Western Shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Western Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 14:42

Ik weet dat het hier eigenlijk niet hoort, maar omdat ik vrijwel alleen op western kom hoop ik dat SM een oogje dichtknijpt Schijnheilig.

Ik ben sinds gisteren in het trotse bezit van een 2 jarige mini Shetlander ruin, Jamai. Het arme ding moest wegens overcompleet te zijn naar de slacht Verward.
Hij staat nu samen met Okie in volpension (hoeveel Shetlanders kunnen dat zeggen??).
Ik wil freestyle met hem gaan trainen en met hem gaan mennen. Maar ik zou het ook leuk vinden wanneer hij beleerd wordt onder het westernzadel (toch een beetje western dus Knipoog). Lijkt me bijzonder stoer.

Afbeelding

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:43

Gefeliciteerd! Wat een lekker ding zeg, alleen die naam Misselijk Die moet je eeeeecht veranderen hoor!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:48

Mee eens! Sjamai..... Misselijk
Maar wel een lieffie hoor! Echt een westernshetje! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:25

Ik weet uit betrouwbare bron dat shetten het heel goed doen in de western Lachen
Ze zijn 'cool', werklustig, veelzijdig en beresnel.
De voorouders van de Quarter zijn vast shet geweest Clown

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 16:10

Tja wat kan ik zeggen....ik vind Jamai wel een leuke naam, alleen de associaties met die andere Jamai vind ik niets!!!
Dit kleine dropje luistert echter heel goed naar z'n naam, dus ik laat het zo.
Hij is zo brutaal als de beul, want Okie wil helemaal niets van hem weten en trapt naar hem. Hij gaat er dan vliegensvlug vandoor (volgens mij ook nog breed lachend) en gaat vervolgens weer naar haar toe. Ik denk (en hoop) dat het wel goed komt en dat die kleine Jamai snel geaccepteerd wordt in de kudde.

Enne SM ik ben heeeeeeel benieuwd naar jouw betrouwbare bron??!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:50

Nou, dat coole klopt echt wel! Ik heb een shet, Pino, ook een zwarte, maar ongeveer één meter hoog, en die is dus voor niks nie bang! In het verleden heb ik wel eens western demo's gereden op evenementen, en dan ging Pino mee, mét mini westernzadeltje, dan konden kinderen een gratis rondje stappen. Een terras met tapwagen, grote parasols, tafeltjes kraampjes, keiharde country muziek en joelende mensen deerde hem niks. Dwars over het terras, tussen de tafeltjes door liepen we naar de buitenbak, waar Pino dan om die bak heen z'n rondjes liep. Daarvoor moest hij ook nog een bruggetje over van van dat 'brandtrappengaas' zeg maar, en naast de bak stond ook nog een enorm springkussen, mét grote aggregaat en ventilator om dat ding opgeblazen te houden... hij liep er langs en tussen door alsof 'ie dat al járen deed. Nee, onze Pino kan bij ons niet meer stuk!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 17:02

Aha, jij bent dus de betrouwbare bron Pling. Nou Jamai is nog niet zover dat er al op gereden kan worden, maar ingereden wordt hij zeker. Hoe pak je dat alleen aan......inrijden van zo'n klein ding. Ik pas er never nooit op, maar een kind een pony in laten rijden is misschien ook niet slim?? Iemand adviezen???

