de charmes van een outdoor concours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

de charmes van een outdoor concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:58

Vandaag heb ik wedstrijd gehad in Ruurlo. Voor ons het eerste outdoor van dit jaar . Veel outdoors hebben we nog niet gedaan, ik dacht 2 of 3. Om maar meteen goed te wennen aan alle vreemde dingen die je buiten tegen komt heb ik me voorgenomen om alleen maar mee te doen aan de grote concoursen in de regio.
Voor het losrijden had ik een lekker afgelegen plekje achteraan op het parkeerterrein gevonden en dat ging super! Net toen ik de ring in wilde gaan moest ik nog eventjes wachten. In ring 10 was er een paard zonder ruiter vandoor gegaan en die had het prima naar zijn zin *LOL* . Gelukkig wist het paard de weg naar zijn eigen trailer nog heel goed en daar kon hij snel opgevangen worden.
Mijn eerste proefje verliep super. Lekker tam gereden om maar te voorkomen dat Lois een beetje te hectisch zou worden en dat was goed gelukt.
Tussen proef 1 en 2 zat iets meer dan een uur tijd dus ik heb tussendoor nog een lekker kopje thee gedronken met een koek. De 2de proef begon lekker, net als de eerste proef. Maar al snel werd Lois heel hectisch. Er was iets aan de hand met de vrachtwagens die net aan de achterzijde van de ring geparkeerd stonden. Wat het was kon ik natuurlijk niet bekijken maar ik hoorde genoeg gerommel. En toen kwam het : net toen we de lange zijde opreden en met onze rug naar de vrachtwagens gekeerd waren nam Lois een sprint. Tot overmaat van ramp trok hij recht naar de jury auto toe . Het hart zat in mijn keel en ik zag alles al mis gaan, echt maar een paar meter van te voren had ik Lois weer redelijk onder controle. De rest van de proef was zwaar hopeloos want Lois was helemaal van de kaart.
Ondertussen had ik nog steeds niet in de gaten wat er nu eigenlijk gebeurt was, totdat iemand me vertelde dat er net op dat moment een paard was losgebroken bij de vrachtwagens Haha!

Over beide proeven ben ik dik tevreden en ook over de 2de [160-145pnt waarbij ik met de 2de proef best gematst ben maar dat komt door de ostandigheden] Ik ben er niet afgevallen en tussen de hekjes gebleven. Ik heb een super leuke dag gehad, veel mensen gezien en gesproken, genoten van het weer. En ook die dingen als loslopende paarden, die horen er helemaal bij Haha!

ps: Ik krijg nu net een telefoontje binnen van een kennisje. Ik ben met die 160 pnt 2de geworden JIPPIE!!!! Ik was al naar huis gegaan voor de prijsuitreiking omdat het me te lang duurde. Ik had haar wel gevraagd mijn prijs op te halen als er een prijs voor me was maar daar was ik dus niet van uitgegaan. Ik weet alleen niet hoe veel geld ik nu heb gewonnen Koe

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:17

Gefeliciteerd Party!! Super hoor voor de eerste outdoorwedstrijd van dit jaar *LOL* Loslopende paarden gaan bij mij altijd dwars door de proef, nog geluk dat deze tussen de vrachtwagens bleef Tong uitsteken Knipoog

Ik ga 1 juni pas weer starten(alleen springen) en daarna 4 juni tot en met 9 juli ieder woensdagavond springen Haha! (heb al wel outdoor gereden in Roden, maar dat was SGW is toch anders Knipoog )

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:33

gefeliciteerd joh.
schijnt een mooi concour te zijn he daar in ruurlo, ik wiler volgend jaar ook starten denk ik.

ik start volgende week voor het eerst buiten ben nu al zenuwachtig. als die maar braaf blijft en niet te sterk wordt want dan zie ik mezelf al over het veld vliegen Haha!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:33

Gefeliciteerd! Ik vind outdoor ook altijd veel leuker en mooier als indoor.

Toen ik een jaar of 14 was heeft mijn pony me dat ook een keer geflikt, ontsnappen en dan door de dressuurringen, in uitgestrekte draf wel te verstaan Scheve mond Zo mooi had-ie bij mij nog nooit gelopen Haha! snertbeest Knipoog dressuur was gewoon niet zo zijn ding Haha!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:53

goed gedaan hoor, proficiat met je 2de plaats hoor, vind ik heel goed voor de eerste outdoor, ik hoop dat ik binnenkort ook weer kan gaan, maar ja die vogelpest he....

ff offtopic:
mijn pony is ook al eens gaan rennen, was nog op een indoor springen, allereerste wedstrijd, hij zag de trailer, (nu gaan we eigenlijk altijd met de vrachtwagen) en ineens begon hij te lopen en steeds harder, ik vast houden totdat ik achter een hek bleef hangen. hij rende nog een kind half om, gelukkig had die niks, samen met andere mensen hebben we hem moeten vangen, nadat..... we een rondje door het dorp hadden gehad!!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:22

Idd de charmes van een buitenconcours!!! Loslopende paarden schijnen daar inderdaad bij te horen. Misschien alleen ter vermaak van het publiek, want het blijft een leuk gezicht als je (op een afgesloten terrein!!!!) een paard vrolijk met zadel en hoofdstel rond ziet scheuren en een in het wit gekleed mensje er achteraan, vaak nog met vlek op de kleding van het vallen.
Hoewel ik het niemand gun dat dit gebeurd, is het wel spannend om te zien, iedereen weet nog beter dan de ander hoe het paard zo snel mogelijk te pakken. Haha!
En ik denk dat er weinig jury's zijn die hier geen rekening mee houden, en als het echt dichtbij is, de proef in hun baan even stil leggen. Dat de concentratie en ontspanning daarna weg is, kan ik me goed voorstellen.
En recht op de juryauto af, ja dat ken ik, alleen zit ik dan meestal in die auto en dan is het nog veel enger hoor. Scheve mond
Maar gefeliciteerd met je winstpunt en 2e prijs, en als je volgende keer minder pecht hebt, op naar de 2 (of 3 of 40) winstpunten!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:26

Inderdaad is het op een outdoorconcours iets rommeliger, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Vooral als het lekker weer is loop je een beetje rond, een beetje buurten. Vaak ook veel meer te zien.
Kortom een stuk gezelliger als indoor dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:06

Dank voor de felicitaties Bloos

Wat ook nog helemaal nieuw was voor mij waren de prikpaaltjes met letters die de afbakening van de ring waren. Dat viel me niet mee om daar een nette SB te laten zien . Er waren ook heel wat combi's die de ring uitvlogen en achter een lettertje langs reden ipv voorlangs Lachen

Nog iets dat me opviel:
- bijna niemand reed met witte bandages, de meesten hadden helemaal geen bescherming om;
- de B-M ruiters met hoedje waren op 1 hand te tellen [waar ik er 1 van was Haha!]
- veel mensen reden met dubbele teugel aan de trens.
Maar dat zullen vast en zeker streekgebonden taferelen zijn.