Kunnen relaties tegenwoordig nog voor altijd zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Kunnen relaties tegenwoordig nog voor altijd zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:17

Bovenstaande vraag ik me af.
Word 29 volgende maand, heb al een dramatische beeindiging achter de rug na een relatie van 6,5 jaar jaren geleden.
Nu heb ik ondertussen alweer een relatie die alweer 4 jaar duurt (samenwonend) en ja het is bekend dat 4 jaar een moeilijke periode is, maar mijn god, ik heb nog al 'ns last van voorgevoelens en ik vecht me rot voor m'n relatie, ik ga kapot als ik hem kwijtraak, maar ik heb het vertrouwen er niet meer in.

De laatste tijd veel ruzies, bij m'n vriend volgens mij veel onbesproken dingen die hem dwars zitten. En trek dat er maar 'ns uit bij een binnenvetter.......... Frusty Ik ben de grootste prater die er is, maar lukt hem niet zo goed.

Herkennen jullie zo'n moeilijke periode in je relatie en zijn jullie er uit gekomen? Tis niet makkelijk hoor af en toe......pfff

Al dit soort gedachten en wat je allemaal om je heen ziet aan relaties die kapot gaan doet me wel 'ns afvragen "kunnen relaties tegenwoordig nog voor altijd zijn???" ....................... Verward Lijkt wel of dat haast niet meer bestaat in de jaren 2000......
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-05-03 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:40

Hmm ik durf hier bijna niet op te reageren, maar ik roep het ook af over me. Heb twee langdurige serieuze relaties gehad en allebij zo rot beeindigt dat ik me nu gewoon niet meer durf te binden, maarja altijd alleen is ook niet alles! Soms is het gewoon zo moeilijk om tocht met een relatie door te gaan, maar bedenkt goed dat de perfecte man gewoon niet bestaat. Probeer een tijdje afstand te nemen, kijk of je hem echt gaat missen, of dat je het alleen ook wel prettig vind en maak dan je beslissing. Heel veel sterkte meid, het is wat met die mannen!
Laatst bijgewerkt door regine op 10-05-03 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:42

nee maar regine, ben jij dan niet bang (vast wel) dat relatie nr. 3, en misschien nr.4/5/6 ook allemaal een keer eindigen??
Zo zou ik m'n leven niet willen leiden hoor, zie ik niet zitten, dan blijf ik (mocht dit kapot gaan) geloof ik maar liever alleen verder......je wordt toch bang om WEER gekwetst te worden!!
Niemand kan je ooit garanderen dat het voor de rest van je leven is.........

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:43

ik weet wat je bedoelt ik voel het de laatste tijd ook. het lijkt erop dat mensen tegenwoordig te veel kunnen doen, teveel zien en dat niet aankunnen, beetje hollywood-stijl.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:44

ik heb mn bericht nog gewijzigt, maar ik ben inderdaad bang dat de volgende relatie weer kapot gaat, ik weer bedrogen word, of wat dan ook. Kan mezelf niet meer serieus binden, heb al paar keer 2 of 3 weken losse relatie gehad, maar als de jongen te serieus werd maakte ik het toch weer uit. En ik weet echt niet waarom.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:45

jeetje meis das naar te horen dat het niet zo lekker loopt,nt nu je at eigenlijk niet ook nog kan gbruiken he?ik hoop wel dat relaties niet kapot hoeven gaan,maar begrijp je angst(heb ik ook wel natuurlijk)
kop op hoor!!!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:15

Ik mag toch idd hopen dat het nog kan. Heb inmiddels zelf ook 2 heftige relaties achter de rug. Bouw nu mijn eigen leventje op, voorlopig geen vast binding voor mij. Maar ik hoop toch uiteindelijk de "prins op het witte paard" tegen te komen.

Sterkte iig met jouw relatie, hoop voor je dat jullie er samen uit komen.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:47

Ik weet het echt niet..
Gelukkig ben ik nog jong, en nog niet toe aan sirieuze relaties, ik heb nog de middelbareschool-liefdes, waarvan je weet dat het een half jaar hooguit een jaar aanblijft.

Als ik in mijn omgeving zo al die verhalen hoor, begint het ook allemaal veels te veel op een soap te lijken Scheve mond

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:49

Zolang jij jezelf voorhoudt dat je door de crisis heen wilt, heeft je relatie een goede kans. En elke hobbel die je genomen en overwonnen hebt, maakt je sterker voor de volgende. Lijkt misschien cliché, maar zo doen mensen met een langdurige relatie het nou eenmaal. Kijk zelf maar of het jou ook bevalt...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 22:58

regine schreef:
Probeer een tijdje afstand te nemen, kijk of je hem echt gaat missen, of dat je het alleen ook wel prettig vind en maak dan je beslissing. Heel veel sterkte meid, het is wat met die mannen!


het zal niet aan mij liggen, hij IS DE WARE LIEFDE VOOR MIJ!!!!!!!!
het gaat er nu meer om dat ik voel dat hij minder voor mij voelt
als ik het vraag zegt hij van niet, maar okee, ter vergelijking: m'n ex zei 's middags "ik hou van je" en verliet me 's avonds voor z'n collega............... Frusty

ik heb echt een heel naar voorgevoel...............gives me the creepes!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 00:01

"Ik hou van je" is natuurlijk heel makkelijk gezegd.
Relaties voor altijd zullen nog wel bestaan denk ik, maar het lijkt wel of alle mensen aan een trend mee doen!
Ik doe dat dan ook niet en ik hoop voor jou dat je vriend dat ook niet doet. Misschien moet je ook niet te veel uit hem willen trekken. Observeer het een tijdje....reageert hij ook echt anders op jou? En probeer je niet bang te laten maken door je omgeving of je voorgevoelens!!!

Succes!!!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 16:19

ja, ik geloof nog dat realties voor altijd kunnen zijn, maar ik kan steeds niet met zekerheid zeggen dat wij voor altijd bij elkaar blijven. Zoals het nu (en de afgelopen 3,5 jaar) gaat zeg ik: Wij blijven de rest van ons leven met ontzettend veel plezier bij elkaar.
Maar wie weet wat er kan gebeuren, je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken.

Je kunt wel bang zijn om een relatie aan te gaan omdat je niet gekwetst wilt worden, maar een goede relatie is dat risico waard.

Ik zou doodziek zijn als het nu uit zou gaan, maar ik zou dan nog steeds de afgelopen jaren voor geen goud hebben willen missen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:09

Net vandaag (gister dus) in de krant gelezen dat de meeste relaties na 4 jaar stranden en anders na 7 jaar. Het schijnt dat er dan een soort biologische dip zit, heel vreemd.
Na 4 jaar stopt het lichaam met het aanmaken van 'n bepaald hormoon. Het verliefheidshormoon zeg maar... Heel vaag, maar het is allemaal wetenschappelijk onderzocht, ik vond het wel vaag eigenlijk, maar het schijnt dus echt zo te zijn.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:41

volkskrantmagazine??? Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:06

Ja relaties kunnen voor de rest van je leven zijn *LOL* daar ben ik absoluut van overtuigd. Ik ken mijn partner nu bijna 10 jaar, daarvan zijn we er bijna 5 getrouwd en natuurlijk weet je niets zeker in het leven maar dit is voor mij de ware. We hebben overigens beiden hiervoor andere relaties gehad en ook samengewoond maar dit is het gewoon helemaal Lovers

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:14

Heb het ook gelezen vandaag inderdaad (vk magazine ja) .. hoop niet dat het voor iedereen geldt want dat heb ik over twee jaar geen relatie meer...
Houd niet zo van zulke artikelen, dat geeft je niet echt een positief gevoel wel.
Ik hoop dat echte liefde ook echt bestaat. Het lijkt me echt heel erg om jaren een relatie gehad te hebben die dan verbroken wordt. Aan de andere kant denk ik ook dat het de mentaliteit van mensen is, ik bedoel, vroeger was vreemdgaan echt taboe. Nu natuurlijk nóg wel, maar ze zullen je er niet voor aan een schandpaal hangen dus why not denken veel mensen volgens mij. Ik snap best dat je op een gegeven moment aangetrokken voelt tot het onbekende of iets nieuws wilt, maar het is denk ik ook een kwestie van vertrouwen en respect om daar niet aan toe te geven, mits je van je partner houd natuurlijk.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:17

astridh schreef:
Ja relaties kunnen voor de rest van je leven zijn *LOL* daar ben ik absoluut van overtuigd. Ik ken mijn partner nu bijna 10 jaar, daarvan zijn we er bijna 5 getrouwd en natuurlijk weet je niets zeker in het leven maar dit is voor mij de ware. We hebben overigens beiden hiervoor andere relaties gehad en ook samengewoond maar dit is het gewoon helemaal Lovers


Dat lijkt me super als je zoiets kan ervaren!! Ik denk dat je je daarmee heel gelukkig mag prijzen want er zijn niet veel mensen die dat kunnen zeggen! Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 21:24

Daar heb volgens mij je volkomen gelijk in Suzanne ... ik heb mijn ware in oktober leren kennen...wat een prachtig gevoel is dat zeg! Je weet meteen dat je eventuele andere relaties het idd niet waren, want dit voelt zo anders. Zelfs het feit dat mijn lief nog in Australie woont is maar een klein obstakel omdat onze liefde voor elkaar zo sterk is, die tijd tot we permanent samen zijn komen we wel door, dat is het meer dan waard. We prijzen ons dan ook gelukkig dat we elkaar hebben gevonden Haha!. Het is werkelijk het meest fantastische voel om je zo "thuis" te voelen bij iemand, om alles te kunnen doen zonder enige schaamte (ja ja, zelfs samen gezongen in de badkamer en nog vinden we elkaar leuk Knipoog ) Hij is mijn vriendje, mijn maatje, ik kan met hem lachen en huilen, alles voelt zo goed en niks is vreemd. Ja...ik geloof dus ook in ware liefde voor altijd. Ik had werkelijk nooit gedacht dat het zo'n bijzonder gevoel zou zijn, maar dat is het dus Vroeger dacht ik bij het woordje thuis aan het huis waar ik aan woon... nu denk ik aan Simon. Nog 4 maanden... *zucht*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:37

Elise, het hoeft niet áltijd na 4 jaar stuk te lopen. Ieder mens gaat anders om met zo'n evt verandering (ik vind eht maar vaag, na 4 jaar hou je ineens op met dat hormoon? Verward ) en voor velen is dat kennelijk een reden om te breken.
Er zijn genoeg relaties voor het leven. Mijn ouders zijn al meer dan 30 jaar bij elkaar, mijn zus heeft 4 jaar een vriend, 2 jr samengewoond en is net getrouwd. Ik geloof wel dat die bij elkaar blijven. Het 'probleem' zit 'm erin (volgens mij) dat een relatie niet alleen maar verliefdheidskriebels is. Voor sommigen misschien wel, maar ik hoor van allerlei mensen met lange relaties dat het heus niet allemaal koek en ei is en dat je juist in tijden dat het minder gaat (emotioneel of wat dan ook) voor elkaar kiest en daardoor sterker wordt. Het zou ook maar saai zijn als het altijd hetzelfde romantische liedje was, tuurlijk zijn de downs niet leuk, maar die horen erbij. Such is life...
(was idd VK magazine, altijd heerlijk zo 's ochtends met een kop koffie en een koekie)

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:14

Ik denk inmiddels ook dat het niet bestaat, een levenslange relatie. Niet voor mij althans. Momenteel is mijn huidige relatie wel helemaal op. Ruim 5 jaar, de relatie daarvoor duurde ook 5 jaar. Helaas is er nu een kind in het spel, wat de beslissing iets moeilijker maakt. Toch ben ik er eigenlijk wel uit. Het is gewoon over. Hij denkt daar wel iets anders over, trouwens.

Ik roep het vaak en denk dat het echt waar is; Ik ben niet in de wieg gelegd voor relaties.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 07:41

gelukkig heb ik dat gevoel niet lis, dat IK niet in de wieg gelegd ben voor lange relaties. Ik ben wat dat betreft net een papegaai, wil 1 partner voor tot de dood ons scheidt.
Richard is voor mij ook zeker weten 10000% de ware. Inderdaad, ben 29, heb eerder samengewoond en relaties gehad en dit IS het gewoon helemaal. We hebben door problemen van mijn kant al ERG moeilijke tijden samen doorstaan en je zou denken dat dat verbindt. Dat hoop ik dus ook maar.
Mijn onzekerheid speelt ook wel een beetje een rol. Wil toch altijd graag zeker weten of ik het nog ben voor hem enzo, en daarmee plaats ik m'n eigen gedachten misschien ook nog in een verkeerd licht.
Gisterenavond hebben we heel lang zitten praten (!) en hij zei ook nog "jij beseft niet hoeveel ik van je houd" en mischien heeft hij daar wel gelijk in...............
Bovendien is het nu wel eenmaal waar dat 4 jaar een moeilijke tijd kan zijn, maar aan de andere kant hebben we wel ergere dingen overwonnen en moet dit ook zeker lukken!!!

Toch hoor, dan nog als je om je heen kijkt denk je wel 'ns......pffffff
mensen gaan zo makkelijk uit elkaar. O, er gebeurt iets, er is 'ns ruzie en dan pakken ze maar gelijk hun biezen.........het lijkt wel of mensen gewoon geen moeite meer doen voor elkaar ofzo.
Nou gelukkig is richard mij meer waard........

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:09

Laui! schreef:
Net vandaag (gister dus) in de krant gelezen dat de meeste relaties na 4 jaar stranden en anders na 7 jaar. Het schijnt dat er dan een soort biologische dip zit, heel vreemd.
Na 4 jaar stopt het lichaam met het aanmaken van 'n bepaald hormoon. Het verliefheidshormoon zeg maar... Heel vaag, maar het is allemaal wetenschappelijk onderzocht, ik vond het wel vaag eigenlijk, maar het schijnt dus echt zo te zijn.


Nou dan ben ik weer eens een uitzondering mn vorige realtie duurde 8 jaar en Andy zit alweer ruim 9 jaar aan me vast Haha!

Ing je zit gewoon in een rotperiode nu met dat gedoe met Mirage enzo, en dan worden alle dingen wat onzeker voor je gevoel. Kop op, t komt echt wel weer goed.
Viv

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:07

Ik geloof wel in een levenslange relatie, maar daar moet je wel de goede factoren voor hebben.
Ten eerste moet je beiden toe zijn aan een relatie, ten tweede moet je elkaar accepteren en toleren, je moet elkaar voldoening geven zodat het niet eens nodig is om iets te missen in de relatie en zo zijn er nog een aantal dingen.

Teveel mensen duiken in een relatie zonder dat ze er klaar voor zijn, mensen voelen zich alleen en willen zich binden. Of ze zijn teveel op zichzelf gericht en kunnen zich niet in de ander inleven.

Op ieder potje past een dekseltje, maar mensen gaan eerst allerlei dekseltjes passen omdat ze zo graag dat dekseltje willen hebben. En zie in die 6 miljard dekseltjes maar eens het goede dekseltje te vinden Verward Tong uitsteken

Ik heb zelf een problematische relatie gehad met mijn ex, dat was eigenlijk vanaf dag 1 al fout omdat we beiden met de verkeerde intentie begonnen, hij wilde een jong lekker ding om zijn sexuele lusten op bot te vieren, ik was wanhopig op zoek naar liefde.
Dat heeft zeker aan mijn kant veel frustratie opgelevert, maar ik heb er wel veel van geleerd.
Na die relatie (waar ik al mijn hoop had op gevestigd aangezien ik al vaker vriendjes voor kortere tijd had gehad en elke keer met een gebroken hart thuis kwam) had ik zoiets van nu gaat het roer om, eerst 3 maanden in de rouw gezeten en daarna mijn eigen leven weer op poten gezet. Ik had voor mezelf bepaald, de eerstvolgende die komt moet het echt waard zijn en anders blijf ik maar alleen, er is genoeg moois in het leven om van te genieten, daar heb je geen levenspartner voor nodig, maar ik ga mezelf niet weer ongelukkig maken.

Kijk afentoe een flirt tussendoor is altijd leuk, maar je binden is een ander verhaal.

Nu heb ik intussen toch weer een relatie, wat vrij snel ging, ca 1 1/2 jaar na de vorige, maar het is goed.
Een rustige relatie aangezien we beiden van rust houden, de zoek gevoelens zijn weg, de frustratie is weg, de passie en liefde is er juist bijgekomen, maar niet teveel anders is dat weer niet goed Knipoog
En we zijn allebei praters en open, introvert en extravert is ook niet een beste combi Knipoog
Mijn vriend lijkt als 2 druppels water qua innerlijk op me, niet geheel natuurlijk, maar het komt overeen, en dat maakt het een stuk makkelijker, want als je met jezelf kan leven kan je dat ook met de ander Knipoog
Naja ik zit nog niet op de 4 jaar, hoe zou ik praten over 20 jaar Verward Knipoog
Maar zoals het nu gaat is het goed, er blijven geen dingen onbesproken, er blijven geen gevoelens opgekropt zitten, als er wat gemist wordt wordt dat aangevuld etc etc.

Het kan wel maar je moet kritisch naar jezelf, de ander en een relatie kunnen kijken, en dat gaat minder goed samen met verliefdheid Knipoog
Verliefd worden kan je op iedereen, een relatie aangaan is toch heel andere koek.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:58

Het is bijna man en vrouw eigen, de manier van communicatie. Het is blijven aanpassen, aanpassen en nog eens aanpassen aan elkaar anders red je het niet nee. Elkaar de ruimte geven, vooral psychisch en open blijven staan voor elkaar. Ik heb al 14 jaar een relatie en die is niet anders dan die van jou Mirage. Ga niet bovenop hem zitten om zaken eruit te trekken, dat zal soms alleen maar meer beklemmen. Mensen moeten ruimte krijgen om na te denken en te voelen, dan komt het vaak vanzelf wel.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:40

hey jeetje wat rot zeg!! ik hoop dat je er doorheen komt!!
ik weet niet meer of ik in levenslange relaties geloof... mijn ouders zijn gescheiden en dat heeft me wel aan het twijfelen gemaakt. ik hoop in elk geval voor jou dat het bij jou wel voor de rest van je leven is!