pikeur cap

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

pikeur cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:50

vinden jullie ook niet dat alles echt steeds duurder word?natuurlijk al al het paardenspul duur maar nu maken ze van de gewone gulden prijzen zo euro's.En een pikeur cap kost (die met die grijze streep)zo ongeveer€275,45,- en dat vind ik hoog overdreven oke het kan van duur matriaal zijn maar stel je doet €100,- van de prijs af veel meer mensen kopen dan een 100% veilige cap en dus gebeuren er minder ongelukken.(even over dat 100% veilige dat valt nog vies tegen want een meisje van stal had er ook een en haar paard steigerde en zij kwam met haar hoofd tegen de hals aan en KNAP!!de klep was stuk!!dus zij schrijven naar pikeur maar ze kreeg geen vergoeding dat vind ik niet kunnen want zo'n cap hoort 100% veilig te zijn!!!)wat vinden jullie daar nou van dan?


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:09

Die helm is zeker heel duur, maar je betaalt dan meer voor de naam en de status (iedereen weet dat hij zo duur is), net zoals bij merkkleding. Ik kan niet beoordelen of zo'n helm nou echt zoveel beter is dan een Casco o.i.d. Ik heb hem zelf ook omdat een Casco van mijn hoofd afwaaide, ook wanneer het bandje zo strak zat dat ik bijna gewurgd werd

Dat de gulden een euro is geworden.....dat idee heb ik ook steeds vaker....zowiezo is de paardensport een belachelijk dure sport, ik baal er ook vaak genoeg van

Dat Pikeur geen nieuwe opstuurt na een klap van de nek van een paard, vind ik wel een beetje raar.....daar zou hij toch tegen bestand moeten zijn...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:37

Ik vind die Pikeur dingen echt veel te duur. Ik ga echt niet zoveel euro neerleggen voor een cap. Ik heb een Horka Airstream en die bevalt uitstekend. Casco vind ik niks, dat past voor geen meter (bij mij tenminste) en zelfs als hij op z'n strakst zit, dan schuift ie nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:50

Achterlijk duur die dingen!
Ik heb het er niet voor over, voor die paar keer dat ik spring of een buitenritje rijd Ik heb een Casco aangeschaft; mij mooi genoeg!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:58

ik vind een casco al duur genoeg! Laat staan zo'n pikeur voor meer dan 600 gulden! Daar kon je vroeger (heel vroeger dan) een paard voor kopen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:02

marieketencate schreef:
Ik heb hem zelf ook omdat een Casco van mijn hoofd afwaaide, ook wanneer het bandje zo strak zat dat ik bijna gewurgd werd


Dat heb ik dus ook het gevoel. En ik vind dat bandje van die cap ook o zo dun.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:06

yvetje schreef:
ik vind een casco al duur genoeg! Laat staan zo'n pikeur voor meer dan 600 gulden! Daar kon je vroeger (heel vroeger dan) een paard voor kopen


*LOL* *LOL* *LOL*
Dat was vast heeeeeel erg vroeger....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:13

De Pikeur cap is officieel ook NIET 100% goedgekeurd!!!!!!!!!! Echt niet, dus het zou idd kunnen dat hij knapt. Toch heb ik er ook één omdat hij onder andere superfijn zat!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:12

in juni komen bij ons in de ruitersport winkel de nieuwe (nu wel goedgekeurde) pikeurhelmen weer binnen. de andere waren afgekeurd omdat schijnbaar de sluiting niet erg goed was. dit werd ons iig gezegd. ik vind de cap idd erg duur. je betaald er gewoon 100 euro teveel voor. gewoon alleen voor de naam. nu krijgen wij over 14 dagen een helm van harry horse binnen en dat schijnt ook een erg mooie helm te zijn.

momenteel heb ik zelf een casco (niet erg tevreden) en dan het model dat van leer is en dan extra erodynamisch(???) deze blijft iets beter recht zitten, nu maar wachten op de harry horse of de pikeur. de harry horse schijnt trouwens ook erg aan de prijs te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:23

Volgens mij is het juist de bedoeling dat de klep afbreekt als er te veel druk op komt.
Op deze manier voorkom je namelijk dat hij je neus breekt als je er voorover af gaat.
Bij de aanschaf van mijn nieuwe cap (Casco Arcus) heb ik er speciaal op gelet dat er een "losse" klep op zat die er makkelijk gaat kan bij een val.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:15

ik heb zelf een Las cap. die zit ook heel fijn. ik heb toen echt heee veel caps gepast, maar de meest vond ik niet fijn zitten, vooral die fietshelmen niet! die schuiven of zitten kei hard.
die las cap is echt een fijne cap, maar ook best wel duur. maar toch dik 100 euro goedkoper als een pikeur!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:36

Ik heb ook zo'n helm als die van pikeur maar dan van ander merk, ze zijn net hetzelde maar mijne koste maar de helft van die van pikeur. Ik vind het maar stom dat ze alles zo duur willen maken want dan gaan ze alleen maar meer concurenten krijgen die alles goedkoper namaken.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:59

Loulou, heb jij dezelfde cross-LAS als Lautje? Ik vind 'm ook nog mooier dan de Pikeur!

Als je crosst, heb je net iets meer veiligheid nodig dan bij 'gewoon' springen of buitenrijden. Je kunt er natuurlijk in alle gevallen flink af stuiteren, maar met crossen draag je ook niet voor niets een bodyprotector. Ik zou iig niet met mijn Horka Airstream een cross in gaan, hij is aan alle kanten goedgekeurd maar ik vind de LAS van mijn zusje toch wat degelijker.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:50

Die pikeurs zijn er toch ook in een goedkopere versie? Van DMS ofzo?
Mijn stalgenoot heeft deze ook en hij ziet er bijna hetzelfde uit. Het is alleen van een ander merk en zeker 100 euro goedkoper...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:41

Karin schreef:
Loulou, heb jij dezelfde cross-LAS als Lautje? Ik vind 'm ook nog mooier dan de Pikeur!

Als je crosst, heb je net iets meer veiligheid nodig dan bij 'gewoon' springen of buitenrijden. Je kunt er natuurlijk in alle gevallen flink af stuiteren, maar met crossen draag je ook niet voor niets een bodyprotector. Ik zou iig niet met mijn Horka Airstream een cross in gaan, hij is aan alle kanten goedgekeurd maar ik vind de LAS van mijn zusje toch wat degelijker.


heb even in het profiel va Lautje gekeken en ik heb idd dezelfde Lachen
het is idd en goede degelijke cap, wat bij crossen belangrijk is.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:15

Ik heb katja's oude crosshelm en die zit ook als een huis Met dressuur en springen heb ik een casco, maar dat vind ik echt een onding Verdrietig Schuift echt aan alle kanten...!
Moet dus nog eens kijken voor wat anders, maar heb behalve de pikeur nog geen cap gevonden die echt goed pastte...Huilen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:49

Ik dacht dat ik als enige problemen had met Casco. Bij mij passen die dus ook niet, hoe strak ik dat ding ook doe. Ik kan hem gewoon helemaal naar links en naar rechts schuiven.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:10

Ik vind die casco helmen persoonlijk niet zo goed, maarja daar ging dit topic niet over zeker.
Die pikeur helmen vind ik gewoon belachelijk duur, maar wat is nu eenmaal niet duur van pikeur. (akkoord de broeken zijn heel goed, de kousen daarentegen ongelooflijk slecht vind ik) maar ik heb gewoon zo'n IRT helm en die lijkt sterk op de pikeur en zit heel goed vind ik. ben alweer een keer op mn kop gevallen en ik had niets dus bij deze goedgekeurd. en ben ik eindelijk af van die enorme 'eerste' veiligheidshelm. (je weet wel eerste model van veiligheidshelm --> megagroot en breed) maar ik vind die die ik nu heb heel goed en kost maar de helft van en pikeur

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Jaydee_WP, laura22, Lizenlotte, MerelV, MiniTrex113, nick_en_ik, Room_Soesje, shaddy82, sterregoud en 136 bezoekers