Hoe vaak mag je je pony wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 23:43

Mijn pony ziet er echt niet uit, helemaal grijs en smoezelig en een hele vette vacht/huid...
Nu wilde ik haar eigenlijk wassen en dan insprayen met spul dat in de staart en manen als antiklit werkt en op de vacht als glanslaag die tevens vuilafstotend is...ik weet de naam zo niet...
Ze is ongeveer 3 a 4 weken geleden ook nog gewassen....kan dit kwaad om nog een keer te doen?

Of is er iemand die tips heeft om Mika schoon te krijgen zonder te hoeven wassen?


_________________
Groetjes Sonja

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mika op 2001-08-11 23:49 ]</font>

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 00:40

Hoi Mika,
hangt er helemaal van af of je je pony in het weiland hebt ('full time' zeg maar Haha! ). Dan heeft 'ie z'n vetlaagje wel nodig tegen regen en kou ('s nachts!!), als je 'm op stal hebt kun je 'm wel eens wassen. Gewoon met paardenshampoo, ik gebruik nooit kruidvatshampoo of iets dergelijks, paardenshampoo is toch bedoeld voor...het paard Knipoog ! Verder gewoon poetsen, niet teveel dus (alweer dat vetlaagje). Er zijn trucjes met talkpoeder enz en een soort droogshampoo voor schimmels en mestvlekken, te vinden in de ruitersportzaak.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 00:48

Maar als ik zie hoe snel ze weer vettig wordt dan lijkt het mij dat zo'n laagje weer snel is opgebouwd, en omdat het nu nog niet zo koud is....?
Ze is echt niet om aan te zien....
Hoe werkt droog shampoo dan? Want het vuil zit echt in de vacht en niet erop...Poetsen helpt ook helemaal niet ze blijft grijzig ipv wit...

Kan het ook met de voeding te maken hebben dat ze ineens zo vettige huid/vacht heeft? Ik geef sinds kort lijnzaadbrokjes, kan dat er ook mee te maken hebben?

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 01:39

je moet haar zo min mogelijk wassen. en dat goedje wat je bedoelt, genaamd equistar, kun je er ook gewoon zo opspuiten, en dan het vuil eruit bostelen! echt, superspul gewoon! alleen niet onder het zadel opspuiten (te glad), maar het lijkt me dat je niet op haar rijdt of niet? Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-01 04:41

rijden..........op Mika.........niet echt, nee! Haha! Haha!

Arm beest!

Ik zal het wel eens gaan proberen, maar eigenlijk ben ik bang dat daarmee het smoezelige er niet echt afgaat...Maar niet geschoten is altijd mis, zeggen ze altijd, en ik heb het spul staan, dus we'll try....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 14:31

in het bit staat hier een stuk over in ik raad je aan dat te lezen dan weet je wat te doen!
groetjes jeannette