Pennen in de grond, waar haal je die?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Pennen in de grond, waar haal je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:18

Van die draai-pennen die je in de grondt doet, en waar je dan dus een shetlandpony aan kan zetten.
Ik zie ze zo vaak, maar heb geen idee waar je die haalt. Iemand een idee?

En is het een succes? Ik heb zelf nl het idee dat ze zoiets er zo uit kunnen trekken...


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:20

Wij hebben thuis nog een paar van die 'kurkentrekkers' liggen. Die werken perfect. Nog nooit een probleem mee gehad. Ik gebruik ze alleen eigenlijk nooit meer. Ik hou d'r niet meer zo van om een pony vast te zetten, dan liever op een klein kaal weitje.
Worden Tamaartje en Floor te dik ofzo Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:27

bij de dierenwinkel kun je ze halen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:30

Floortje lijkt wel drachtig. Haha!
Het gaat mij er meer om dat Floortje gewoon niet in haar wei kan blijven. Ze loopt dwars door alle draad heen, en trekt alles stuk. Keer op keer. Met het gevolg dat de paarden ontsnappen... Frusty

Nu had ik zaterdag bij Divoza nieuwe weidepaaltjes gehaald, heel hoge, die je met veel lagen touw kan gebruiken, zodat ze er niet meer onderdoor kon. Dacht ik.
Mervrouw wandelde er dwars doorheen, en liep net zolang door totdat het stuk ging.
Ze heeft er echt lak aan.

Vandaar dat ik deze oplossing wilde proberen, omdat ik nl ook geen kale weitjes heb. Al het weiland is gewoon sowiso groot, en flink met gras.
En aangezien ze zich niet door paaltjes laat afzetten, dan zo eens proberen. Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:35

Geitepinnen worden verkocht bij Welkoop, boerenbond en bij grotere dierenspeciaalzaken, ze worden ook voor honden gebruikt namelijk.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:38

Mijn opa had ook een keer pony'tje aan een kuur gezet. Toen had de pony de kuur uit de grond getrokken en werd helemaal gek. Ze is dwars door een ruit heen gelopen. De kuurpen en de ketting kwamen tegen haar benen aan en op de stenen maakt het natuurlijk ook herrie.

Toen ik met mijn pony nog in Egmond stond had een meisje haar paardje in de tuin van de boer aan de kuur gezet. Pony'tje was dus ook los geraakt en met kuur tussen de benen de hoeverweg op gerend. Later kon een man hem te pakken krijgen paard kwam eraf met een paar schrammen.

Wat ik bedoel te zeggen doe voorzichtig als je ze aan de kuur zet.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:39

Okey, dan weet ik genoeg! Lachen
Vanmiddag meteen even halen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:13

Floor heeft al een paar keer vast gestaan, het moet dus geen probleem zijn. En dat ze overal door heen gaat is ook geen nieuws. Daarom hebben wij sommige stukken met schapengaas afgezet. Vlink stroom d'r op helpt bij haar niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:17

Leuke beesten he, die shetlanders Haha! Haha!
Wij hebben inmiddels het hele weiland met schapengaas afgezet, wat denk je Frusty Frusty
Hebben ze met zijn 3-en de hele middag staan emmeren en peuteren tot ze bij het hek alle krammetjes eruit hadden en zijn vrolijk aan de wandel gegaan Boos!
De bouwvakkers die op de boerderij waar ze bij staan, aan het werk zijn, hadden het gezien.
Mijn volgende omheining wordt een Heras hekwerk van 2 meter hoog met 220 er op Boos! Boos! Haha!

Trouwens wel grappig om te zien wat voor namen er allemaal voor zo'n grondpen worden gebruikt.
Ik ken het als aan de stek, een vriendin gebruikt rope, hier lees ik ook nog kuur Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers