Ze is echt gevaarlijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Ze is echt gevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 05:35

Verleden week hebben dus mensen hun merrie naar ons over gebracht om te dekken. Wat blijk nu dat die gek echt niet goed bij d'er hoofd is! Gisteren hadden we haar lekker buiten gelaten omdat ze anders gewoon gek wordt in haar stal. Na een uurtjes wilden we haar weer binnen halen toen alle ellende begon. Meestal laten we de paarden gewoon binnen gaan en die gaan meestal gewoon in de stal waar hun eten op hun staat te wachten. Nou, die gek besloot dat ze niet de stal in wilde. Ik stond aan de ene kant en Doug stond aan de andere kant. Ze kwam op me af gelopen en ik stuurde haar terug naar Doug. Net toen ze zich omdraaide gaf ze een grote bok. Het was maar een paar centimeters van mijn gezicht af. Ik was behoorlijk geschrokken. Als ze me had geraakt had ik het waarschijnlijk niet eens meer gehaald. Ze probeerde het later met Doug maar die heeft haar toen ook een goeie dreun verkocht. Ik zal blij zijn als die kreng weer naar huis gaat. Ze heeft ook echt geen manieren hoor! Als je d'er eten brengt loopt ze heel gewoon over je heen! Als je haar uit de stal haalt draait ze haar kont naar je toe en loopt ze aan je te hangen! Ik word echt gek van dat beest! Boos!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 07:26

Nou lekkere irritante "gast" zo te horen! Nog 2 weekjes denk ik en dan ben je ervan af. [en dan maar hopen dat ze drachtig is, anders komt ze weer een keertje op "bezoek"] Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:56

wat zou eth als ze NIET drachtig was, dat paard heeft geen manieren, ik ahd haar allang al naar huis gestuurd, ik zou het niet lang volgehouden hebben. Ben benieuwd wat ze van de hengst overhoudt...

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:12

overlopen worden door een paard, ik weet hoe het voelt(erg pijnlijk) dat is mij ook wel is overkomen.

heeej mensjus!!!!!
i love boefje 4 evahh

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:17

Hebben ze je niet gewaarschuwd voor het gedrag van het paard? Of is ze zo alleen in een vreemde omgeving?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:45

echt raar... nu maar hopen dat ze even niets meer gaat doen totdat jij klaar met haar bent...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:11

Strontverwend zeker. Ik heb zo'n paard gereden. Echt verpest door de eigenaar... Want het paardje was zo lief en deed geen vlieg kwaad en het waren allemaal ongelukjes (volgens de eigenaresse). En die knol was me daar een DRAAK!
Totaal geen manieren. Als ik jouw was zou ik idd zo weinig mogelijk met haar proberen, wat ze deed is echt levensgevaarlijk. Dus gewoon wachten tot ze weer weg gaat, als je begrijpt wat ik bedoel Haha!
Een mep krijgen heb je niks aan...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:08

En daar uit fokken ... ik hoop dat ze haar "aardje" niet te sterk door gaat geven ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:05

Dat wordt uitkijken voor haar baasje als ze een veulen krijgt!!Zo'n beest wordt dan vast eeh heel beschermend.......

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:41

stel dat het veulen ook zo'n draak is, leuke reclame voor je hengst. straks kijken ze er die ook op aan.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:56

Heb pas ondervonden dat een paard in een vreemde omgeving zetten ontzettend veel stress veroorzaakt bij een paard, hou daar rekening mee, dan kun je al veel "moeilijke" situaties voorkomen. Paarden zijn geen machines nietwaar Schijnheilig . Ik tolereer het niet dan maar meteen het paard als onhandelbaar te beschouwen.

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:40

Hai,

Is er niet een of andere reden dat het dier zo raar doet. Misschien heeft ie wel pijn of is ie gewoon heel bang. Wat ze doet is natuurlijk heel gevaarlijk, maar dat doet een paard echt niet zomaar. En van zo weinig mogelijk met haar doen wordt het volgens mij alleen maar erger.
Volgens mij wordt dit paardje gewoon niet goed begrepen en is er een reden voor haar gedrag, ik vind het een beetje hard om haar maar gelijk een kreng te noemen Boos! .
Ik snap wel dat het geen pleziertje is zo'n paard op stal, zou ik ook niet blij mee zijn. Maar met geduld en begrip bereik je vaak veel meer dan wanneer je haar gelijk de naar 'kreng' op speldt.
Veel succes met dit paardje verder, ik hoop dat het snel beter gaat.
Groetjes koetjespaard

Joepie geslaagd!!!
Profiel bijgewerk!!! Jim verteld zijn levensverhaal

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:00

koetjespaard,ik denk dat deze mensen genoeg verstand van paarden hebben,en weten waar ze het over hebben als ze een paard kreng noemen.
als ik dit gedrag zo lees komt het meer over dat dit paardje goed verwend is,dan dat dit paardje zielig of bang is,maar goed daar kan ik het natuurlijk ook fout mee hebben.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:36

