Het leek een leuke verzorgster wat vinden jullie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Het leek een leuke verzorgster wat vinden jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:32

Nou ik had dus een advertentie op marktplaats gezet voor Sam. Waarop ik een reactie kreeg die leuk en enthousiast klonk. Ik heb de mail beantwoord en kreeg uiteindelijk nog 2 mailtjes terug. Ze wilden het met zijn 2en doen. Ze vertelden in het mailtje dat ze 5 en 6 jaar rijervaring hebben. Nou dacht ik dat doen ze vast omgewoon te vertellen hoe lang ze met paarden omgaan. Ik heb dus ook al een ander meisje voor Sam. Dus gister had ik haar opeens op msn. Nou ja dat kan dus ik praat met haar. Nou zal het wel aan mij gelegen hebben. Maar ik kan me herinneren dat als ik een eigenaar sprak van een toekomstig verzorgpaard deed ik heel beleefd. Ze deed net of ik een vriendin was. Uiteindelijk het andere meisje wat Sam ook deed bij het gesprek toegevoegd. Maar het leek toch erop dat het vooral om het rijden ging. Terwijl in de advertenite dik gedrukt staat dat er niet op gereden mag worden. Toen vroeg dat meisje dus wat Sam al deed kunnen we je eens met een ander paard om zien gaan. Misschien konden we bij haar kijken als ze op de manege was nou ze wist niet wanneer ze les had en als we naar de manege toe gingen moesten we ons legitimeren Verward. Wat ik ook raar vond ik had met haar in de mailtjes afgesproken dat het voor ongeveer 1x per week was daar mochten ze zelf vernadenken. Dus ik vroeg heb je eigenlijk wel tijd met school enzo. Nou voor loes(andere verzorgpony) had ze soms geen tijd maar dit ging maar voor 1 tot 2x in de 2 weken. Terwijl ik in de advertentie 1 tot 2x per week had gezet. Ik zei dus dat het best een keertje meer kon zijn. Wat moet ik hier nu weer mee. En ik moest haar maar een mailtje sturen waarop ik zei dat ik niet wist waarneer zei moest rijden. Ohja nou ze was de hele zaterdag op de manege en anders konden we misschien op haar wedstrijd kijken reed dat andere meisje ook. Het gaat me nog geen eens om het rijden maar hoe ze in het algemeen met paarden omgaat. Sorry voor het onnozelen verhaal maar ik moest het echt even kwijt. Ik vind het al zo moeilijk om een miesje voor voor Sam te zoeken en dan bij de eerste de beste rkijg ik al zo`n rare indruk. Bedankt voor het lezen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:38

klinkt echt als 2 meisjes die alleen maar willen wanneer en zij wij willen en die stiekem toch willen rijden.........is mijn indruk
erg jong zeker nog???

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:39

Ik denk niet dat dit meisje erg serieus is. Als ze zichzelf nu al voortdurend tegenspreekt, dan heb ik er lage verwachtingen van...
Ik denk dat je beter iemand kunt zoeken die het niet erg vind dat er niet gereden kan worden. Iig iemand waar jij vertrouwen in hebt, want dat heb je in dit meisje duidelijk niet.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:44

Ze zijn 14 en 15 jaar. Ja ik heb er eigenlijk niet zo vertrouwen in het meisje die in het gesprek mee had gepraat die had echt zo iets van moeten we hier mee samen werken. Ze had ook geen ervaring met jonge paardjes. Maar ik vind gewoon niemand die een verzorgpaardje wil waar niet op gereden mag worden. Ja als het dan nog een arabiertje is willen ze erover nadenken maar een shetlander dan is de intresse gelijk weg. En soms ben ik aan de andere kant van Nederland en dan spreek je iemand en dan denk je ja die zou perfect zijn en die woont veel te ver weg. Ik weet gewoon echt niet wat ik er mee aanmoet. Ik heb gewoon iemand nodig waarom lukt het nou niet.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:14

wat dat rijden betreft snap ik helemaal wat je bedoelt de meeste
meiden (ik zeg niet allemaal) willen het liefste rijden anders hoeft
het al niet meer.

Als je het zelf niet vertrouwd zou ik tegen haar zeggen dat je
haar liever niet wilt als verzorgster voor je pony. Gewoon eerlijk
blijven..

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:17

Ik zou het niet doen hoor ! Het klinkt allemaal wel erg vaag en ik vind toch ook wel dat het gelijk moet klikken, ook door de telefoon. Je vertrouwt je pony toch niet zomaar aan iedereen toe ? Ik zou nog maar eens een andere advertentie plaatsen of misschien iets ophangen bij maneges in de buurt ? Succes ermee

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 13:18

Dit is dus mijn advertentie(eingenlijk is niet vetgedrukt en onderstreept). Ik zelf vond hem wel duidelijk en als je dan wilt rijden lijkt mij dat je niet hier op reageerd.

Verzorg(ster) voor jaarling
Prijs: Af en toe een zak worteltjes en vooral liefde.
Beschrijving: Hallo meisjes en jongens.Ik zoek nog een leuk iemand die voor mij wil zorgen. Ik ben een gezellige stoere ruin. En zoals als al mijn shetland vrienjes heb ik een hele boel streken. Omdat mijn baasje momenteel niet zo veel tijd voor mij heeft. Zoek ik iemand die mij 1 tot 2 keer per week lekker wil vertroetelen. Dat houd in lekker poetsen even in de bak wil zitten en even een stukje met mij wil wandelen in de bak. Je kunt NIET op mij rijden want ik ben daar nog veel te jong voor ik ben namelijk pas 1 jaar. Je moet zeker al een paar jaar ervaring hebben met paarden en liefst ook met veulens. Je moet wel consequent voor mij zijn want ik wil nogal graag mij zin hebben. Verder moet je mij ook eten geven en voer klaar zetten voor de volgende dag. En ook als het regent wil ik dat je even bij mij komt kijken. Ik ben wel eenkennig maar als ik je een maal mag heb ik alles voor je over. Lijkt het je wat neem dan contact op met mijn baasje. Ik sta in Amersfoort. Reageren vanaf 12 jaar.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:24

Klinkt op zich erg goed die advertentie en duidelijk genoeg!!
Maar ik ken je probleem. Ik heb ook een verzorger gezocht voor een jaarling en toen ze kwam kijken met haar moeder om kennis te maken, vroeg zij en haar moeder de hele tijd of er wel een zadel en hoofdstel bij waren (en ik weer zeggen dat het om een jong paard ging waar niet op gereden kon worden...) en toch er de hele tijd over doorgaan.
Ik heb dus gezegd dat ze me niet geschikt leek voor zo'n jong en onervaren paard.
Ze zijn beledigd weggegaan...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:54

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een verzorger zoekt voor sam, als het maar voor 1 of 2 keer in de week is?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:56

sorry, reactie vergeten: Ze willen waarschijnlijk wel een verzorgpony, en kunnen het misschien ook best, maar ik heb het idee dat ze niet echt veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet beseffen wat ze kunnen aanrichten als ze laks zijn. Ik zou het niet doen..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:26

Van die meiden kom je altijd tegen, jammer is dat. Volgens mij weten die twee zelf niet helemaal waar ze mee bezig zijn.
Ik zou gewoon even verder kijken er zijn genoeg meisjes die dol graag een verzorg pony zoeken, vaak kennen die meisjes sites zoals marktplaats niet.
Zoek iemand in de buurt waar je woont of hang iets op bij een manege.
succes ermee.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:26

Barb schreef:
wat dat rijden betreft snap ik helemaal wat je bedoelt de meeste
meiden (ik zeg niet allemaal) willen het liefste rijden anders hoeft
het al niet meer.



Ja en dan ook alleen maar buitenrijden

Ik heb je verhaal gelezen en heb er geen goed gevoel over. Sowieso moet je je afvragen of je wel 2 verzorgsters wil.. ik zou dat persoonlijk niet willen. Vind het hele verhaal een beetje vaag en zou als ik jou was verder op zoek gaan naar een geschikte verzorgster.

Succes ermee!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:28

Lijkt me niet verstandig om hun met jou pony om te laten gaan.
het schijnt niet tot hun door te dringen dat het niet om het rijden gaat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:58

Gewoon op zoek gaan naar een ander iemand die wel serieus is. Iemand die het wel leuk vind om lekker te borstelen en te vertroetelen, en waar het niet om het rijden gaat.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 15:06

Ilsejee schreef Mag ik vragen waarom je eigenlijk een verzorger zoekt voor sam, als het maar voor 1 of 2 keer in de week is?
Tuurlijk mag je dat vragen. Door mijn thuis situatie red ik het momenteel niet meer. Ik heb mijn school een vader die weg uit huis is en een moeder die werkt. Daardoor moet ik koken, boodschappen doen en een heleboel andere klusjes. Deze situatie zal heus wel weer veranderen maar ik kan niet inschatten hoe lang het duurt en wil niet dat Sam er onderlijd. Ik ben meestal ook nog eens om half4 uit dus ik ren dan de hele dag heen en weer. Ik heb ook nog eens last van hele erge vermoeidheid ik red dat gewoon niet. En Sam is toch een aandagtvretertje. Voor hem is het ook niet leuk als ik daar kom hij krijgt een kus en een aai(bijwijze van) zijn eten en weg ben ik. Het hoeft op het moment nog maar 1x per week. Een vriendin die daar een verzorgpony heeft zou het graag voor me willen doen maar ze kan Sam niet aan. Hij is dan wel klein maar gigantisch sterk en kan iemand heel goed inschatten. Ik hoop dat dit een goed antwoord op je vraag is. Bedankt voor jullie reacties. Ik zat te denken dat het misschien allemaal een beetje vaag was omdat het over internet was ze had het tegen vreemden(ik dus). Ik zou dan eigenlijk ook wel afhoudend zijn. Je weet natuurlijk nooit of je geen griezel hebt.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 15:09

Oh ja ik heb ook liever maar 1 persoon. Ik heb ook gevraagd of ze zelf niet dach dat ze ruzie zouden krijgen. Waarop ze antwoorden we kennen elkaar al 8jaar en hebben eigenlijk nog nooit ruzie gehad. Ik heb geen zin dat die 2 ruzie krijgen en Sam eronderlijd. Ik bedoel zo`n jong ding moet ook structuur hebben in zijn leventje.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:48

als er al staat een jaarlng weet je toch al dat er niet op greden kan worden beetje raar als ze dat toch willen,blijkbaar echt geen verstand van paarden!!!

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:35

Best een raar verhaal ja, maar ze zijn niet allemaal zo hoor! Ik ben zelf ook 16. Ik weet ook hoeveel meisjes verzorgpony's/paarden zoeken die er WEL mee doorgaan ipv na 2 weken te stoppen. Ik zeg niet dat er niet van zulke mensen zijn want ik ken er zelf ook, maar zo zijn ze echt niet allemaal. Je komt er alleen achter of iemand je paard waard is als je zo iemand een kans geeft. Dat kan tegenvallen maar ook meevallen hoor!!
groetjes Jannie

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:23

haha inderdaad beetje vaag verhaal:P ligt aan mij waarschijnlijk want k heb het ff vlug gelezen nou goed suc6 met het zoeken voor je verzorgster

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 22:04

vraag gewoon in je woonplaats bij een manege of zo of ze iemand weten dat werkt vaak best .

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 17:57

zoek iemand die wel serieus is en wel om de paarden geeft en niet alleen maar wil rijden maar gewoon vertroetelen en borstelen en alles er op en eraan en dat over die manege geloof ik niet volgens mij rijd ze helemaal niet bij een manege maarja je vind wel iemand veel suc6

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 18:03

Ik zou ten eerste, deze twee meisjes niet nemen. Ze 'lijken' mij erg gericht op het rijden terwijl dit niet van toepassing is. En ook, zo zei je zelf al, je zocht 1 persoon. Ik zou verder zoeken, op manege's, een rijvereniging ofzo.

In elk geval veel succes.

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:37

Nee, echt niet doen. Volgens mij zijn het echt van die sneeky meisjes die een hoge dunk van zichzelf hebben en die stiekem toch willen rijden als jij er niet bent. Er zijn genoeg andere meisjes die met hart en ziel voor Sam willen zorgen dus als je iets langer zoekt vind je een veel betere! Succes ermee!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:48

Ik zou mijn verzorgster ook never nooit zoeken op marktplaats.
Als je dan een serieus paardeniemand zoekt probeer dan een advertentie op forums als dit en bladen als paard&sport enzo.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:57

Een jaarling kan toch ook gerust door het leven gaan zonder verzorging? Die staat niet te springen om een borstel en aandacht van mensen, die wil andere paarden als gezelschap. En met een jaarling zou ik ook nog oppassen met te jonge kinderen omdat je zo snel een verwende jaarling krijgt waar je later last van kan krijgen als je wat met hem wilt doen (rijden e.d.). Laat de jaarling lekker jaarling zijn en zoek pas een verzorger als er op gereden kan worden, dus over drie jaar.