wat moet ik kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aisling000

Berichten: 400
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: tilburg

wat moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 14:15

ik rijd nu op een manege. ik rijd daar 1 x per week 1 uur en dat kost ongeveer 15 euro per les dacht ik. nou hoorde ik laats van een vriendin dat ze ergens op stal nog een verzorgster zoeken voor een haflinger. ik zou dan 3 x per week mogen rijden, ook in de bossen. en k zou veel vrijheid krijgen met die pony. ik zou er dan 45 euro per maand voor moeten betalen. ik zou dit op zich wel willen maar dan moet ik wel bij de manege weg en... ik weet nu dus niet wat ik moet doen.
ik hoop dat jullie me wat goede raad kunnen geven??



p.s. me moeder betaalt nu voor de manege, ik heb het nog niet gevraagd wat ze van dit idee vond, maar als jullie wat voor en nadelen noemen kan ik dat aan haar laten lezen

bedankt xxx

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:17

Ik weet niet hoe lang je al rijdt, dus het is moeilijk om je echt te helpen, maar ik zou het van je rijkunsten laten afhangen.
Want rijden zonder instructie als je nog niet zo goed kan rijden is niet slim.
Je leert jezelf verkeerde dingen aan die er erg moeilijk uit te krijgen zijn. Want lessen is altijd belangrijk. De topruiters rijden ook allemaal nog les.

Dus als je rijstijl nog niet super is zou ik blijven lessen op de manege, een verzorgpaardje komt dan nog wel!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:18

Op zich is het natuurlijk heel leuk, maar besef wel dat je dan geen les meer hebt, en dat valt míj af en toe best tegen!
Maar verder is het hartstikke leuk, ik zie dat je 15 bent en dus best een klein bijbaantje zou kunnen zoeken, zodat je ook op de manege kan blijven rijden. Verder kost het natuurlijk wel heel veel tijd en gaat het bij een verzorgpony niet alleen om rijden.
succes ermee!

p.s. Heb gestemd op de verzorg haf

aisling000

Berichten: 400
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 14:21

ik rijd nu 6 jaar. ik zou idd un bijbaantje kunnen zoeken, maar ik denk niet dat me moeder er mee eens is. en daar op de stal kan je 1x per week les krijgen als je dat wilt

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:31

Ik zou voor de verzorghaflinger gaan, je leert er echt veel van. Je rijd nu 1x in de week, dat kost je 15euro per keer en dat is dus 60euro in de maand als je die haflinger gaat doen hou je dus nog 15euro over en daarvan zou je dan nog 1x in de maand kunnen lessen. Dit is wat ik zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:33

Als je regelmatig les krijgt van de eigenaar van de haflinger, dan zou je daar veel kunnen leren

Maar moet je daar de hele tijd alleen rijden, zonder les, dan zou ik het niet doen.
Daar leer je dan niets van en gaan er toch foutjes in sluipen.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:35

Kan je misschien nog maar een keer in de twee weken lessen?
heb ik ook gedaan toen ik een huur pony kreeg, long long time ago Lachen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:15

Het is een leuke uitdaging zo'n haflinger. Je zegt zelf al dat je meer vrijheid krijgt. Het ligt er natuurlijk aan wat je zelf het liefste wilt. Gewoon een keertje in de week rijden zonder verantwoordelijkheid? Of vaker rijden en waarschijnlijk meer dingen die je moet doen. Je zal misschien eens moeten meehelpen met dingen.
Voor het leren zou ik voor de haflinger gaan, maar inderdaad is het wel belangrijk dat iemand je kan helpen. Misschien is er iemand op die stal die je kan helpen. Ga anders gewoon eens kijken wat voor paardje het is.

aisling000

Berichten: 400
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 16:19

ja, ik ga binnekort een keer daar op stal kijken. En de eigenaar legt dan nog even uit wat precies de bedoeling is, en ik mag dan ook ff proefrijden. en ik moet zeker wel meer doen dan alleen rijden, maar dat vind ik hartstikke leuk, ik help op de manege ook vaak mee.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:11

