Verliefdheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Verliefdheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 12:18

Iemand bij ons op stal vroeg mij gister of er bij paarden ook zoiets bestaat als liefde en dat paarden ook zoals mensen hun hele leven van iemand kunnen houden.
Ik heb haar gezegd dat het mij onwaarschijnlijk lijkt omdat in een kudde altijd de sterkste hengst en dus de leider van de kudde de merrie's dekt.
Verder hebben de meeste merrie's alleen maar intresse in een hengst als ze hengstig zijn.
Maar zeker weten doe ik dit niet.
Wat denken jullie hiervan?


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:18

Ik denk dat paarden niet verliefd ofzo kunnen worden maar ze hebben zeker wel voorkeur.
Mijn oude pony'tje en de bejaarde merrie van mn moeder zijn helemaal dol op elkaar en in de wei zijn ze de heletijd bij elkaar ook al zijn er 5 anderen. Ik heb geen idee hoe het in de kudde allemaal gaat.

Hoe het zit tussen merries en hengsten weet ik echt niet..

She's my lady Lovers

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:55

Het kan degelijk wel. Zo heb ik het verhaal gehoord van 2 paarden die in een rusthuis stonden. Een merrie en een ruin dacht ik. Ze wilde alleen de wei in als de ander ook mee ging en alleen naar stal als de ander ook mee ging Lovers . Uiteindelijk is 1 van 2 overleden. Het paard wat overbleef had echt liefdesverdriet. Het heeft heel lang geduurd tot dat paard er overheen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:18

Tja, bij ganzen is er wel sprake een soort liefde. Toen ons vorige vrouwtje doodging is het mannetje kapot geweest, hij ging achter de schuur zittten (komen ze anders echt nooit), vermagerde en was heel zielig, hij wilde niet meer. Toen hebben we een vrouwtje erbij gekocht, en hij leefde op, was gelukkig kwam regelmatig bij de deur zijn vrouwtje tonen en hij zat weer bij de ouwe veedrinkput.
Deze beesten, evenals zwanen blijven hun hele leven bij hun partner, tot de andere doodgaat, dan zijn ze ook kapot, maar leven weer op als er een nieuwe partner erbij komt.

Of dit ook bij paarden geld, ik weet het niet, paarden vertonen kuddegedrag, en ook anders dan bij bijv. ganzen. Paarden hebben wel een voorkeur voor een paard wat op hunzelf lijkt qua uiterlijk om mee bevriend te raken. Maar of paarden werkelijk liefde kennen? Wie weet, misschien wel, misschien niet.

ikke

Berichten: 37460
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:48

Paarden hebben een voorkeur, heel sterk zelfs. Het lijkt wel een beetje op verliefd zijn. Vandaag weer gezien. Paard van mijn vriendin was op het einde van haar hengstigheid, de ruinen waren eigenlijk al niet meer welkom. Totdat vandaag een kennis op bezoek kwam en ze samen even in de paddock stonden. Paard van vriendin was op een weekend zeer op dit paard gesteld geraakt en liet zich bij die gelegenheid zelfs dekken. Hij mocht vandaag dus ook, werd er zelfs uitdrukkelijk voor uitgenodigd *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:55

tukker schreef:
Het kan degelijk wel. Zo heb ik het verhaal gehoord van 2 paarden die in een rusthuis stonden. Een merrie en een ruin dacht ik. Ze wilde alleen de wei in als de ander ook mee ging en alleen naar stal als de ander ook mee ging Lovers . Uiteindelijk is 1 van 2 overleden. Het paard wat overbleef had echt liefdesverdriet. Het heeft heel lang geduurd tot dat paard er overheen was.


tja maar daar heb ik hier ook last van! mijn merrie gaat echt niet het land in als mijn ruin er staat! ze gaat protesterend liggen! Haha! idioot beest!
maar dat zijn gewoon maatjes die niet zonder elkaar kunnen! en zodra er een weg gaat! en ze staan alleen dat word het zeuren! Huilen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction, Ubermetrics en 35 bezoekers