Vraagje over lease-paard...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-01 10:06

Weet iemand hoe dat in z'n werking gaat?
Hoe klamp je dat onderwerp aan bij je manege?
Kan je daarvoor een paard naar keuze aanwijzen? Hoe duur zal dat +/- zijn?
Graag jullie reacties.

Pling Liefs Mayo Pling

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 11:59

ik heb julius geleased van de manege. Ik had het voordeel dat er niemand op reed dus hij was helemaal voor mij alleen. Dat kostte me toen 300 gulden per maand en dan mocht ik een uur per dag rijden.

Als ik niet in de les reed mocht ik vaak wel wat langer rijden en ik mocht ook altijd mee op de buitenritten. De hoefsmidkosten en dierenartskosten hoefde ik niet te betalen.

Tja je mist wat vrijheid. ik mocht eigenlijk alles doen als ik maar niet het terrein afging. Toch heb ik een geweldige tijd gehad. maar wlde meer en toen mocht ik hem ook nog kopen...

Bij ons zijn meer mensen die leasen. zij mogen er wel wedstrijden mee rijden.(buiten de manege) maar ook niet zomaar van het terrein. Een paard wordt in overleg gekozen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 13:43

Hoi Mayo,

Ik Bassie een paar maanden geleasd (nu ffies niet, heb tijdnood) En dat koste me ƒ215,- per maand + hoefsmid ƒ40,- 1x per 2 maanden. (Bassie heeft geen ijzers)

Ik mocht elke dag een uur rijden, mocht ook naar buiten (wel met meerdere personen). Voor sommige lessen werd ie nog wel gebruikt (in overleg met mij), maar daar had ik niet zo'n last van. Ik reed meestal s'morgens vroeg, dan was ie nog fris en daarna werd ie dan nog voor 1 of 2 lessen gebruikt. (ook niet elke dag en lag eraan hoe druk het was)

Ik reed ook niet elke dag, longeerde hem meestal 1 of 2 keer in de week en gooide hem ook regelmatig los in de bak. Lekker ff dollen en rollen!!

Oh ja ik had 1x per maand staldienst, dat betekend dat je mee moet helpen met de grote stal uitmesten, ffies opstrooien en vegen. Ik deed dat meestal met 3 a 4 personen tegelijk en dan was je binnen een uurtje klaar dus dat viel mee!

Groetjes Ineke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 14:19

Ik heb, voor ik een pony kocht, eerst drie maanden een paard gehuurd om te kijken of dat wel zou lukken in combinatie met een meer-dan-fulltime-baan. Hij kostte mij 450.00 per maand en dan mocht ik elke dag rijden. Het paard werd ook voor de lessen gebruikt en als er een lesklant was die erop wilde, moest ik als een debiel gaan staan te wachten tot de les afgelopen was. Soms had het paard al 4 uur gelopen als ik kwam. Ik vond er dus geen reet aan, had geen kans om echt een band met hem op te bouwen, en heb het vooral de laatste maand gedaan om elke dag wat aandacht en liefde aan hem te kunnen geven. Ik reed bijna nooit omdat 'ie dan al zoveel gelopen had, maar ging even met hem wandelen en grazen, even laten rollen als 'ie uit de les kwam etc. Geldklopperij dus. Maar ik heb wel kunnen "oefenen" in het elke dag er naar toe gaan etc. Als ik hem trouwens had willen leasen zonder dat 'ie nog in de les liep, had het me 550.00 per maand gekost en had ik een contract moeten tekenen voor een jaar. Veearts en hoefsmid hoefde je niet te betalen. Als het paard kreupel was, had je gewoon pech en kwam er geen vervang-paard. Ik heb het als zeer negatief ervaren, maar als je het bij een GOEDE manege doet, zoals De Nieuwe Ark in Mierlo, dan denk ik dat het ook heel goed kan gaan. Groetjes! Sonja.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-01 15:23

Het probleem is dat ik gevallen ben voor een paardje bij mij op een manege in de buurt.

Ik leste 1x per week op haar. En ik zou het te gek vinden als ik haar kon leasen. Ik kan heel goed met haar overweg, zelfs toen ik een keer eenpaar weken niet kon komen en terugkwam liep ze nog in de wei achter me aan bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg op deze post. Thanx in ieder geval voor de reacties tot nu toe.

Pling Liefs Mayo Pling

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 16:18

tja ik zou er dan gewoon achteraan gaan.

bij ons (de nieuwe ark Lachen ) is het echt goed geregeld. ze houder er heel erg rekening mee. En als je paardje een keer kreupel is dan mag je zolang op een andere rijden.

Buitenritten mag je altijd mee doen op je 'eigen'paardje. Als er ondelinge wedstrijden zijn mag je ook meedoen op je 'eigen'paard. je wordt ook bij eigen paarden gerekend. trouwens als je bij ons leased krijg je ook nog eens een kast. (als er een vrij is )

En de lessen mag je kiezen. Springles, carrouselles of vrij rijden. Een paard is duurder om te leasen. Ik denk dat je dan zo'n 400 gulden per maand kwijt ben. (zeven dagen in de week)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_, mino1, MyWup, Vuri, ynskek en 42 bezoekers