Ik zou gaan voor de verzorg haf. Hier leer je waarschijnlijk heel veel van, je kan er vaker op rijden voor minder geld. En bent gewoon lekker met een pony bezig. En je kan "natuurlijk" altijd nog een keer gezellig op de manege gaan kijken.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:27

zou het beiden doen als dat zou kunnen.
neem aan dat je een keer in de week rijdt dan, dan kun je je mafje verzorgen en je nieuwe aangeleerde dingen toepassen

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:37

ik zou verzorg haflinger kiezen

aisling000

Berichten: 400
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 18:52

Woogy schreef:
zou het beiden doen als dat zou kunnen.


dat zou ik het liefste doen maar dat valt in mijn geval gewoon niet te betalen, dus moet het 1 van de 2 worden

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:57

Ik koos verzorghaflinger, maar pas daarna zag ik dat je er voor moet betalen.
Zelf zou ik dat niet doen, ben van mening dat je geld toe zou moeten krijgen bij wijze van spreke (niet dat ik dat zelf geef hoor Tong uitsteken ), omdat die paarden anders stil in stal zouden staan als ze geen verzorger/bijrijder hadden. Maarja veel mensen denken daar anders over ik weet het...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:09

Ligt er een beetje aan wat je mag en wat je moet, en waarom je betaalt. Ik zou wel eea op papier zetten dan, een soort leasecontactje maken.

En sowieso zou ik de haf iezen...*LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:58

Ik zou voor de verzorghaf gaan en dan op die haf gaan lessen minimaal 1 keer in de maand.
Je houdt immers 15 euro over in de maand.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 07:41

Ik zou voor het verzorgpaardje kiezen, op voorwaarde dat ik af en toe les zou kunnen nemen. Als je stopt met lessen sluipen de foutjes er al snel in (ik spreek uit ervaring).

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:42

hoi
ligt er een beetje aan hoe lang je rijd.
Maar ik zou voor die haflinger gaan en dan desnoods met de haflinger op een manege gaan lessen 1x per week dan hoef je ook niet de volle pond te betalen op een manege omdat je zelf een pony ter beschikking hebt.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:02

toen ik 12 was stond ik voor dezelfde keuze als jij nou hebt. ik heb toen voor een verzorgpony gekozen.
mijn moeder betaalde de leasepony en toen ik wat ouder was ben ik weer gaan lessen van het geld dat ik met folders rondbrengen verdiende.
met een verzorgpony leer je wel veel meer als 1x in de week op de manege rijden, maar ik zou wel proberen te blijven lessen. het liefst met je verzorpony, want je leert je zelf heel snel verkeerde dingen aan.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:30

op de gemiddelde manege leer je helemaal niets...
verzorgpaard nemen dus.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 20:59

sanne83 schreef:
op de gemiddelde manege leer je helemaal niets...
verzorgpaard nemen dus.

dit vind ik wel heel erg overdreven, er zijn veel goede maneges hoor.
Ik zou voor de haf gaan en dan een keer in de twee weken ofzo les blijven nemen, desnoods op de haf.

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 23:16

Ik zou ook voor de Haflinger gaan, je leert er waarschijnlijk veel meer van.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:13

Waaom zou je die haf niet doen? Je bent er in de maand veel goedkoper mee uit (€ 45,0 ipv € 60,-) je rijdt veel vaker (zult dus meer leren) en het is toch ook veel leuker om een verzorgpaardje te hebben dan steeds een ander manege paard te rijden Verward
veel succes met je keuze

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 21:56

Als je ook les enz. op die verzorg haflinger krijgt zou ik voor de haflinger gaan. Maar als je niet regelmatig les krijgt leer je wel dingetjkes van je paard... maar niet genoeg...