Stop zinloze kippenmoord, help de dierenbesch.!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Stop zinloze kippenmoord, help de dierenbesch.!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 20:19

Wil je iets doen tegen zinloze kippenmoord? Extreme duivel

Lees Frusty dan onderstaand bericht van de dierenbescherming en laat je horen!

Onderaan de brief staat hoe je dat kunt doen.
Alvast bedankt.

>From: "De Dierenbescherming"
>To: "Abonnee Dierenmail"
>Subject: Dierenm@il: actie tegen zinloos doden van dieren
>Date: Fri, 9 May 2003 12:38:34 +0200
>
>-----------------------------------------------------------------------
>Dierenm@il - 9 mei 2003 - SPECIAL
>-----------------------------------------------------------------------
>
>ACTIE TEGEN ZINLOOS DODEN VAN ONS HOBBYPLUIMVEE. HELP MEE!
>
>Beste dierenvriend(in),
>
>De Dierenbescherming pikt het zinloos doden van hobbypluimvee in het
>kader van de vogelpest niet langer! We gaan er wat aan doen en hebben
>uw hulp daar keihard bij nodig!
>
>Vogelpest. Tienduizenden hobbykippen, -eenden en andere vogels staan
>op de nominatie om vernietigd te worden. Gaat het niet goedschiks, dan
>maar kwaadschiks. In de bufferzones rond de besmette gebieden worden
>gezonde dieren zonder pardon gedood. Deze maatregel is zinloos. Hij
>helpt absoluut niet om verdere verspreiding van het virus te
>voorkomen. Omdat gevaccineerde dieren niet meer geëxporteerd mogen
>worden, weigert Europa enten toe te staan.
>
>Wij vinden dat dieren die liefdevol als huisdier worden gehouden en
>niets te maken hebben met handelsbelangen en -beperkingen, hier niet
>de dupe van mogen worden! Wij eisen dan ook van de Europese Commissie
>dat zij vaccinatie van hobbypluimvee in de virusvrije gebieden en
>bufferzones per direct toestaat.
>
>Steun ons daarbij. Laat de dieren niet in de kou staan en laat Brussel
>weten dat u het niet pikt! Doe het metéén, want we willen de Commissie
>al over een week onder een berg handtekeningen kunnen bedelven.
>Klik hier voor uw protest: http://62.212.70.26/click2?lid=9660&m=NTg&s=Rb2G3
>
>Alvast hartelijk bedankt!
>
>Wijnand van de Giessen
>Directeur Dierenbescherming
>
>P.S. Stuur deze nieuwsbrief naar zo veel mogelijk familie, vrienden,
>kennissen en collega's door. Hoe meer reacties, hoe sterker we staan!
>
>
>
>
>Over de Dierenbescherming
>=======================================================================
>Met 200.000 leden, duizenden vrijwilligers, 118 afdelingen en meer dan
>100 asielen komt de Dierenbescherming op voor de belangen van alle
>dieren. Ze doet dat door acties, voorlichting, hulp aan dieren in nood
>en
>politieke lobby. De Dierenbescherming is voor haar werk afhankelijk van
>lidmaatschappen en donaties. Uw steun als lid of donateur is dus zeer
>welkom!
>
>Dierenbescherming
>Postbus 85980
>2508 CR DEN HAAG
>telefoon (070) 3142700
>telefax (070) 3142777
>
>Maak iemand abonnee!
>=======================================================================
>De Dierenbescherming wil met Dierenm@il zo veel mogelijk mensen
>bereiken.
>Als u ons daarbij wilt helpen, geef dan iemand op als nieuwe abonnee.
>Alvast bedankt!
>Website; http://62.212.70.26/click2?lid=9661&m=NTg&s=Rb2G3
>
>Colofon
>=======================================================================
>Dierenm@il is een uitgave van de Nederlandse Vereniging tot Bescherming
>van Dieren en verschijnt maandelijks.
>Redactie: groep Communicatie & Marketing van het Verenigingsbureau
>Dierenbescherming te Den Haag.
>E-mail: redactiedier@dierenbescherming.nl

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:27

ik heb getekend!
ben het helemaal met ze eens!!!!!!!!!! Boos!


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:33

Ik zou heel graag willen tekenen, maar ik word geblokt! Door het ouderlijk toezicht!
Ik heb gister ook op tv gezien dat manne hun hobbybeestjes de kop om gingen draaien! Zielig! Ik vind dat echt nie kunnen!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:25

Ik heb ook getekend. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:32

Ach, het geeft niet dat boeren hun bestaan moeten opgeven, maar zodra er aan de 3 kipjes van de consument gezeten wordt, staat Nederland weer op zijn achterbenen. Is dat zo of niet?
En hoe weet de dierenbescherming dat het niet helpt om de dieren af te maken? Welk bewijs hebben ze daarvoor, veel particulieren hebben zich ook niet aan de regels gehouden door de beesten op te hokken. Het helpt juist wel, in ieder geval een beetje, dit is een zeer link virus, heel besmettelijk, dus dan moet je je best maar doen. In Italië zitten ze er al VIER jaar mee, moet dat hier ook gebeuren? Dan moeten er maar drastische maatregelen genomen worden. Veel Nederlanders leven van de boeren, wij zorgen voor jullie eten, voor jullie ontspanning, voor veel producten enz. maar veel Nederlanders nemen alleen maar, van geven is geen sprake.
Ach, ik houd nu mijn mond er maar weer over, als jullie denken dat dit helpt, vind ik het fijn dat jullie nog dromen hebben.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:54

De dierenbescherming zal heus wel weten wat ze doen hoor.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:56

Maya, hier ben ik het dus echt helemaaal niet mee eens. Jij zegt dat een boer zijn bestaan op moet geven. Maar het intereseert hem niet dat zijn dieren geruimd worden. Hij koopt wel nieuwe kippen. Het is wel zo dat hij failliet kan gaan, wanneer hij zijn eieren niet mag vervoeren. Want dit is zijn kostwinning, dus hij krijgt geen geld meer binnen. Terwijl de kippen wel om eten blijven vragen. Dus hij draait verlies. Daardoor kan het zijn dat ze failliet raken. Deze boeren zijn maar al te blij als ze geruimt worden.

Maar begrijp dat een gewone particulier met 3 kippen kwaad wordt. Er zijn zelfs kippen die namen hebben en door de kinderen geknuffeld worden. Dan zijn er ook mensen die al jaren voor de hobby aan het fokken zijn naar de absolute perfecte raskip. Ja, die maken we dan ook maar af. Nou weg, jaren fokproduct. Dat doet pijn!!
TERWIJL ER OOK GEENT KAN WORDEN. Deze mensen willen ook dat het virus weggaat. Maar ent de dieren dan?

Maar waarom ent men de dieren niet? JUIST, GELD GELD GELD.
En daarom zijn wij boos. Het gaat deze mensen alleen maar om geld, terwijl vele mensen ook een dierenhart hebben.

Voor mij betekend deze maatregel dat men in china, met de sars, ook preventief moet ruimen. Alle verdachte gevallen af moet maken en dan ook nog in een straal van 1 km ruimen. Ja sorry, maar voor mij is een kip bijna hetzelfde als een mens. Het leeft.....

Maar over dat overbrengen ben ik het dan wel weer eens. Dat kan niet bewezen worden.

Maar goed, dit is mijn mening. Ieder zijn eigen mening

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:58

Ik heb vrijdag moeten toezien hoe ze mijn eigen kip hebben afgemaakt. Gewoon een super gezonde vrolijke tamme kip Verdrietig Ik wou er zelf bij zijn en zelf vasthouden. Het dringt nog steeds niet echt tot me door dat al die lieve gezonde kippen worden afgemaakt, waar onder dus mijn kipje. Die mensen keken alzo van oeps is het jou kip en heeft ze ook nog een naam ook nog. Frusty En waarom laten ze niet elke hobbykip waarvan het baasje het zelf wil, geen een vaccinatie geven? Ze zeggen dat het niet helpt maar waarom doen ze het dan bij de dierentuinen ook? Verward Echt jammer dat het zo moet. Dat ze geen betere oplossingen hebben dan alle gezonden kippen afmaken.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:01

Misschien is het hetzelfde als wat hierboven staat.
Mensen die sars hebben gaan ze toch ook niet ruimen...nee want schijnbaar zijn mensen belangrijker als dieren. Ik vind kippen ook ongeveer hetzelfde als mensen.
Ik kan hier echt boos om worde!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:04

Vonnie84 schreef:

TERWIJL ER OOK GEENT KAN WORDEN. Deze mensen willen ook dat het virus weggaat. Maar ent de dieren dan?

Maar waarom ent men de dieren niet? JUIST, GELD GELD GELD.
En daarom zijn wij boos. Het gaat deze mensen alleen maar om geld, terwijl vele mensen ook een dierenhart hebben.



