EHBO en reanimatie diploma.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

EHBO en reanimatie diploma.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 20:24

Ik zou heel graag in een zwembad willen werken, lijkt me erg leuk aangezien ik altijd gezwommen heb en graag in het water zit nog steeds. Ik zit dus zonder werk op het moment en Ilona en ik zagen bij het zwembad vacatures hangen voor vakantiemedewerkers. Maargoed ik kan wel achter de balie of bar, maar als badmeester mag ik nog niet rondlopen, omdat ik nog geen EHBO en reanimatie diploma heb. Heeft er iemand een idee waar ik dat zo kan volgen en wat het ongeveer kost? (of adresjes omgeving Venlo/Noord-Limburg).

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:33

Het heeft mij 70 euro gekost. Wij kregen het via school. Je krijgt dan het eenheidsdiploma EHBO waaronder reanimatie en verbandleer vallen.

Hier kun je een cursus volgen.

EHBO Limburg afd. Venlo
Oude Turfstraat 48 5916 NW VENLO
(077) 351 87 15

www.ehbo.nl

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:08

Je kan bijna in elke plaats een EHBO cursus volgen. Meestal staat in zo 'n plaatselijk krantje wel een advertentie wanneer er weer een begint en anders bel je gewoon op naar de EHBO afdeling in jouw woonplaats.
Zelf heb ik enkele jaren geleden een EHBO cursus gedaan, was wel nuttig. Je moet wel, om je diploma geldig te houden, herhalingslessen volgen. Ik heb dat niet meer gedaan omdat ik toen al de verpleegkunde opleiding volgde en het eigenlijk allemaal logisch was voor mij.

Je hebt wekelijks een les (tenminste dat had ik wel) bestaande uit theorie en praktijk en je leert ook reanimeren, dus dat zit er gelijk bij in. Ik geloof dat het ongeveer 15 weken geduurd heeft ofzo dus als je dat in de vakantie doen wil zou ik je aanraden toch zo snel mogelijk te starten.

Buiten reanimeren krijg je oa les in het verbinden van allerlei bloedingen, hoe te handelen bij botbreuken, hoe je moet handelen bij verdrinking, bij flauwtes, bij vergiftiging, bij brandwonden (in je zwembadje gooien }> ) en wat je moet doen bij verstikking. Het is erg leerzaam om te doen, ook buiten je werk in het zwembad. Zo sta je tenminste nooit voor verrassingen als er thuis of op straat wat gebeurd.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:19

Die cursus wil ik ook nog steeds erg graag doen. Vooral omdat ik bij de scouting leiding geef aan kinderen en het dus wel eens mis kan gaan. Ik heb wel een soort van EHBO cursus gehad, maar niet de officiele. Daar gaat zoveel tijd in zitten. Voorlopig heb ik die niet. Vind ik erg jammer... Scheve mond
Overigens zitten die cursussen wel regelmatig snel vol, dus ik zou asap gaan informeren als ik jou was.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 20:47

Dank jullie wel! Ik zou het echt super vinden als ik daar zou kunnen werken...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:05

Die cursus is echt eitje, ik heb ook ehbo (incl reanimatie en verbandleer). Het is rond de 100 euro, verschilt per vereniging. ik heb 20 lessen van 2 uur gehad ongeveer en toen examen gedaan (theorie en praktijk).
Wel moet je in 2 jaar 14 herhalingslessen van tenminste 2 uur volgen. Dat is nog best pittig en als je na een jaar of 5 alles ingebakken hebt zitten is het moeilijk om je te motiveren om te gaan, maar toch is het erg interessant!