haflingers en western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 20:17

hoi,

pas las ik ergens dat haffie'saardig getalenteerd zijn met western, wat vinden jullie "western-experts" *LOL* hiervan?

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:26

hoi carina,
daar is veel over gesproken in het verleden met Blaze als tegenpartij. Ging over Quarters en andere rassen voor western gebruiken. Dat waren pittige discussies.
Als je bij ' zoeken' kijkt dan vind je daar zeker iets over terug. Persoonlijk vind ik het erg leuk als iedereen er maar pelzier aan beleeft. Wil je pro worden dan zijn er maar weinig 'andere' paarden geschikt.
Maar voor de lol en veel meer kun je heel goed uit de voeten met een Haffie.
Met een beetje zoeken vind je ook nog foto's van haflingers die vee drijven.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 21:12

Ik vindt dat Haflingers er wel geschikt voor zijn, vanwege hun gespierde bouw.
Ik vindt het ook heel leuk staan, leuker dan bij een paard eerlijk gezegt.
[img]../upload/212/cowboy-haf.jpg[/img]

[img]../upload/212/westernhaf.jpg[/img]
-Alice-



_________________
Natural Horsemanship
'The way to your horses heart'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-08-11 21:52 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:37

leuke foto's!
Ik heb niet gezegd dat ze er niet geschikt voor zijn, in tegendeel.Alleen als je bij de top kijkt dat zie je eigenlijk alleen maar quarters Pling Als een Haf het niveau haalt is dat toch super??

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 12:26

iemand (weet weer de naam niet) heeft het EK western ofzo met een haf gewonnen.
Een collega van mij (die bij tineke bartels stage heeft gelopen) zei dat haflingers afgekeurd waren voor de westernsport... Owh whell, ze heeft wel meer dingen waarvan ik denk Verward
Jamaica wordt ook western knollie

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:21

Op de Americana van 1998 is een Haflinger Europees Kampioen geworden in de Trail (senior). Ik weet niet zijn naam uit mijn hoofd, maar dat kan ik even opzoeken.
Verder is Markus Schopfer (Italie) met de Haflinger Steffler vierde geworden in de open senior reining op de Americana, ik dacht in 1996. Hij werd helaas vierde omdat hij een stop voorbij een pion inzetten anders had hij nog hoger geeindigd. Hij heeft met meerdere Haflingers grote prijzen gewonnen (met Pia en Natasja)
Nee, Haflingers doen het op hoog niveau zeker ook goed en vergeet ook onze nederlandse Haffies niet!! (hahum)
Groetjes van Natascha (en Markus (maar dan de Haflinger))

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Natascha dH op 2001-08-10 08:44 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:49

De nederlandse top haflinger is onderweg hoor! Haha! Haha! Haha! Zijn naam is Felix dus luitjes ff goed onthouden FELIX!!! Haha! Haha!
Nu ff weer gewoon. Ik krijg altijd leuk commentaar, ik ben nu met mijn derde trainer bezig en ze hebben allemaal gezegd dat ie het heel goed oppakt en het leuk doet en ze zagen/zien het allemaal rooskleurig in.
Tuurlijk betekent dit niet dat ik ervan uitga dat ik ned kamp. wordt ofzo maar dat ik eens een keertje een prijsje ga winnen zie ik zelf nog wel gebeuren.
Schijnheilig

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:55

Er is een westernhaf genaamd Silvester die al vele prijzen behaald heeft bij de amateurs en open.
Hij is inmiddels al 16 jaar! Weet de naam van de eigenaar even niet helemaal meer. Monique ? geloof ik.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 19:07

als ik het dus goed begrijp kunnen ze het wel maar niet zo goed als quarters?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Boeloe

Berichten: 26
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:14

Haflingers zijn zeker geschikt, als je maar goed traint,en ze worden steeds geschikter want ze worden ook nog modern en een beetje slanker gefokt! : Koe

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:01

Ik weet het niet echt zeker, maar volgens mij lijken Haflingers mij niet het type om western te rijden.
Meer een Quarter Horse ofzo.
Maar haflingers zijn juist van die recreatie type, overal een beetje van, maar ja... het ligt er dan natuurlijk ook aan welke haflinger, de een is anders dan de ander

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 19:04

Citaat:
Op 2001-08-09 14:21, schreef Natascha dH:
Op de Americana van 1998 is een Haflinger Europees Kampioen geworden in de Trail (senior). Ik weet niet zijn naam uit mijn hoofd, maar dat kan ik even opzoeken.
Verder is Markus Schopfer (Italie) met de Haflinger Steffler vierde geworden in de open senior reining op de Americana, ik dacht in 1996. Hij werd helaas vierde omdat hij een stop voorbij een pion inzetten anders had hij nog hoger geeindigd. Hij heeft met meerdere Haflingers grote prijzen gewonnen (met Pia en Natasja)
Nee, Haflingers doen het op hoog niveau zeker ook goed en vergeet ook onze nederlandse Haffies niet!! (hahum)
Groetjes van Natascha (en Markus (maar dan de Haflinger))

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Natascha dH op 2001-08-10 08:44 ]
</font>


gaan we weer Huilen Huilen Huilen
haflingers op hoog nivo????????? ja heeeeeeellllll af en toe vergist zo een haflinger zich en is een jaartje goed en wint en een en ander.heb respect voor de trainers en paarden maar je moet het niet overdrijven.het is een uitzondering dat andere rassen soms winnen.enja silvester en markus doen het best goed in nederland,maar ze zijn ook de enige,de rest die het probeerd met een haffie ligt al snel eruit Pling

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-01 19:53

ik heb het niet over western riding op hoog niveau maar gewoon recreatief rijden blazebars.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:00

Citaat:
Op 2001-08-10 20:53, schreef carina:
ik heb het niet over western riding op hoog niveau maar gewoon recreatief rijden blazebars.





had ik het tegen jou??????? Cool
nee,anders had je het wel geweten Pling

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-10 21:00 ]</font>

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-01 20:07

[/quote]

had ik het tegen jou??????? Cool
nee,anders had je het wel geweten Pling

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-10 21:00 ]</font>
[/quote]

ok, ok, is al goed *LOL* *LOL* , maarre, hoe sta jij dan tegenover hafffies in de western sport?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 20:23

hoe sta ik tegenover haflingers in de western sport????? }>
het mag,je kunt het niet verbieden Cool
DAF maakte vroeger ook een personen auto Cool nu maken ze wat ze goed kunnen"vrachtauto's" }>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BlazeBars op 2001-08-11 00:21 ]</font>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 14:13

Ik denk ook niet dat als je echt wat wilt bereiken je dat zult doen met een alpenquarter. Maar de basiswedstrijden vallen er goed mee te rijden en dan winnen ze ook nog wel eens wat.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:30

Het maakt toch allemaal geen r*&^t uit.
Tenminste , als ik het voorwoord van het blad
"de Quarter" moet geloven.
De "echte" western paarden presteren toch ook al niet goed genoeg. Koop dan maar lekker een goedkoop Haflingertje en schaar je in de reeks met een score van gemiddeld 68 punten Misselijk Misselijk Misselijk
Heb je nog wat geld over om goed les te nemen. Haha!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:04

hahahaha, lol jos,

maarre, ik ben niet van plan om western te gaan rijden met m'n haffie, wees maar niet bang *LOL*
ik vroeg het me alleen maar af.

trouwens over les gesproken, ik ga binnenkort een aantal proeflessen nemen Lachen

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 21:42

Citaat:
Op 2001-08-11 19:30, schreef Jos:
Het maakt toch allemaal geen r*&^t uit.
Tenminste , als ik het voorwoord van het blad
"de Quarter" moet geloven.
De "echte" western paarden presteren toch ook al niet goed genoeg. Koop dan maar lekker een goedkoop Haflingertje en schaar je in de reeks met een score van gemiddeld 68 punten Misselijk Misselijk Misselijk
Heb je nog wat geld over om goed les te nemen. Haha!


reining Jos ze hebben het over de reining!!!!!!
enja het maakt zeker wel een reet uit Haha! }>
al sinds ik op bokt zit verkondig ik dat er veel te licht wordt omgesprongen met de reining,te veel mensen denken Frusty zo nu koop ik een mooi getraind reining paard en dan steel ik even de show Frusty
nadruk op even ,want dat gaat niet lang goed.trouwens geldt niet alleen voor de reining,want wat ik nu heb gehoord uit zeeeeerrrr betrouwbare bron aangaande een van onze 'beste"pleasure ruiter tjonge jonge,bewijst weer eens dat je met geld alleen maar tijdelijke roem koopt.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:00

Hey, neem me niet kwalijk hoor Party!! , maar er ff tussenwerpen dat ook fjorden zalig zijn om western mee te rijden:

[img]../upload/315/cuttfjord.gif[/img]

[img]../upload/315/slidingfjord.jpg[/img]


zo zie je maar... Knipoog


groetjes!

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:07

Citaat:
Op 2001-08-11 23:00, schreef aglaranna:
Hey, neem me niet kwalijk hoor Party!! , maar er ff tussenwerpen dat ook fjorden zalig zijn om western mee te rijden:

[img]
../upload/315/cuttfjord.gif[/img]

[img]../upload/315/slidingfjord.jpg[/img]


zo zie je maar... Knipoog


groetjes!


ook even voor onze belgische vrienden Cool

foto 1
ik zie dat die koudbloed alles ziet behalve de koe Haha!

foto 2
nog iet harder trekken en die koudbloed heeft een nieuw gebit nodig. Cool

dit zijn echt geen mooie bewijzen van hetgene een koudbloed kan.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 08:09

Ha! En de enige reden dat die "cowboy" op een koudbloed zit is omdat hij 40 kilo te zwaar is voor een Quarter Clown

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:26

Zo zijn er ook nog wel quarters die in de loop der tijd nieuwe tandjes nodig hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 13:58

Nou, ik ben er inmiddels sterk over aan het denken om weer gewoon engels te gaan rijden. Ik vind het steeds slechter gaan met de westernsport, het schiet geen bips op. Engelse wedstrijden zijn vaker, dichterbij en er valt meer eer mee te behalen. Maar we zullen zien wat het wordt. Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rije en 11 bezoekers