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:13

Oh, ik weet niet of ik SM's 'betrouwbare bron' ben, maar dan toch wel een 'andere betrouwbare bron'... enneh... Flying High kan bevestigen dat Pino een geweldige shet is.
Wat dat rijden betreft... Pino is gek met kinderen en ik kocht hem als drie jarige. Kindertjes op z'n rug kende hij al, en het zadel heb ik er gewoon op gelegd, zonder problemen... Mijn eigen kind er op en gewoon aan de hand stappen... Ook voor de kar hebben we'm gewoon ingespannen. De eerste twee keer was't even klooien voor hij door had wat we wilden (nee, met een kar kan je niet achteruit...) maar ook dat gaf geen problemen... Later heeft een kennis die 'in de tuigers' zit ons wel voor gek verklaard, omdat het ook heel erg fout had kunnen gaan, maar ja... ik had gewoon een rotsvast vertrouwen in dat kleine ding. Hij vind gewoon echt álles wat je met hem doet best. (Ok behalve z'n buik borstelen, dat vindt'ie niet echt geweldig)
Natuurlijk raad ik niemand aan het ook zo te doen. Je moet je beessie wel goed kennen en geen onnodig risico nemen. Om in te rijden zou je eens naar de plaatselijke ponyclub kunnen gaan. Daar rijden soms redelijk kleine (klein van stuk, net jong) meisjes die al wat langer rijden en je pony zouden kunnen beleren. Er is er vast wel één die er nog een 'verzorgpony' bij wil...
En een 'stuur' kun je er ook zelf al op brengen, door met twee longeerlijnen achter hem te gaan lopen. Zadel er op en longeren kun je ook gewoon zelf, en als je dat gedaan hebt en hij is bestuurbaar, is het nog maar een klein stapje om er een pittig meidje op te zetten die em aan kan/durft. Meestal zijn die shets niet zo 'heftig' om zadelmak te maken. Hoogstens wat eigenwijs! Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:26

Nee Francis is niet 'mijn' betrouwbare bron Haha!
Kijkt wel uit met die longeerlijnen. 'Mijn' shet in kwestie haat longeren en presteert het om in 1 bok 3x naar je te schoppen als je hem aan zo'n lijntje 'durft' te doen.
Na een NH-clinic ging dat al een stuk beter trouwens Bloos

Shetjes kunnen meer gewicht aan dan je denkt, dus als je een meisje in de buurt hebt die leuk kan rijden, kan dat met beleid geen kwaad om die hem te laten inrijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 18:36

Gaaf joh,
en dan zo'n minipad, en voor de foto ook nog een eenoorhoofdstel met minishanks en 3 in 1 beschermertjes *LOL* 8)

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:28

hoi,

Monnik; heb je een goede daad gedaan !!! Knipoog maareh... is een poepie hoor... en de naam Jamai vindt ik erg leuk

En Okie is natuurlijk gewoon stront jaloers, nu moet ze de aandacht delen, wil ze zeker niet Haha!

groetjes & veel plezier ermee !

op de avatar zie je Sallyman!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:21

Sugarmiss schreef:
Ik weet uit betrouwbare bron dat shetten het heel goed doen in de western Lachen
Ze zijn 'cool', werklustig, veelzijdig en beresnel.
De voorouders van de Quarter zijn vast shet geweest Clown


Onze minishet kan prachtige slidings en rollbacks maken.. daar kom ik altijd weer achter als ik haar probeer te vangen. Clown Een tijdje terug gleed ze 2 meter.. en dat zonder sliding ijzers! Haha!

Het is trouwens een schatje

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 22:28

Malabarista"]
Een tijdje terug gleed ze 2 meter.. en dat zonder sliding ijzers! Haha!
[/quote]
Jamai heeft meer iets met de trail, als ik zie hoe behendig hij overal uitbreekt Haha!.

[quote="Colinda"]
En Okie is natuurlijk gewoon stront jaloers, nu moet ze de aandacht delen, wil ze zeker niet
[/quote]
Ze is strontjaloers. Ze vond het vanavond helemaal geen sucses dat we gingen wandelen en dat Jamai mee ging. Alleen toen hij even achterbleef keek ze stiekum achterom waar hij bleef. Maar dit liet ze natuurlijk aan niemand merken Knipoog.

[quote="Sjuimpje"]
en dan zo'n minipad, en voor de foto ook nog een eenoorhoofdstel met minishanks en 3 in 1 beschermertjes 8)
[/quote]
Ik zie het helemaal voor me, geweldig Cool!!!!


[quote="Francis schreef:
Wat dat rijden betreft... Pino is gek met kinderen en ik kocht hem als drie jarige. Kindertjes op z'n rug kende hij al, en het zadel heb ik er gewoon op gelegd, zonder problemen... Mijn eigen kind er op en gewoon aan de hand stappen... Ook voor de kar hebben we'm gewoon ingespannen. De eerste twee keer was't even klooien voor hij door had wat we wilden (nee, met een kar kan je niet achteruit...) maar ook dat gaf geen problemen...

Ik hoop dat het bij ons ook zo makkelijk zal gaan. Een leuke uitdaging in ieder geval *LOL* .

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:31

Sjuimpje schreef:
Gaaf joh,
en dan zo'n minipad, en voor de foto ook nog een eenoorhoofdstel met minishanks en 3 in 1 beschermertjes *LOL* 8)


Haha, ik zie het al helemaal voor me, dat wil ik ook voor Den.
Maar helaas, zo'n inimini western zadeltje hebben we al een keer voor de shets gehad maar ik vond het voor geen meter zitten. Dus rijd nu vrolijk met m'n wintecje. Maar zo'n eenoorshoodstel met mini shanks en 3 in 1 beschermers zou ik wel heel erg graag willen hebben!


Maar tof hoor! Ik zie nu al uit naar foto's van je toffe western shet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:05


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-03 12:08


[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:54

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn onze (Nanouk en Vera) meiden met hun westernshetjes.
Wel oudere foto's, het wordt tijd voor een update Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:28

leuk! westernshet haha, op mn vorige stal stond er ook een, echt heel leuk! Misschien ook wel een idee voor King over n paar jaar, maar hij is denk te klein om bereden te worden Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:54

Haha, vera...die shank Lovers Heeeerlijk gezicht zeg! Zo'n rond, klein dingetje...westernbetuigd Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:37

XoNo schreef:
Haha, vera...die shank Lovers Heeeerlijk gezicht zeg! Zo'n rond, klein dingetje...westernbetuigd Lovers

Ja grappig he Lovers
Ze moet haar wel met shank rijden anders houdt ze haar niet, het is een klein racemonster.
Bente is nu acht en begint steeds meer lol erin te krijgen. Roel (van Jos) heeft een keer op haar gereden en dan is het grappig om te zien dat ze best wel kan spinnen en een rollback maken *LOL*
Maar voorlopig heeft Bente haar handen vol aan haar want het is een kleine boef en kan heerlijk bokken of plotselinge stops met een zeer snelle rollback maken. Gelukkig heeft Bente een knop waar ze zich elke keer aan vastgrijpt Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:58

Haha dat is schattig. Ik schiet meteen in de lach bij het lezen van je bericht over dat eigenwijze ding vera. Ik heb ook van die mini shanks, heb ik nu opgehangen in mijn kamer.. is zo'n schattig ijzerwerkje Clown

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 18:30

Kijk dat wil ik nou ook met Jamai. Geweldig stoer die 2 western Shetlanders Haha!. Een praktisch probleem is alleen dat ik geen kinderen heb die op hem kunnen rijden. Om nou kindertjes te gaan maken alleen omdat ik nu in het trotse bezit ben van een 'western'Shet, gaat me iets te ver Knipoog. Ik leen wel een paar kinderen.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:37

Het is meer het 'krijgen' waar ik een probleem mee heb Haha!
ik zal eens een foto maken van mijn vriendin haar dochter met shet in westernoptuiging.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 18:41

Sugarmiss schreef:
Het is meer het 'krijgen' waar ik een probleem mee heb Haha!
ik zal eens een foto maken van mijn vriendin haar dochter met shet in westernoptuiging.


Tja dat krijgen lijkt mij ook geen pretje, ik heb een hekel aan pijn. Maar daar ik geen vaste partner heb, vind ik het maken ook wel erg ver gaan . Hoewel je bij het zien van Vera's foto's wel bijna in de verleiding komt!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

DubbelFun

Berichten: 88469
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:29



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers