ik heb ook een tijd gehad dat ik weinig bewoog en redelijk wat snoepte en toen ben ik ook wel een kilo of twee aangekomen. Maar met een beetje rennen in het bos met de hondjes kwam dat wel weer goed. En even een tijdje vette en zoete dingen afzweren.
Ik zou zeggen, ga lekker sporten en houd je snoepgedrag een tijdje in bedwang. Kan je niet met je hond (als je die hebt) gaan wandelen elke dag. Of misschien wat vaker een beroep doen op je vriendje Knipoog Dan vliegen de kilo's er ook af!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 09:12

*grinnik* Zo vaak is dat vriendje er niet en dan nog heb ik mijn dagelijkse dingen te doen en dan heb ik het wel weer gehad voor die dag en moet ik weer slapen. Sporten niets voor mij en wandelen met de honde, ik probeer het wel, maar mijn benen werken vaak niet mee. Ik sta er heel slap op.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:21

Ik haaaaaaaat extra kilo's Boos! Ben al mijn hele leven in strijd met mijn gewicht! De laatste paar jaar gaat het prima, alles onder cotrole, met dank aan het vele sporten. Maar ik zou ook wel weer een kilotje of 3 af willen vallen....okee, meer mensen hier geloof ik, dus what's the plan? Haha!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:22

Nathalie1981 schreef:
ik moet en zal weer rond de 65 wegen en het liefst zo snel mogelijk!!


Hee da's ook mijn streefgewicht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:42

Ik heb er ook een hekel aan als ik even wat meer weeg. Ik zie dan in elke spiegel mezelf als heel erg dik en ik wil er zo snel mogelijk van af (ook als het maar 1 kilootje is).

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:34

Ik let eigenlijk nooit zo op de kilo's. Ik kijk in de spiegel en wacht op de reactie van familie. Bij mij is heel goed in het gezicht te zien of ikdikker wordt of afval. Tot een paar weken geleden ik mezelf er echt niet prettig bij voel. Sindsdien 1 maal per week op weegschaal en werk ik naar een streefgewicht (nog een kilo of 4 kwijt ongeveer). Nu kan ik mij dus wel een kl*te voelen als ik weer teveel heb gesnoept en mijn gezichtslijntjes wegtrekken, maar echt druk om maken niet. Paar dagen flink water drinken en niet snoepen en het gaat al beter.