Teken en horzels en dazen......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Teken en horzels en dazen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 16:51

Ik woon nu dicht bij het bos en mijn paarden staan aan huis, toen mijn paarden in pension stonden hadden ze geen last van teken en horzels.
Nu is mijn vraag controleren jullie elke dag op teken en waar komen ze vooral op het paard???(maar snel tekentang kopen)
En mijn paarden staan overdag in de wei maar in welke periode is dat niet verstandig of kun je er iets tegen doen???(horzels)
Alvast bedankt!!! Gr. Monique.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:09

het ene paard heeft sneller last van dazen dan een ander. de een geeft er dus niets om en kun je gerus overdag in de wei zetten en de ander wordt er hysterisch van en kun je beter snachts in de wei zetten. horzels hebben paarden trouwens weinig last van. die leggen alleen eitjes die je kunt verwijderen. dazen steken dus. helaas is er nog geen middel op de markt wat echt tegen dazen werkt. het beste middeltje is nog altijd azijn met daarin geweekte knoflook. dat stinkt en werkt het beste..

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:28

Op ponykamp hadden we er ook hele veel last van.. zij smeerden olie op de paarden Verward
Volgens mij helpt het niet echt en het lijkt me ook niet zo prettig voor je paard