uitgestrekte draf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 10:53

het lukt mij niet goed om mijn pony te laten strekken in de uitgestrekte draf. als ik hem tegen houd maar toch aandrijf maakt hij alleen maar kleint korte pasjes.. mijn instructrice zegt er nooit wat van maar ik heb altijd een 5 op mijn protocol en dan staat er : te weinig Scheve mond
Hoe doe ik dit...?
oja juup wil ook altijd gelijk galloperen..
dus moet ik hem wel inhouden

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:27

Ik weet neit wat je rijd, maar in de B word zowieso geen uitgestrekte draf gevraagd. Middendraf.. Gewoon je pony wat meer laten verruimen en zorg dat je een duidelijke overgang terug rijd zodat de jury kan zien dat dat jou middendraf is.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:40

INderdaad, zorg dat je goede overgangen maakt. Dan lijkt het verschil al meer.
Ik denk dat je pony wat losser in zn lijf moet worden. Wat je eens kunt proberen is op een lange zijde als je middendraf gaat rijden je pony flink veel stelling vragen tijdens de middendraf. Dit is een goede oefening voor de schouder.
Je probleempje is niet zomaar opgelost, het heeft veel tijd nodig.
Succes ermee

She's my lady Lovers


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:45

voren vasthouden heeft zowieso geen zin.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:41

heb je wel gelijk in maar als je hem van voren te los laat krabbelt hij te veel op voorhand en kun je helemaal niks...

She's my lady Lovers


Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:58

een goede voorbereiding is het halve werk. Dus als jij op de diagonaal een uitgestrekte draf moet tonen, moet je hem in de hoek al 'wakker'maken. Goed attent voor het been zijn.
Als je dan de diagonaal op gaat, hoef je als het ware alleen nog je schouders een fractie naar achteren te doen en hij gaat. Dan moet je op de diagonaal niet gaan zitten kloppen met je benen, stil zitten, goede aanleuning en voor de hoefslag weer diep zitten en terugrijden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:10

Nistria schreef:
heb je wel gelijk in maar als je hem van voren te los laat krabbelt hij te veel op voorhand en kun je helemaal niks...


daarom moet je goed je benen eraan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 00:38


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:01

Bij Fabienne ging dat eigenlijk in het begin vanzelf als ik haar op het grote stuk land hier in de buurt voluit liet draven Haha!
Da's zo'n blije Miep Haha!, die ging van de lol gewoon uitgestrekte draf doen!
Daar heb ik dankbaar gebruik van kunnen maken, geleidelijk aan wordt het dan een kwestie van terugrijden en wegrijden, zodat ze het steeds meer op de hulpen gaat doen. De middendraf en uitgestrekte draf zijn altijd onderdelen waarop ik een stabiele 7 scoor (waarschijnlijk door haar stekerige voorbeen zal er niet zo gauw een 8 in zitten).

Maar Fab is een echte showMiep, ze doet het op concours tussen de andere paarden ook altijd super.

En als er hier thuis af en toe eens een andere ruiter op stapt, heeft ze ook altijd zoiets van, nou zal ik eens even laten zien wat ik kan Haha! Haha! Haha! en gaat ze zich vreselijk uit lopen sloven om uitgestrekte draf te laten zien Haha!

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 08:42

fabienne schreef:

En als er hier thuis af en toe eens een andere ruiter op stapt, heeft ze ook altijd zoiets van, nou zal ik eens even laten zien wat ik kan Haha! Haha! Haha! en gaat ze zich vreselijk uit lopen sloven om uitgestrekte draf te laten zien Haha!


't wordt tijd om met mijn rijbroek aan jouw kant op te komen Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:33

Fitzroy"]
[quote="fabienne schreef:

En als er hier thuis af en toe eens een andere ruiter op stapt, heeft ze ook altijd zoiets van, nou zal ik eens even laten zien wat ik kan Haha! Haha! Haha! en gaat ze zich vreselijk uit lopen sloven om uitgestrekte draf te laten zien Haha!


't wordt tijd om met mijn rijbroek aan jouw kant op te komen Knipoog
[/quote]

Fitz, krijg je de kriebels om de rijbroek weer uit de kast te halen? Lachen

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers

cron