En als het paard deze manier van behandelen (loslaten en de voor haar bedoelde stal in lopen) nou helemaal niet kent? En dan ook nog iemand die haar "wegjaagt"??? Ik zou haar groot gelijk geven dat ze bokt! Er zijn mensen die op een veel zachtere manier met paarden omgaan. Soms omdat het paard het anders niet pikt. Ik zeg niet dat DC anders met paarden om moet gaan (wij deden het precies hetzelfde: 1 paard wist na 7 jaar dezelfde stal nog niet dat dat zijn stal was), maar wel dat je altijd rekening moet houden met dat andere mensen ook anders met paarden om gaan en dat niet elk paard van dezelfde behandeling houdt.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:41

Ik denk dat mijn merrie het ook niet zou pikken als ze op dag 1 zo werd behandeld,
en ja, dan slaat ze ook.
Dat heet karakter en hoeft niet persee valsigheid te zijn.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:44

Bij ons op stal staat ook een merrie die vreselijk gemeen kan doen als je haar opjaagt, wegjaagt. Maar verder is het een schat van een beest.
Bovendien moet je er rekening mee houden dat ze in een vreemde omgeving staat, waar ze misschien wat nerveus op reageert.
Blijft wel dat je voorzichtig moet zijn met zo'n beest.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:56

nou ik heb er een hekel aan als paarden zich zo gedragen. Gewoon niet zeiken. Ik wil echt altijd rekening houden met de meest mogelijke oorzaken en daar ook op reageren MAAR voetjes dienen op de vloer te blijven behoudens het verplaatsen. Een paard dat gericht naar me slaat is eventjes niet van mij af. Bokken uit joligheid kan ik best hebben. Gelukkig kan ik het verschil tussen die twee goed onderscheiden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:27

Tuurlijk hoort ze (onder geen enkele omstandigheid) te slaan naar je. Maar het is wat anders om het gelijk een kreng en gevaarlijk te noemen. Terwijl er bij dit paard misschien wel een oorzaak voor is.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:23

Ik zie ze liever ook niet slaan maar er zijn in dit geval wel verzachtende omstandigheden,
ik vind het niet slim om een paard wat zo rauw op stal komt maar los naar zijn stal te drijven.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:33

Ik geloof ook niet dat het paard gek in d'r kop is. Misschien een combinatie van verwend maar ook dat ze niet gewend is om los naar stal te gaan en daardoor wist ze misschien niet wat er van haar werd verwacht?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:41

misschien is dat paard er alleen om mee te fokken en doen ze er voor de rest niets mee die mensen heb je helaas ook .

denk na voordat je je paard straft het ligt meestal aan je zelf !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:44

Maar waarom als ik vragen mag, wordt de merrie dan zo los naar d'r stal gedaan? Waarom niet gewoon aan een halster? Misschien snapte ze de bedoeling niet helemaal.

Koetjespaard

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:09

Hai,

Ik bedoelde ook niet dat DC geen verstand heeft van paarden (sorry als het zo overkomt), maar ik vind het gewoon raar dat je een paard zo snel de naam 'kreng' geeft. en idd misschien begrijpt ze het gewoon niet.

Groetjes Koetjespaard

Joepie geslaagd!!!
Profiel bijgewerk!!! Jim verteld zijn levensverhaal

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:10

met zo'n paard ga je toch niet fokken maarja veel sterkte en ik hoop voor je dat ze snel weg is en dat ze nooit meer terug komt

Zip's Faantastico <3

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 21:42

Eventjes voor de duidelijkheid: dit is niet mijn paardje maar iemand anders paardje. Die mensen zijn hier gekomen om het paard te laten dekken.
Laat me eventjes uitleggen dat dit paard echt levensgevaarlijk is. Zelfs aan de halter is ze gevaarlijk. Als ik haar eten wil geven bijt ze! Ik heb veel begrip voor paarden en ik weet een hoop. Ik heb veel geduld anders zou ik geen paarden trainen. Ik heb ook veel geduld voor haar en probeer zo veel mogelijk met haar bezig te zijn. Alles voor niets! Ze is inderdaad erg verwend en sorry, als een paard gaat slaan dan ben je toch wel echt een kreng als er geen reden voor is. Wij hebben haar hier al een tijdje en ze weet heus wel waar haar stal is, maar zij wilt gewoon de overhand over ons hebben, wat toch echt niet zal gebeuren. Dat is dus puur gemeen zijn! Sorry hoor, maar diegenen die hun paard laten trappen, ik hoop dat je nooit harde trap krijgt dat je in het ziekenhuis belandt, wat bijna bij mij gebeurde. En opjagen is heel anders dan het paard in de directie sturen van het stal.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Valentinotje en 104 bezoekers