Wie van jullie is vegetarier en waarom (niet)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Wie van jullie is vegetarier en waarom (niet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 19:23

Zelf ben ik "het" al zo'n 6 jaar, om 2 redenen:

* ik vind vlees gewoon niet lekker (ik eet sowieso al 20 jaar geen kip omdat ik van mijn ouders met pasen vroeger altijd kuikentjes kreeg die ik dan opvoedde, die beesten waren zo mak als een "lammetje" en gingen overal met mij naartoe- zelfs met dierendag naar school)

* Ik ben met mijn vriend (die DA is) vaak op opfok bedrijven geweest (koeien, kippen, varkens) ik heb gezien hoe die worden gehouden Huilen en ik weet wat ze te eten krijgen)

Mijn moeder en ik "redden" regelmatig kippen van een opfok stal (druppel op de gloeiende plaat) als die beesten bij ons komen (3 weken oud) kunnen ze niet meer lopen, en zouden zich letterlijk kapot vreten Boos! (ze zijn gewend aan 6 uur licht en eten, 6 uur donker slapen enz.

Nog meer "bekeerden" hier ?


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:36

Dit topic is al een aantal keer voorbij gekomen de laatste tijd bij algemeen! FF zoeken dus!
Ik ben overigens ook al 6 jaar vegetariër... Knipoog

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:39

idd, pas geleden voorbijgekomen. Ik ga in juni mijn 8e jaar vleesloos in!

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 19:40

sorry, vrij nieuw hier, k' zal het nooit meer doen!! dacht ik origineel te zijn........... Party!!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:41

geeft niks joh. We "wijzen" je meteen terecht zoals je ziet.

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:44

Ik ben nog geen jaar vleesloos.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:54

Ik hou niet van vlees, maar ik begrijp niet helemaal waarom mensen geen vlees eten omdat ze het zielig vinden. Als ze hun eigen hamburger niet opeten is er wel iemand anders die het op eet. Maw je schiet er niks mee op, je redt er geen dierenlevens mee.
(Nou moet ik toegeven dat ik ook zo´n beetje m´n hele basisschool en stukje middelbare schooltijd geen vlees heb aangeraakt, maar ik denk er nou dus anders over....)

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:25

Ik ben 1 jaar vegetariër geweest, omdat ik het niet eens was met hoe de slachtdieren tegenwoordig worden behandeld. Ik ben niet tegen het eten van dieren opzich, want dat is heel natuurlijk.
In dat jaar zei iedereen altijd tegen mij: het heeft geen zin want iemand anders eet dat stukje vlees dan wel op. Maarja al zouden nou heel veel mensen vegetariër worden, dan hebben ze ook minder vlees nodig en worder er minder slachtdieren gefokt.
Ik ben weer met vlees eten begonnen omdat ik het zo lekker vond en het miste Het liefst eet ik wel scharrelvlees, maarja m'n moeder doet de boodschappen.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:26


it must be love

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:44

Ik ben geen vegetarier, omdat ik van vlees houdt en ik weet hoe er met de beesten omgegaan wordt. Helemaal niet zo slecht als iedereen trouwens denkt. Ze krijgen goed voer, lopen in de wei, staan als het vies weer is op stal. Die beesten hebben een heel goed leven gehad, dus dan vind ik het niet erg om ze op te eten. Ik vind vlees ook gewoon lekker, maarre, mensen die geen vlees willen eten moeten het zelf maar weten. Maar kom niet met het argument aan dat die beesten slecht verzorgd worden, want je moet niet gaan oordelen over een situatie waar je zelf ver vanaf staat. Boos!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:02

Ik ben geen vegetarier,maar heb mijn mening ook al in het andere topic gegeven.De natuur is zo gemaakt dat sommige dieren en mensen andere dieren eten,en daar is op zich niks zieligs aan.Wel vind ik dat varkens en vleeskoeien goed moeten worden verzorgd voordat ze opgegeten worden.
Als je geen vlees eet uit medische redenen of omdat je het niet lekker vind vind ik dan weer wat anders.Verder heb ik niks tegen vegetariers,ik zal het alleen zelf nooit worden.Ik ben gewoon van mening dat de natuur niet voor niks zo is gemaakt,en er ook niks mis mee is,mits er goed met de dieren wordt om gegaan.Is dit niet het geval,dan los je dat niet op door maar geen vlees te eten.Dat is alleen maar slecht voor een mens.Je eigen kat eet toch ook regelmatig een muisje? Daar lig ik ook niet wakker van.


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:17

Ja, ik ben al 3 jaar vegetariër tot soms ergernis van mijn moeder.
Ik ben dit geworden, omdat ik van een bami-schotel van de AH heel erg ziek was geworden en daarna nog een programma gezien had hoe die diertjes werden afgemaakt.
Dus voor mij geen vlees, al mis ik het soms wel alleen om de smaak.
Wat ik heel irritant vind is dat als ik tegen mensen zeg dat ik een vegetariër ben, dat ze dan vragen: "Eet je dan wel vis?" Vegetarisch is zonder vlees en vis=vlees! Sommige mensen moeten het nog leren.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:20

Ik ben geen vegetariër, maar ik eet bijna alleen maar biologisch vlees, dan heb ik het idee dat het dier het tenminste goed gehad heeft.

Extremely rare and Beyond Compare

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:21

[quote="vlieg"]Ik hou niet van vlees, maar ik begrijp niet helemaal waarom mensen geen vlees eten omdat ze het zielig vinden. Als ze hun eigen hamburger niet opeten is er wel iemand anders die het op eet. Maw je schiet er niks mee op, je redt er geen dierenlevens mee.


Verward Ik durf mijzelf geen rekenwonder te noemen, maar 1+1= 1 ??? Verward

Alle beetjes helpen en tis nou zo langzamerhand wel bekend dat er geen honger in de wereld zou zijn als niemand meer vlees eet (omdat al dat plantaardige voer dan niet eerst in slachtdieren gestopt hoeft te worden)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:28

ach ja je kan ook blij zijn dat er plantaardig voer in slachtvee gestopt word, beter dan dat ze beesten te eten krijgen

ik ben geen vegetarïer, zal het ook niet snel worden
eet het liefst biologisch vlees , die beestjes hebben tenminste een leven gehad
bio-industrie, de beestenfabrieken ben ik op tegen, zo ook de legbaterijen
ik weet hoe dieren daar gehouden worden en dat vind ik niet dierwaardig
ik weet waar ik over praat, heb er de opleiding voor gedaan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:01

Ik ben geen vegatariër en ook niet van plan dat te worden. Ik vind vlees veel te lekker om het te kunnen missen, bovendien is de mens gemaakt om o.a. vlees te eten, dus waarom dan daarmee stoppen? Ik hoef niet iedere dag vlees, maar wel een paar keer per week.

Wij eten wel zoveel mogelijk biologisch en scharrelvlees/eieren etc...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:32

vlieg schreef:
Ik hou niet van vlees, maar ik begrijp niet helemaal waarom mensen geen vlees eten omdat ze het zielig vinden. Als ze hun eigen hamburger niet opeten is er wel iemand anders die het op eet. Maw je schiet er niks mee op, je redt er geen dierenlevens mee.
(Nou moet ik toegeven dat ik ook zo´n beetje m´n hele basisschool en stukje middelbare schooltijd geen vlees heb aangeraakt, maar ik denk er nou dus anders over....)


Ja en als iedereen zo denkt kom je nooit ergens.... Hoe meer mensen vegetarisch worden, hoe minder vlees er gegeten wordt, hoe meer dieren er gespaard worden. Je maakt mij niet wijs, dat jij twee hamburgers eet als ik er geen eet.

Citaat:
Ik ben geen vegetarier, omdat ik van vlees houdt en ik weet hoe er met de beesten omgegaan wordt. Helemaal niet zo slecht als iedereen trouwens denkt. Ze krijgen goed voer, lopen in de wei, staan als het vies weer is op stal. Die beesten hebben een heel goed leven gehad, dus dan vind ik het niet erg om ze op te eten. Ik vind vlees ook gewoon lekker, maarre, mensen die geen vlees willen eten moeten het zelf maar weten. Maar kom niet met het argument aan dat die beesten slecht verzorgd worden, want je moet niet gaan oordelen over een situatie waar je zelf ver vanaf staat.


Er zullen best dieren zijn die goed verzorgd worden, die wil ik dan ook nog wel af en toe eten, maar er zijn zat beesten waar dit niet voor geldt. Voor deze dieren worden mensen vegetarisch.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:13

Ik ben toen ik 7 jaar was al een jaar vegetarier geweest. maar moest terug vlees gaan eten omdat ik tekort had aan sommige vitamine.
nu ben ik weer terug vegetarier (nog niet zo heel lang) en ben er trots op Haha!
gewoon ik voelde me er ook nooit goed bij om vlees te eten en als dat iemand iets zij van een vegetarier kreeg ik allemaal schulgevoelens.
normaal zou ik terug vege wroden als ik 18 jaar was. dat was zo over gesproken met mijn moeder.
maar ik hield het echt niet meer vol.
En mensen die zeggen dat de dieren goed behandelt worden hebben niet gelijk hoor
oke ze zullen op sommig plaatsen wel goed behandt worden enz. maar dan moet nog de transport naar het slachthuis, dat is echt niet om aan te zien bij velen ze zitten met veel te veel in zo een veewagen en sommige zijn al half dood als ze in het slachthuis aankomen Verdrietig
En dan het slachthuis zelf. De meeste slachthuizen zijn zo goed afgesloten van de buiten wereld zodat je niet kunt weten hoe het er binne aan toe gaat.
En binne word er helemaal niet aan de arme beestje gedacht. Gewoon aan snel produseren en geloof me daar lijden die arme dieren wel onder Verdrietig

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 13:59

Ik ben een appart geval. Ik lust maar een paar soorten vlees (gehaktbal, kip en slavinkjes, op sommige dagen eet ik ook wel eens iets anders) bij mij ligt het er ook vaak aan of ik wel zin in vlees heb (meestal niet), maar als je me gaat vertellen hoe het is gemaakt, terwijl ik net een hap wil nemen, dan hoef ik het niet meer (sinds kort heeft mijn broer dit door dus die heeft nog wel eens extra vlees)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:09

Ik ben geen vegetarier en word het ook niet. Ik vind vlees gewoon lekker.Dat wil echer niet zeggen dat ik het elke dag eet, dat vind ik niet nodig.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:54

Alle beetjes helpen. Daar ben ik het mee eens, maar om dan te stoppen met vlees eten? Dat is symptoombestrijding. Je moet de oorzaak aanpakken.
Natuurlijk is dat niet voor iedereen mogelijk, maar ik weet 1 ding meer dan heel erg zeker. Slachten is absoluut niet zielig. Vorig jaar 'n heel dierbaar paard naar de slager gebracht en dat was mijn steentje. Het volgende steentje is mijn eigen paard. Die beesten hebben een léven gehad... in éen woord geweldig. Perfect stukje vlees, beter dan 'gewoon' scharrelvlees. Waarom zou ik dan sentimenteel doen en het paard een (vaak slechtere) dood geven door hem in te laten slapen. Ik weet heel zeker dat onze Kuul geen centje pijn heeft gehad omdat hij doodging. Daarvoor wel (nare peesblessure en ander leed), maar dat was toen over.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me die dag heel erg goed gevoeld heb. Tuurlijk mis je zo'n dier, maar het was het enige juiste en ik kan niet anders zeggen dat ik er nog steeds blij om ben dat het zo gegaan is.
Ik hou overigens helemaal niet zo van vlees, nooit gedaan ook, maar ik kan er best van genieten. Ik probeer wel altijd scharrel of biologisch vlees te kopen, maar ook daarvan denk ik niet dat het het probleem oplost.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:06

ik ben vegetariër... ik ben het eigenlijk al mijn hele leven. ik vind het helemaal niet erg dat mensen vlees eten ík krijg het alleen gewoon niet door mijn keel. het idee dat je een dier opeet...walgelijk als ik een hapje vlees in mijn mond zou hebben en dan zou bedenken dat dat rond gerend heeft dan zou ik echt letterlijk over mijn nek gaan. ik kan er nix aan doen en wil er nix aan doen en ik weet niet wát ik mis dus ik mis ook nix. verder zijn er zo'n lekkere vleesvervangede producten met (naar horen) vergelijkbare smaken. dat ik niet zou weten waarom wel? maar het is ieders eigen keus vind ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, hel1, Shettepret en 35 bezoekers