inrijden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

inrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 18:21

als je 8 jaar rijd en dan al een pony help inrijden is dat verantwoord??
Laatst bijgewerkt door Indie op 06-05-03 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:24

Er zijn mensen die 30 jaar rijden en nog beginner zijn, en er zijn er die op een pony stappen en er mee wegrijden alsof het hun beroep is! Dat vraag je best aan mensen die je hebben zien rijden en er wat van af weten!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 18:26

ja oke

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:31

Ligt inderdaad helemaal aan je ervaring.
Mijn verzorgstertje van 10 is Pinky aan het beleren maken. Althans, de begin hulpen en het erop zitten kon hij maar de rest heeft zij aangeleerd....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:29

Ik heb Sher ingereden toen ik 9 jaar reed, onder begeleiding, dat ging goed.
Maar of het goed gaat hangt meer af van hoe je rijdt dan hoelang je rijdt.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:32

Het hangt er idd vanaf hoe die persoon van 8 rijdt, hoeveel ervaring hij/zij heeft enz enz..

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:40

Chantal, die persoon is geen 8, maar rijdt 8 jaar Knipoog

Of inrijden verantwoord is kunnen we via de computer niet zeggen, hoe je rijdt is belangrijker dan hoe lang je rijdt
Ik reed een jaar of drie toen ik voor het eerst een jong paard reed, onder begeleiding kan dat best Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:38

bedoel je ook zadelmak maken of echt alleen inrijden

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:03

Ik denk dat als je 8 jaar lang goede begeleiding hebt gehad en je dus, goed kan rijden.... (ligt er natuurlijk maar weer net aan wat je goed vind)

Je best kan helpen hoor met het inrijden van een pony. Zolang je er maar iemand bij hebt die er wel verstand en ervaring in heeft...

Sommige zeggen van, ik vind dat je het niet kunt doen, omdat je er geen ervaring mee hebt. Maar als je het niet doet, dan krijg je toch nooit ervaring! Dus gewoon iemand zoeken die het vaker heeft gedaan, of in ieder geval iemand die er verstand van heeft.. en dan kan het best wel!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:02

Shiloh schreef:
Ik denk dat als je 8 jaar lang goede begeleiding hebt gehad en je dus, goed kan rijden.... (ligt er natuurlijk maar weer net aan wat je goed vind)

Je best kan helpen hoor met het inrijden van een pony. Zolang je er maar iemand bij hebt die er wel verstand en ervaring in heeft...

Sommige zeggen van, ik vind dat je het niet kunt doen, omdat je er geen ervaring mee hebt. Maar als je het niet doet, dan krijg je toch nooit ervaring! Dus gewoon iemand zoeken die het vaker heeft gedaan, of in ieder geval iemand die er verstand van heeft.. en dan kan het best wel!


mee eens amen

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:56

highspirited"]
[quote="Shiloh schreef:
Ik denk dat als je 8 jaar lang goede begeleiding hebt gehad en je dus, goed kan rijden.... (ligt er natuurlijk maar weer net aan wat je goed vind)

Je best kan helpen hoor met het inrijden van een pony. Zolang je er maar iemand bij hebt die er wel verstand en ervaring in heeft...

Sommige zeggen van, ik vind dat je het niet kunt doen, omdat je er geen ervaring mee hebt. Maar als je het niet doet, dan krijg je toch nooit ervaring! Dus gewoon iemand zoeken die het vaker heeft gedaan, of in ieder geval iemand die er verstand van heeft.. en dan kan het best wel!


mee eens amen
[/quote]

hihihihi, zo heeft er nog nooit iemand op mij gereageerd, ik voel me vereerd Haha!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 18:18

er is gelukkig genoeg ervaren begleiding bijdat gaat wel lukken denk ik

namour
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:00

het lijkt me handig om dit samen met je eventuele instructrice te doen zodat ze je meteen op allerlei puntjes kan wijzen. zodat er minder snel "foutjes"insluipen.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:37

Ja, onder begeleiding gaat het vast lukken! Ik heb voor het eerst een pony zadelmak gemaakt toen ik 11 was en 2 jaar reed, toen ik 14 was heb ik (ook onder begeleiding) Stella ingereden.


xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:11

IS ALTIJD GEVAARLIJK DE GOEDE RAAD VAN SOPHIE PETERS! HAHAH

school sucks!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:02

Ik was 13 toen ik mijn eerste paard inreed. Gewoon met begeleiding. Een goede longeur is vooral erg belangrijk. En iemand die weet wat je moet doen. Ik heb al vele paarden ingereden. En die van mijzelf ook. Ging altijd prima.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 06:45

Als je zelf een beetje netjes rijdt, dus je handen en benen stil en je bent niet al te bang aangelegd dan kun je volgens mij best een paard (helpen) inrijden.
Goede begeleiding is imo altijd belangrijk, of je nu 1 jaar rijd, of 10 jaar.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Googlebot, Sanne_com, Vagabondo, YandexBot en 53 bezoekers