Stang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Stang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 16:28

Goed die verzorgmaflinger van me dies tijdrovend op deze manier Knipoog

hij heeft dus een stang in z'n dikke mond omdat hij dwars door trensjes heen loopt, elke soort zelfs van die bitjes dat ze meer aan het bit worden(denk gummi bitjes, speelbitjes etc.).

doet er niet toe hij heeft ene stang en is er heel braaf mee.
alleen wat mij opvalt is hij heeft een onwijs gevoellig bekkie waardoor je het domino effect krijgt: hij gaat trekken, jij maakt ophoudingen, hij schiet weg, jij trekt hem terug, hij gaat tegenstribbelen omdat hij gevoellig is, etc.
mijn vraag was dus, bestaan er ook pelham bitjes(met rubber omlegde stang) met van die scharen(zoals op een liverpoolstang, waar er van die teugel gaten in de scharen zitten)
en hebben dezen nog wel de werking van ene gewone stang(ook andere pelham bitjes dus)
en tot slot hoe duur is zo'n bitje, en wat zou de betere zijn, een dikke of ene smalle?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:06

Misschien eerst wat grondwerk?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 17:16

mijn vraag is puur over die rubberen stangen, negeer even de rest van het verhaal, is alleen maar uitleg waarom hij een stang draagt.
we hebben al allerlij bitten geprobeert, en op stang loopt hij het lekkerst, dus graag ALLEEN reageren als je iets van antwoord op m'n vragen weet

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:28

Maar waarom eentje met hefboom als ik vragen mag?
Zo'n bit bestaat natuurlijk wel, en ze hebben dezelfde werking als een stang maar door de hefboom wordt hij superscherp.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:45

Als hij op een gewone stang reageert, zou ik er niet eentje met hefboomwerking gaan gebruiken. Kun je geen rubber stang proberen?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:00

Woogy, no offence... maar ik geloof dat jij alle bitten door elkaar haalt.

Als ik het goed begrijp loopt hij nu op een ongebroken TRENS, zoiets dus:
Afbeelding

Dat is iets heel anders dan een stang, een stang werkt veel scherper in door de hefboomwerking en de kinketting.

Ik snap ook niet waarom je er een scherper bit in wilt hangen als hij al gaat rennen als hij bij het bit dat je nu hebt al gaat rennen als je er aan zit. Is het met een ander bitje zo dat hij dan gaat rennen als je aan de teugels zit, of loopt hij er doorheen?
Heeft hij geen problemen met zijn mond?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:02

jawel maar ik wil ff kijken of er gewoon eentje is zoals die van buddy nu(met dat hefboomgedoetje) hij reageert daar heel erg goed op(heeft ooit eens de bakstukken in de ringen gehad en toen had hij z'n hoofd bij jezus op tafel, dus gewoon aan het zachtsje gaatje en hij loopt super)
maar hoe duur zijn deze bitjes?
en wat voor soort is het beste, dun of dik?

oh aj en zo scherp wordt het niet hoor, we zijn echt met ene hele zachte hand op de pony, teugels hoef je niet eens echt aan te nemen, hij wijkt al voor je als je de teugel tegen z'n hals doet enzo

het klinkt allemala erg fout als ik het zo na lees, maar dan moet je echt is op buddels gereden hebben om het te begrijpen, tis er echt een met een gebruiksaanwijzing

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:06

Ik vind het een hele domme aktie om zomaar een stang (pelham whatever) in zijn mond te hangen als je zelf niet eens de werking snapt.

En wat bedoel je met de bakstukken in de ringen??

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:10

nee hij loopt er niet zo een
ik kan er geen foto van vinden, je wete hoe ene liverpoolstang eruit ziet, zo een maar dan ongedraait
met kinketting(nooit strak hoor, dat hij pas inwerkt als je echt flink in z'n mond zit, en dat doen we niet)
ik wist niet hoe ik die stukjes met de teugels gaten moest noemen dus dan maar scharen Lachen
bestaan die met dat rubber?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:13

echt waar, als je het niet normaal vind moet je eens langs komen, hangen we er eerst een trens is, dan een ongebroken trens, en dan z'n eigen bit, moet je zien waar hij lekker op loopt, en normaal op loopt

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:14

Afbeelding

Bedoel je een rubber ongebroken pelham......?

Hij kost bijna 37 Euro bij divoza.
Ik zou aanraden om te gaan rijden met dubbele teugel, dan hoef je niet steeds gelijk met de scherpe hefboomwerking aan de slag en kan je gewoon inwerken zonder dat het paardje te heftig reageert.
Anders zou je er nog riempjes aan kunnen doen, dan werkt het half op de hefboom en half gewoon.
succes

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:16

Afbeelding foto gevonden bij de menspullen
hij heeft dus ene slaggie kleiner met maar twee teugelgaten en eerst hadden we de teugels door die bakstukringen heen
misschien is het nu vatbaar Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:17

is dat niet zo'n hoe heet dat pessoa Verward
ik zocht er eigenlijk echt een zoals z'n eigen bitje, we hebben wel ene paar rubberen en plastic bitjes liggen, misschien ga ik er eens gewoon 1tje proberen op hem

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:19

okay zo post ik meer in m'n eigen topic dna wie dan ook Haha!
Afbeelding
dit bitje dus in principe, maar dna maatje kleiner(een gaatje minder)

iemand ervaring met dit bit?

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:29

Hij draagt dus nu een liverpoolstang?

Het leven is een gebakje!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:39

nee liverpoolstangen zijn toch met een kant gedraaid?
de zijne is aan bijde kanten glad

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:41

Woogy dat is inderdaad een Liverpoolstang, een bit wat voor de kar gebruikt wordt. En voor de kar worden inderdaad vaak wat scherpere bitten gebruikt, je kunt namelijk niet bijvoorbeeld gewichtshulpen gebruiken op je paard te stoppen, dus is het soms fijner iets meer te vertellen te hebben via het bit. Niet fijn maar soms nodig.

Onder het zadel heb je echter veel meer in te brengen, ik vind het dat ook van onkunde getuigen om een pony zoals jij beschrijft te gaan rijden met zo'n bit. Je zegt dat hij gaat rennen als je een ophouding maakt, wel eens nagedacht waarom hij dat doet? Echt niet om jou te pesten hoor...
Een scherper bit zal dan je probleem alleen maar groter maken.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:47

lieve schat, hij ging altijd rennen met een trens. sinds hij dit bitje heeft is hij veel fijner.
heb vaak in z'n mond gekeken en mensen erin laten kijken, en het ligt ana het feit dat z'n bit heel erg op z'n hengsten tanden en dan de kiezen ligt(liggen bij hem erg dicht bij elkaar) dus dat rubber zou uitkomst zijn

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 18:48

dus mijn vragen zijn echt of ik dan ene dik of iets dunner bitje moet hebben?
en of die rubberen nog wel dezelfde inwerking hebben

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:56

Als hij een wolfstandje heeft dan moet die gewoon getrokken worden,
nogal logisch dat hij dan gaat rennen.

Laat eerst de tandarts maar eens komen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:00

Je zegt dat hij nog steeds gaat rennen met dit bit als je ophoudingen maakt, dus het lijkt mij dat je waarschijnlijk nog steeds hetzelfde probleem hebt. Als je een ophouding maakt komt het waarschijnlijk nog steeds tegen zijn tanden aan. En je zegt dat he mensen in zijn mond hebt laten kijken, wel eens een paardentandarts ernaar laten kijken? Ik denk namelijk dat die je zou adviseren die hengstentanden eruit te laten halen.
De reden dat je hem met dit bit wel kunt stoppen is denk ik dat je hem er veel pijn mee doet. Lips are sealed
Dat je eerst de teugels door de bovenste ogen van het bit had is helemaal een stomme aktie, dan doe je hem nog meer pijn.

Een rubber bit is trouwens niet zacht, maak je handen maar eens nat en wrijf een tijdje over rubber, dat brandt...
Je kinketting te los is ook niet goed.

Waar de kennis van de ruiter ophoud beginnen de inkomsten van de ruitersportzaak....

Maar ik geloof dat je toch niet wilt luisteren.... schat...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 19:45

hengsten tanden trekken ze enkel als ze echt diep ontstoken oid zijn, alke ruin en hengst heeft die dingen, ze worden elk jaar ietsje ingekort
HEY!, jij gaat mij hier geen onnozel kind noemen, dat bit had hij al voor ik daar kwam rijden, vroeg waarom etc. en dat is me helemala uitgelegd en gedemonsteerd, zij hadden de teugels door die ogen, ik heb ze uiteindelijk zelf lager gezet.
en hij had wel degelijk meer pijn met trens aangezien dat als je een ophouding maakte hij z'n hoofd in de lucht gooide en weg was, dat was pijn, nu niet, houdt z'n koppie lekker stil en reageert er goed op.

al meerdere malen gezegt kom eens langs ervaar eens zelf hoe het dier is, en trek geen voorbarige conclusies ik vroeg wat over rubberen bitjes qua dikte en prijs. ga dan dus niet 100 keer herhalen dat die stang zielig is voor hem, nee die trens die is zielig voor hem!
antwoord gewoon m'n vragen of niks, heb je iets anders te zeggen doe het dan lekker via ene prive berichtje, zo maak je erg storende discussies, dit is al eens eerder gebeurt in ene topic van mij, omdat jullie die schijven ook al zo zielig vinden.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 19:59

Wolfstanden worden er wel gewoon uitgetrokken,
toevallig komt volgende week de tandarts voor mijn paarden en als die hengst er 1 of 2 heeft haalt hij die er gelijk uit.
Niet elke ruin of hengst heeft ze, merries kunnen ze trouwens net zo goed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:09

wolfstanden worden gewoon getrokken, geen enkel probleem

En je zegt zelf dat hij met de ongebroken trens al zo gevoelig is, en jij wilt er nog wat scherpers inhangen Misselijk
Sorry, maar jou verstand is ver te zoeken

Wat denk je van je paard gewichts hulpen stem hulpen enz aan leren.
Als hij al bang is op de ongebroken trens, wil dat zeggen dat die zelfs al te scherp is.
Dus zou ik zelfs voor een ander bit gaan.
Bv een dubbelgebroken trens

En dan niet miepen over er doorheen lopen, je kunt meer daar aan doen dan aan de teugels hangen!


(nee, sorry moddie, hier kan ik niet subtieler in zijn)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:18

Ik ken je probleem wel hoor Woogy. Ik heb het ook gehad met m'n vorige verzorg Haf. Ik had van alles al geprobeerd, maar niks hielp. Watertrens niet, slof vond ik niks, thiedeman hielp te weinig, ik heb er uiteindelijk ook een liverpool in gehangen. Ik kon er wel mee rijden, ik gebruikte hetzelfde bit ook voor de wagen. Je moet een hele zachte en stille hand en een onafhankelijke zit hebben om daar mee te kunnen rijden. Ik was er echt niet trots op, om met dat bit te rijden, maar anders was het echt niet te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Lynn_Nikita en 122 bezoekers