verrichtingsonderzoek valt weer tegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

verrichtingsonderzoek valt weer tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 00:07

Voor het zoveelste jaar valt het verrichtingsonderzoek van de KWPN hengsten tegen. Uit 800 aangemelde hengsten kunnen wederom maar heel weinig hengsten de eindstreep halen. Opmerkelijk is dat veel van de in Den Bosch zo fitte hengsten in Ermelo nog schaduwen zijn.
Citaat IDS "Afdeling inspectie zal een inventarisatie maken van hengsten die de laatste jaren om veterinaire reden zijn uitgevallen en of dit terug te leiden is naar eigenaar of trainingstallen". einde citaat
Ze zijn eindelijk wakker geworden, maar of de kern echt aangepakt zal worden blijft de vraag.
De stoelendans om de macht is door Rob van Overbeek inmiddels ook verloren. Het is ook niet echt gemakkelijk als je tegelijk moet vechten tegen je eigen kanker en de kanker binnen het KWPN

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:21

De kanker binnen het KWPN ........doe even normaal zeg! Dat je het niet eens bent met hoe het binnen het KWPN wordt geregeld is tot daar aan toe, maar dat je het zo moet omschrijven? Vind ik niet normaal hoor...

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:26

Miss HIS, soms heb je toch een wat roze bril op aangaande de oranje organisatie....
Niet alles binnen het KWPN deugt, en hoe eerder belanghebbenden dat onder ogen zien, hoe beter het is.
Mijns inziens duurt het al veel te lang, ik ben al helemaal niet zo'n fan meer van de Ermelose propaganda.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:29

Het ging me vooral om het woord kanker....

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:34

Ben het daarover met MissHis eens.

Maar goed, Hoe was het 10 jaar geleden dan ? Vraag ik me dan altijd af op zo'n moment.

.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:31

Het gaat niet om hoe goed het was, machtstrijd binnen het KWPN is er altijd geweest. Maar iemand die zwaar ziek is achter zijn rug de poten onder zijn stoel wegzagen vind ik ver beneden ieder fatsoenspeil.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:51

In je citaat komt de strekking van het verhaal niet helemaal correct tot uiting Saar.
Afgezien van het feit of ik hier wel of niet achter het KWPN beleid sta, gaat het artikel erover, dat men zich afvraagt hoe het komt, dat de hengsten in de tijd tussen de veterinaire goedkeuring na aanwijzing, en het aanleveren voor het verrichtingsonderzoek (zowel voorjaars- als najaarsonderzoek) ineens niet meer fit genoeg zijn om aan de verrichting te kunnen deelnemen.

Het gekanker over KWPN-bestuursperikelen is overigens in je eigen topic behoorlijk offtopic Haha!

Op zich ben ik nooit overtuigd geweest van het verrichtingsonderzoek zoals dat tot nu toe nog steeds plaatsvindt, en ik hoop dat er naar aanleiding van deze signalering door het KWPN zelf, er een begin gemaakt kan worden tot verandering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:51

De woordkeuze had wat subtilieler gekunt, maar goed...............ik zou het gehele artikel weleens willen lezen, en aangezien alle bladen hier op een stapel liggen van meerdere weken, moet ik daar even de tijd voor gaan nemen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 17:17

Inderdaad Fabienne de twee zaken, het verrrichtingsonderzoek en Rob van Overbeek hebben in deze kontekst geen verband. Ik werd alleen zo verschrikkelijk triest toen ik dat hoorde van Van Overbeek. Puur emotie dus, sorry

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:32

Was er 10 jaar geleden minder of meer uitval ?

Dit is lijkt me iets wat de laatste jaren speelt, dus gaat er gewoon iets fout in het begin van de trainingsfase naar de gehele HK toe.

.


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:41

er is zoveel geld meegemoeid dat de mensen hun paard zo goed mogelijk willen brengen en dat vergt veel training en energie van eht beestje.

(offtopic, de goodtimes is zn kortstondige dipje weer te boven en loopt weer vrolijk rond )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:44

Tja, misschien worden ze nu eindelijk wakker maar ben bang van niet. Zelf denk ik dat het te vroeg is voor de hengsten, ze zouden of later moeten beginnen of meer de tijd moeten krijgen. Het huidige beleid zal vroeg of laat moeten veranderen wil het kwpn een goed/gezond en sterk stamboek blijven.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:46

Waarom kan nog steeds niemand mij uitleggen waarom dit pas de laatste 2 jaar ineens zo'n hype is ? Was dit 10 jaar geleden niet zo ?

.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:48

_Rick schreef:
Waarom kan nog steeds niemand mij uitleggen waarom dit pas de laatste 2 jaar ineens zo'n hype is ? Was dit 10 jaar geleden niet zo ?
Waarschijnlijk wel, maar toen was iedereen nog in een diepe slaap en in het geloof dat het kwpn geweldig was. Nu kijkt men veel meer naar andere stamboeken en begint met langzaam te ontwaken maar of ze echt wakker zullen worden??? laten we het hopen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 21:12

_Rick schreef:
Waarom kan nog steeds niemand mij uitleggen waarom dit pas de laatste 2 jaar ineens zo'n hype is ? Was dit 10 jaar geleden niet zo ?


Het is niet iets van de laatste 2 jaar maar in toenemende mate een verschijnsel van de laaste jaren.

Maar Rick pak een paar jaargangen IDS en vergelijk de cijfers met elkaar dan kom je er zelf achter

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers