Mijn spaarrekening voor haar gedachten.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Mijn spaarrekening voor haar gedachten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 18:04

Mijn spaarrekening zou ik willen geven voor een uurtje praten met Isolda.
Ik ben altijd ZO benieuwd naar haar gedachtes. Ik vraag me zo vaak af wat er in dat koppie omgaat.
Vanmiddag hebben we een wedstrijdje gehad. (punten nog niet bekend Haha! )
Vanochtend vlechten, poetsen etc. Ze was heel lief, oortjes naar voren, oogjes half dicht en helemaal niet ongeduldig.
Op de heenweg was ze braaf, met losrijden was ze wat tam, maar ontspannen.
Ook de proef ging redelijk, niet zo flitsend, maar ik geloof wel redelijk netjes ondanks die enge juryauto Haha!

De punten krijg ik vanavond pas binnen, ik ben benieuwd!

Op de terugweg was ze ook lief, althans het eerste gedeelte. Er kwam een grote tractor aan, heel braaf verder lopen.
Tot we langs een schuur reden. Uit die schuur kwam een geluidje. Niets bijzonders, een emmer die viel ofzo.
Ze schrok en ging over de rooie.

Ik moest nog een dik half uur met haar langs de weg en ze heeft zich gedragen als een heks Boos!
Iedere auto of fiets die voorbij kwam, was aanleiding om een meter de lucht in te springen. Of bijna in de sloot te vallen. Of de weg op te rennen (gelukkig waren er niet zo veel auto's)
Er werden twee of drie fietsers bijna aangereden Bloos
Ze heeft een half uur gedribbeld, als ik haar inhield kwam ze rechtovereind en als ik haar teugel gaf begon ze te rennen.

Toen ik thuis kwam wilde ze de tuin niet in. Ze wilde niet door het hek. Zelfs met brokjes kon ik haar niet verleiden, oren naar achteren en zitten op haar kont als ik haar vooruit wilde trekken.

Gelukkig kwam ze het nog even goed maken toen ik haar in de wei deed. Ze wilde nog even "neuzen". Of kwam ze alleen maar kijken of ik ook een snoepje had?? Knipoog

Jammer dat ze niet gewoon kan zeggen wat er is. Waarom ze zo drakerig doet af en toe.
Zelfs met veel geld kom ik daar nooit achter ben ik bang

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:17

Jeetje zeg, wat een paard met gebruiksaanwijzing.... Ik zou er ook hopeloos van worden...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:24

Ik ken het gevoel
Die pony van ons is precies zo.
De ene dag is zo mak als een lam.
En de volgende dag, slaat ze helemaal door, vliegt ze bijna de sloot in met je en er vandoor gaan.
Waarom vertellen ze je nou gewoon neit wat er aan de hand is , dan kun je er rekening mee houden Haha!
Hopelijk zou daar wel een een uitvinden voor komen Tong uitsteken

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:42

Ja ik zou ook weleens met Lotje willen praten om te vragen waarom ze bepaalde dingen nou doet. En waarom ze vreemden zo eng vind en zo agressief is...

Maar ik denk dat dit wel erg lastig is als je ruzie hebt met je paard. `Houd je smoel joh trut, kappen met die sporen, ga fietsen!!` Knipoog

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:04

Ja ik ken dat ook heel goed.
Soms kan een uitdrukking echt boekdelen spreken.
En soms vraag ik me af waarom mijn merrie in godsnaam bepaalde dingen in haar hoofd haalt Verward
Of waarom ze de ene keer heel blij staat te hinneken als ik eraan kom en de andere keer net doet alsof ik er niet sta, terwijl ze me allang gezien heeft. Verward
Waarom ze rustig langs een lawaaiige trekker loopt, maar zich helemaal rot schrikt van 2 mensen die gewoon op een bankje in de zon zitten.
of waarom..... zo kan ik nog even doorgaan.

Nou ja het zijn in ek geval erg interessante wezens zullen we maar zeggen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:34

Ja inderdaad, bekend 'probleem'!
Hebben jullie dat artikel in de Bit gelezen over dat vage mens dat beweerde de gedachten van paarden te kunnen ontvangen? Door 1 of andere sociale studie had ze dat wel even geleerd *ZWEEF* Yeah right! Ik geloof er geen snars van maar ik zou wel heeeel benieuwd zijn wat alle paarden denken!
Net als in die film met Mel Gibson, dat hij vrouwengedachten kan lezen...What women want ofzo was het toch? Haha!
Ik zou een hoop willen vragen aan mijn paard, maar om te beginnen zou ik wel willen weten waarom ze toch altijd zo boos doet tegen andere paarden.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:59

Ik zou ook willen dat er een praatknopje op mijn paard zat... gewoon om soms eens te kunnen overleggen... 'mevrouw, zitten uw ijzers goed?' 'Heeft u liever die-en-die-ruin als buurman?' 'Gaat u vandaag nou wel eens uw best doen?'... maar een uitknopje moet wel optioneel zijn want anders krijg je dat ezeltje uit de film Shrek, met die Eddy Murfy stem... Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:02

ja das het enige lastige aan paarden,dat ze je niet gewoon kunnen vertellen wat er is........
maar ik hoop wel dat je goede punten hebt gereden!!