[NH]Twee paarden in Join/Follow up, wie ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

[NH]Twee paarden in Join/Follow up, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 13:12

Met Snowdon en Kiera (tinkermerrie van vorige stal) heb ik t al wel eens geprobeerd, enige storende factor was klein meisje dat de aandacht van Kiera wilde (was tenslotte ook haar pony Lachen ) Dus ik kon t niet afmaken... Maar ik denk dat t me wel zal lukken om twee paarden bereid te vinden de aandacht erbij te houden, zich over te willen geven en mij te volgen... Een van jullie hier al ervaring mee?

Ik denk dat ik eens aan Maya ga vragen of ik Amanda erbij mag doen... ben wel benieuwd Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:12

Tja, je weet dat ik er geen verstand van heb, maar ik weet wel, dat in de paddock als ik rondjes ga lopen, Snowdon achter mij loopt, en Amanda achter Snowdon aan loopt. Maar zou het niet handig zijn, om het eerst eens alleen met Amanda te proberen, of ze er wel wat van snapt? Maar je gaat je gang maar, ik vind het best.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 18:14

Ik bedoel iets meer dan dat, maar leg t je nog wel uit Knipoog

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:34

Lijkt me best mogelijk.. Meestal is het juist het probleem dat als ik er 1 wil 'vangen' uit zijn paddock en hij heeft geen zin, ik hem door de paddock laat rennen, maar de rest toch ook oplet en mee gaat doen. Maar na fftjes snappen ze wel om wie het gaat omdat je hem probeert te isoleren zeg maar, dus net ff de pas af snijden en de andere kant op laten gaan.
Focus is heel belangrijk, kijk naar beide paarden tegelijk en houdt ze bij elkaar etc..

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 15:24

I know, tis me al wel vaker gelukt om paarden uit een kudde of duo te splitsen en bij snow en amanda merkte ik al wel dat ze gesplitst kunnen in de bak... dus ik ben benieuwd!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:13

ik doe er wel eens 2 als ik een luie bui heb en 2 paarden moet verzorgen. Ik doe mijn paard met zijn grote vriend in de roundpenn en dan gaan we grondwerk doen. Als ze allebei hun energie een beetje kwijt zijn gaan de koppies omlaag en sluiten we het geheel af met een join up. Erg leuk altijd en net zo gemakkelijk als met Lois alleen. Haha!
in de wei heb ik er wel eens 3 achter me aansjouwen maar is de verleiding van eten vaak groter Vork

Niets zo charmant als een paard in her land.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:35

Zoals Natascha het omschrijft werkt goed Haha!
Op de weide ging ik ook weleens met alleen mijn paard aan het werk en door juiste focus, begrijpen de anderen heel goed dat zij niet 'mee doen' en blijven rustig staan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:12

Ik doe dit vaak met B'elanna en Seven (de pony van een vriendin) als je het vaker doet kun je inderdaad paarden tegen elkaar in op de hoefslag van roundpenn of bak laten lopen en ze ook verder afzonderlijk vragen om iets voor je te doen. Tussentijds vraag ik altijd ieder paard apart naar mij toe en aan het eind allebei. Ik heb de indruk dat de paarden het ook een heel leuk spel vinden op deze manier


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:57

Leonardo en Milena doe ik ook wel eens samen. Het grappige om te zien is wel dat dan de hierarchie is: 1. Ik 2. Milena 3. Leonardo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 11 bezoekers