[AR] Nee, niet nog een keer..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

[AR] Nee, niet nog een keer..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 20:35

Na dit 1,5 jaar geleden:
[UZ] Dennis aan de kletter
En dit een jaar geleden:
[UZ] Dennis had het weer voor elkaar
Is er vandaag weer wat gebeurd.

Dennis ging de laatste weken super voor de kar. Ik had hem er al vaker voor staan, zo wel langs de weg als in de bak. Hij liep dresuurmatig aardig netjes. Ik had van de week zelfs voor het eerst een beetje de vaardigheid geoefend, geweldig vond hij dat. Ik zag echt al heel erg uit naar de zomer, lekker gaan mennen. Zeker omdat ik echt te lang voor hem word en hij het voor de kar zo verschrikkelijk leuk vind zag ik het helemaal zitten, tot vandaag.
Ik was met hem in de bak aan het mennen. Hij deed het echt heel netjes. Na ong 15 tot 20 min was ik zo te vreden met hem dat ik hem uit zou gaan stappen. Mijn zusje was mee en zij maar ff op de bok en ik achter op. Nog eventjes wat figuurtjes enzo.
En in eens ging hij aan de kletter niet normaal meer. In galop, plat de hoeken door, bokken als een idioot. Ik heb tegen mijn zusje gezegt dat ze moest blijven zitten wat d'r ook gebeurde. Zelf ben ik d'r af gesprongen en ging naast Den rennen, maar hoe ik hem ook om probeerde te trekken hij hoorde, voelde en zag helemaal niets meer. Ik hielt hem niet meer bij en probeerde het dus het volgende rondje nog eens. Onder tussen was hij door het bokken met z'n been over een van de bomen gekomen. Hij bleef gewoon rennen. Hij vloog bij de ingang van de bak door het lint heen en bleef daar in hangen. Toen stond hij eindelijk stil(ik heb geen idee hoeveel rondjes hij heeft gerent, te veel iig). M'n zusje van de bok af en ik zou nog even een rondje met hem over het pad stappen met de kar d'r achter zodat hij van de schrik kon bekomen. Maar na 2 passen ging hij al weer, nu was ik d'r op bedacht en kon hem optijd tegenhouden. Ik had ondertussen al gezien dat hij de hele binnenkant van z'n been opengehaalt had dus heb ik hem uitgespannen.
Tamara was ondertussen het bubbelbad uitgesprongen om te kijken wat d'r gebeurde. Ik heb even een stukje met Den gestapt en heb toen z'n been afgespoten. Het zijn allemaal schaafplekken, niets dieps gelukkig. En hij is wat stijf maar niet kreupel.
Ik zit nogsteeds te shaken. Ik had er eindelijk weer zo veel vertrouwen in en dan gaat het alweer fout. Het lijkt wel of mennen echt niet voor ons is weggelegt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:56

T was echt eng...
Ik zat dus op de bok, k was blij dat hij stopte, vlak voor dat ik in het lint belandde... Scheve mond
Ik stond dus nog een hele tijd de shaken en Tamara vond dat ik er wel erg wit uit zag, maar k leef nog en Dennis ook!

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:58

Jeetje zeg wat een ellende allemaal.... Verdrietig
Kan me heel goed voorstellen dat je nu totaal alle vertrouwen kwijt bent.......
Goh wat balen zeg.......
Ik hoop dat jullie de oorzaak misschien kunnen vinden waarom hij soms zo ineens flipt.

Sterkte en kop op.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:04

Sjeez, ik zie het helemaal voor me. Letterlijk en figuurlijk weliswaar, het klinkt precies zoals ons "ongelukje".

Ik ben mijn vertrouwen ook kwijt geraakt en ben er mee gestopt. Maar ik kan gewoon met Isolda rijden, Den is maar klein. Echt heel jammer!
Jammer dat ze niet kunnen praten he? Dat ie je niet kan vertellen wat er is of wat ie ervan vind.
Nou sterkte maar!

fjordenhore

Berichten: 15
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:09

oh echt erg ik durf gelijk niet meer pjotr voor de kar te zetten want dat wilde ik hem net leren maar ik geef 1 tipje ga door ander durf jedalijk nooit meer Boos!

pjötr en wodeline zijn echt te gek gewoon Lachen
lekker veel foto's in mijn profiel Lachen Lachen Lachen Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:34

He bah het zit jullie echt niet mee he Boos!

Ik weet precies hoe (machteloos) het voelt als je paardje ervandoorgaat. Ik zie Mysty nog helemaal voor me Scheve mond

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:34

jee alweer.
veel sterkte met je beslissing
ik weet dat je wel het goede zal kiezen
inspannen of niet
voor het vertrouwen mag je ook wel een keer met lodewijk of ras komen mennen hoor!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 08:07

Ik denk dat ik Pauleen van de week maar voor de kar zet. Dan hoop ik iig van de schrik te kunnen bekomen. Wat ik met Den doe weet ik nog niet. Ik wil zo graag verder met hem voor de kar maar weet niet of dat er nog in zit. Hij ging gewoon zo super en vond het geweldig om te doen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:43

Jeetje ciska, wat zal jij geschrokken zijn, ik kan me voorstellen dat je niet meer durft. Toen Polly aan de rees was gegaan heeft het ook een hele tijd geduurt voor ik weer durfde..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:50

Jee, wat vervelend dat dit is gebeurd, lijkt me echt een nachtmerrie om zo machteloos te zijn. Dus nu rustig aan, en ga je misschien nog inspannen, of denk je nu dat het toch niet verantwoord genoeg is?

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 12:20

Ik weet nog niet of hij er weer voor komt. Ik had zo veel plannen. Mijn droom is met Den en Floor in het 2span volgend jaar. 2 karren en tuig ligt al klaar. Ik wil zo graag maar weet niet of het ooit nog verantwoord gaat lukken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:27

Ik snap dat je schrikt. Loopt hij normaal gewoon ontspannen? Onze hengst is een keertje ervandoor gegaan zonder kar (we waren nog aan het trainen) en loopt vrij ontspannen voor de kar nu. Mijn kennis heeft veel ervaring, dus we gaan gewoon door.
Een andere kennis had een pony, die er 2x vandoor is gegaan. Maar die man heeft altijd veel tegen moeten houden bij die pony, anders ging hij vaker. Nu ging het laatst weer fout en toen heeft hij gezegd, die komt niet meer voor de wagen, ze is te vluchterig.

Dus als Dennis gewoon ontspannen is tot het gebeurd, zal je eigenlijk de oorzaak op moeten sporen, voordat je kan zeggen of het nog verantwoord is hem in te spannen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 19:38

Hij liep zelfs super voordat het gebeurde. Lekker ontspannen, nagevelijk en super braaf. Zo loopt hij altijd. Hij zet wel eens z'n kop d'r op als we langs een merrie moeten maar het blijft dan bij hoofd om hoog en brullen, hij blijft gewoon stuurbaar. Normaal dus geen enkel probleem, helemaal niet schrikkerig of rennerig.

Ik heb vandaag wel voor de zekerheid nog zijn mond gecontroleerd. Al leek mij dat geen probleem. Hij had het zelfde bitje in als altijd(onder het zadel en aan de lange lijnen, een enkel gebroken bustrensje. Zijn stangetje was te klein en heb ik net geruilt en nog niet op stal liggen). Wel aan de ene kant zijn voorste kies scheef afgesleten. Z'n ene kies komt bijna tegen z'n tandvlees aan de andere kant(ben ff kwijt of z'n onder of boven kies nu lang is). Ik ga hier iig ff een tandarts naar laten kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers