Paard op een wel heel vreemde plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Paard op een wel heel vreemde plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 09:34

Tja, ik fietste gisteravond laat nog even naar stal om Fleurtje binnen te halen, en zag op de terugweg ineens een pony staan..

Hij staat op een soort oprijlaan van grof grind, met in de berm wat gras. Aan de voorkant zit een enorm hek, aan de zijkant 3 draadjes van samen circa 30 cm hoog, waarachter een steile muur van ca 4m naar beneden gaat waar een autohandelaar zit.
De pony zag er goed uit, hoefjes bekapt, glimmende vacht, geen prut bij de ogen (zijn vlieggennetje hing wel in zijn oog, dus die heb ik even beter vast gemaakt) Ik zag geen water staan, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat er niet stond.

Aan een kant ziet de pony er dus prima uit, en heeft hij waarschijnlijk alles wat een pony nodig heeft. Aan de andere kant kan hij naar beneden op het beton vallen, had hij geen plekje waar hij even kon gaan liggen, en staat hij dus wel 24u per dag in de bouwlampen van de autohandelaar.

Ik vind het zo moeilijk of ik even bij die autohandelaar langs moet gaan.. hij ziet er gezond en vrolijk uit, hij wordt echt niet verwaarloosd, maar ik vind het zo zonde dat tussen alle geweldige weilanden die we hier hebben, een paardje op een oprijlaan moet staan..

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:49

Misschien stond hij er even tijdelijk ivm mesten van de wei, afgrazen van de berm, enz, enz...........
Als het dier er verder goed uitziet en dit de 1e keer is datr je hem ziet staan zou ik me er niet gelijk druk om maken.
Weinig paarden springen uit zichzelf naar beneden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:49

Misschien dat die pony daar voor nood staat, en dat hij daar dan voor 1 dag stond. Misschien was die pony net gekocht en een verassing voor iemand, waarna hij dan ergens anders heen ging. Is natuurlijk wel heel erg gevaarlijk zo'n afgrond. Ik denk dat je het beste nog 1 dag kan afwachten en anders eens naar die autohandelaar toe kan gaan en gewoon even vragen of hij misschien een weiland zoekt voor die pony. Als je het op een vriendelijke manier vraagt zal je vast uitleg krijgen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 09:51

Zat er inderdaad ook al aan te denken dat die pony daar misschien tijdelijk staat, dus wilde zowiezo al niet meteen gaan zeuren Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 15:39

Of wie weet kwam de hoefsmid juist of de DA. Ik haar mijn pony's ook steeds naar onze tuin als die komen. Volgens sommigen ook raar .... maar echt niet verwaarloosd hoor!!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 18:38

Ik zag bij daglicht dat er achter de oprijlaan nog een stuk weiland zat, waar hij dus vanmiddag lekker in stond Lachen

Heb me dus om niets druk lopen maken.. sorry Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:40

Ach, beter druk maken en dat er achteraf niets aan de hand blijkt te zijn dan er niet naar omkijken Lachen

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:54

idd Apple. Ben blij dat er "opmerkzame" mensen zijn! Goed hoor batje.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:37

genoeg pony's die rondom huizen/boerderijen tijdelijk worden gebruikt als maaimachientjes... dus dat had ook nog gekund. dan was deze nog blij om tussen draadjes te lopen en niet met een band + ketting om de nek.

genoeg geiten die zo worden gebruikt, daar wordt ook niet naar om gekeken geloof ik, want dat is normaal.

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:40

Juist goed dat je er zo op let Batje - en fijn dat het loos alarm was!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 12:35

En wie weet was de pony ontsnapt. Ik weet wel zeker dat mensen Tiko ook op de meest vreemde plaatsen zien lopen, en dat is dan toch echt zijn eigen keur Boos!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 12:39

Richtje schreef:
En wie weet was de pony ontsnapt. Ik weet wel zeker dat mensen Tiko ook op de meest vreemde plaatsen zien lopen, en dat is dan toch echt zijn eigen keur Boos!

Behalve als het de best springende Welsh van de wereld is, zou hij nooit die wei 'in'ontsnapt kunnen zijn.. de muren en hekken waren echt minimaal 3 m hoog, en dat op een paardje van ca 1.30.. Knipoog

Ben inderdaad heel erg blij dat hij gewoon nog een groot stuk daarachter heeft.. zou het vreselijk gevonden hebben hem elke dag op dat grindpad te moeten zien staan tussen alle weilanden.