Ik wist toen niet eens van dit bestaan van dit vreselijke virus. Dan had ik mijn kipjes wel zeker geent. Het gaat mij echt niet omdat stomme geld. Als ze maar konden blijven leven. Maar als ik mijn dieren toch had geent dan kwamen ze ze nog ruimen, want dan zeggen ze wel dat het niet zo goed helpt. Nou is het al te laat om te enten. Lips are sealed

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:13

Ik zou zeggen, je kunt kiezen:

* je hobbykippen ruimen, en je krijgt geld per kip (5 euro dacht ik?)
* je hobbykippen enten, en je betaald bijvoorbeel 8 euro per kip.

Nou dan laat je mensen zelf de keuze.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 12:42

Voor wie zelf nog vreest betrokken te raken:
Kijk even op www.kippenmoord.nl
Daar vind je talloze tips om te voorkomen dat je hobbydieren eraan gaan!

Verder wil ik nog even kwijt dat in Soest de burgemeester (KOOS JANSEN; onthoud die naam voor het geval hij ooit in jouw gemeente verkozen wil worden!) bepaald heeft dat alle AI-gevoelige vogels binnen de gemeentegrenzen EIGENDOM (hoezo, vrije vogels?) van de gemeente zijn en daarom geruimd moeten worden.
Hierbij is door een getuige vastgesteld dat de ruimers de pootjes van ganzenjongen braken "omdat ze dan niet meer kunnen (weg)lopen".....

Ik ga KOOS JANSEN z'n pootjes niet breken.
Omdat hij anders niet meer naar de hel kan lopen.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:55

Citaat:
Ach, het geeft niet dat boeren hun bestaan moeten opgeven, maar zodra er aan de 3 kipjes van de consument gezeten wordt, staat Nederland weer op zijn achterbenen. Is dat zo of niet?
En hoe weet de dierenbescherming dat het niet helpt om de dieren af te maken? Welk bewijs hebben ze daarvoor, veel particulieren hebben zich ook niet aan de regels gehouden door de beesten op te hokken. Het helpt juist wel, in ieder geval een beetje, dit is een zeer link virus, heel besmettelijk, dus dan moet je je best maar doen. In Italië zitten ze er al VIER jaar mee, moet dat hier ook gebeuren? Dan moeten er maar drastische maatregelen genomen worden. Veel Nederlanders leven van de boeren, wij zorgen voor jullie eten, voor jullie ontspanning, voor veel producten enz. maar veel Nederlanders nemen alleen maar, van geven is geen sprake.
Ach, ik houd nu mijn mond er maar weer over, als jullie denken dat dit helpt, vind ik het fijn dat jullie nog dromen hebben.


Bedankt Maya! Ik ben het helemaal met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:56

waauw zijn ze nu al wakker?

Een beetje laat, niet?
Zoals gewoonlijk, wat de db voor organisatie is weet ik niet, maar werken hebben ze niet uitgevonden.

Verder ben ik het met Maya eens
Er zijn er al weet ik het hoeveel gedood en nu de hobbie kippen aan de beurt zijn is de db er "al"

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:12

Ik ben ook lang niet altijd fan van db.
Maar ALS ze dan eindelijk wat doen, wil ik liever meedoen dan doormopperen...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:14

Je hoort mij niet mopperen Lachen
Of ze nu dood gaan, of op de geplande tijd.
Dat maakt voor die kip weinig uit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:28

"waauw zijn ze nu al wakker?

Een beetje laat, niet?
Zoals gewoonlijk, wat de db voor organisatie is weet ik niet, maar werken hebben ze niet uitgevonden."


Verward Niet mopperen? Verward

Is er dan toch iets mis met eten van eieren waar de overheid over roept dat er beslist geen gevaar is voor de volksgezondheid? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:34

Heb hem wel ingevuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:34

ik dacht dat je met mopperen, mopperen over de kippen (boeren) bedoelde, niet het mopperen over de db Haha!

En ik eet met een gerust hart eieren en kip producten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:45

Hobby kippen kunnen gevaccineerd worden maar dan moet er wel een logboek worden bijgehouden van de komende 10 jaar. Een gevaccineerde kip mag namelijk nooit in de consumptie terecht komen omdat dit een gevaar kan opleveren voor de gezondheid van de al etenden consument. Maar in Belgie is het mogelijk maar in nederland weer niet. Kennelijk vinden ze het hier toch prettiger om gezonde dieren te doden.

De hond is de betere mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:51

Hoewel ik veel kippen met eigen handen naar een andere wereld geholpen heb (vaak dezelfden die ik minder dan een jaar van tevoren uit het ei geholpen heb), moet ik wel wat kanttekeningen maken.

Het feit dat onze kippen geruimd moeten worden is een tragedie. Niet zozeer voor die kippen zelf. Die zullen weinig voelen van hun dood. Waar we aan moeten denken, kunnen die kippen vervangen worden of niet? Bij ons zal het een paar jaartjes duren voor we terug zijn op het zelfde kwaliteitsniveau, maar echt, binnen een heel korte tijd kunnen we Nederland tot de nok toe opvullen met kippen.

Preventief ruimen is heel pijnlijk, en zeker kan je hier kanttekeningen plaatsen bij het nut. Het probleem is dat er een ziekte rondwaart en als er voldoende potentiële dragers van die ziekte zijn, kan die ziekte zich vrolijk voortplanten. Een ander feit is wel dat ik liever heb dat er 100,000 kippen teveel opgeruimd worden dan 1 te weinig. Die 100,000 heb je namelijk binnen de kortste keren terug. Oók de hobbykippen.

Wat ik persoonlijk wel zonde vindt, is dat wij zo'n 30 kippen hebben die nu opgeruimd worden. Die kippen mogen we niet eens opeten!! Dat is echt verspilling, denk ik zo. Want: de kippen zijn nog niet ziek. En als ze geslacht zijn, kunnen ze ook geen ziekte meer krijgen..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:20

Als we nu eens biologisch vlees kopen? Ik ben er al aan begonnen.

Quo Vadis?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 14:24

Vonnie84 schreef:
Maya, hier ben ik het dus echt helemaaal niet mee eens. Jij zegt dat een boer zijn bestaan op moet geven. Maar het intereseert hem niet dat zijn dieren geruimd worden. Hij koopt wel nieuwe kippen. Het is wel zo dat hij failliet kan gaan, wanneer hij zijn eieren niet mag vervoeren. Want dit is zijn kostwinning, dus hij krijgt geen geld meer binnen. Terwijl de kippen wel om eten blijven vragen. Dus hij draait verlies. Daardoor kan het zijn dat ze failliet raken. Deze boeren zijn maar al te blij als ze geruimt worden.

Maar begrijp dat een gewone particulier met 3 kippen kwaad wordt. Er zijn zelfs kippen die namen hebben en door de kinderen geknuffeld worden. Dan zijn er ook mensen die al jaren voor de hobby aan het fokken zijn naar de absolute perfecte raskip. Ja, die maken we dan ook maar af. Nou weg, jaren fokproduct. Dat doet pijn!!
TERWIJL ER OOK GEENT KAN WORDEN. Deze mensen willen ook dat het virus weggaat. Maar ent de dieren dan?

Maar waarom ent men de dieren niet? JUIST, GELD GELD GELD.
En daarom zijn wij boos. Het gaat deze mensen alleen maar om geld, terwijl vele mensen ook een dierenhart hebben.

Voor mij betekend deze maatregel dat men in china, met de sars, ook preventief moet ruimen. Alle verdachte gevallen af moet maken en dan ook nog in een straal van 1 km ruimen. Ja sorry, maar voor mij is een kip bijna hetzelfde als een mens. Het leeft.....

Maar over dat overbrengen ben ik het dan wel weer eens. Dat kan niet bewezen worden.

Maar goed, dit is mijn mening. Ieder zijn eigen mening


Nou teneerste de boeren vinden het wel erg als hun kippen wordengeruimt.

Tentweede de boeren willen wel enten, maar EU wil dat niet omdat dan het vlees minder waard is.....

Leef maar eens als een boer, ook al ben je paardenfokker,kippenfokker enzovoort, en dan mag je het van mij nog eens zeggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:07

Sundancer

Vonnie84, als boer word je geboren, dat is een manier van leven, waardoor je ook tegen dingen aankijkt die een niet-boer nooit zal begrijpen, het lijkt me duidelijk dat jij er niets van snapt.
Het is erg voor die particulieren als hun beesten gedood moeten worden, als zij liefde voor die beesten kennen, maar het is gewoon nodig. Dus daarom vind ik acties als deze onzinnig, en bovendien, de dierenbescherming is ook rijkelijk op tijd met deze actie begonnen vind je niet? In Limburg zijn ze bijvoorbeeld al klaar met het ruimen van de hobbykippen. Dit is gewoon de consument bespelen, want deze actie zal gewoon niet helpen. Punt.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:44

Jullie vergeten trouwens dat deze pluimveehouders minstens een half jaar leeg staan. En dit half jaar is gerekend in het aller positiefste geval!
Dit betekent helemaal geen inkomsten! Deze vervolgschade wordt dus niet vergoed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, GrapeshotBot en 31 bezoekers