HTML en lettertype??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

HTML en lettertype??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 10:08

Ik heb een tijdje geleden een domeinnaam aangevraagd en afgelopen week kreeg ik bericht dat deze akkoord is.
yorghos.nl staat nu op mijn naam, dus ik ben druk bezig om mijn site in elkaar te knutselen zodat deze zo snel mogelijk online is.
Ik werk in Kladblok en doe alles met HTML codes. Voor een leek zoals ik best lastig, maar ik begin het nu aardig door te krijgen.
Maar ik heb 1 probleempje: Ik krijg de lettertypes van de verschillende pagina's niet gelijk. Zonder dat ik daarvoor een bepaald commando geef is de tekst op de ene pagina dikgedrukt en heeft een ander lettertype. Ik krijg het niet voor elkaar om dit aan te passen en ik zie ook niet waar de fout zit.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed kan krijgen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:21

Lees eens een tutorial over CSS, dat gaat je veeeeeeeeeel werk schelen. Verder worden de HTML codes voor lettertypes e.d. uitgefaseerd, dat gaat allemaal richting CSS.
Het grote voordeel van CSS (cascading style sheets) is dat je 1 bestand hebt waarin staat welke lettertypes en welke kleuren je wilt gebruiken. In al je HTML bestanden verwijs je naar die ene CSS file waardoor al je pagina's dezelfde opmaak hebben. Het leuke is nu dat je door het wijzigen van 1 file heel je site in 1x een ander uiterlijk kan geven.

Investeer dus even een beetje tijd in het lezen over dit soort technieken, dat gaat je op de lange duur veeeeeeeeeeel ergernis en werk schelen. Met CSS kan je bovendien veel nauwkeuriger aangeven wat je precies wilt hebben...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 12:31

Dank je wel. Ik zal eens op zoek gaan naar die info...

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:16