terugvallen uit de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

terugvallen uit de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 21:11

mijn nieuwe pony fabienne valt de hele tijd terug uit haar galop.
het is al heel moeilijk om haar te láten aanspringen in galop (terwijl ik wel de goeie hulpen geef) en als je dan eindelijk in galop zit, valt ze constant terug, je moet echt de hele tijd bij elke pas een echt schopje geven, wil ze een beetje doorgalloperen. dus ik een zweepje erbij, werd ze toen even gek: keihard racen ze was niet meer te houden!

wat moet ik hier nou mee?

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:41

Probeer haar iig door te laten galoperen zolang jij dat wilt en niet zolang het haar uitkomt. In het begin zul je erg je been erbij moeten houden, maar als je lang genoeg oefent zal ze minder been nodig hebben. Een tikje met de zweep erbij (achter de kuit), als ze niet luistert. Geef eventueel ook een stemhulp erbij; "ga doooooor!" bijvoorbeeld.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:24

Dit soort probleem heb ik ook.

Mijn Haf kon in het begin niet normaal rustig galoperen, nu galopeerd hij sinds een tijdje rustig maar... te rustig zodat hij steeds terug (probeert) te vallen. In dat slome tempo kan hij ook niet rechtuit galoperen, bij drijven dus maar dan heb je weer een scheur Haflinger die bijna niet normaal te stoppen is...

Hopelijk komen hier wat nuttige tips naar boven Lachen !

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 05:47

Ik heb het probleem ook, mijn fjordje houdt het de lange zijde vol, maar zodra ze moet wenden in galop valt ze terug. Om te voorkomen dat ze uit zichzelf terugvalt neem ik haar zelf vóór de bocht terug. Ze gallopeerd daardoor wel rustig en gaat op mijn teken terug, nu nog op mijn teken in galop! Haha!
De ene keer galoppeerd ze in 1 keer aan, de andere keer pas 5 hoeken later. maargoed, heb haar pas 3 weken, dus komt vast wel goed.
succes, en ik hoop ook dat dit voor ons allemaal nog bruikbare tips oplevert!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 07:45

Is het niet-willen of is de oorzaak dat hij nog niet is balans is?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:00

inderdaad. hoe oud is je pony? en hoe lang is ze zadelmak? hoe zit het met haar conditie?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:33

Ja die vragen van okki zijn erg belangrijk. en als je buiten galoppeert, blijft ze dan wel doorgaan?

Als je pony nog erg jong is heeft ze niet zoveel conditie en wilt ze graag op de voorhand galopperen; dit houdt ze even vol en dan valt ze helemaal 'uit elkaar' en kan ze niet meer galopperen.
Bouw rustig haar conditie op. dan komt alles vanzelf goed! Bouw het galopperen ook rustig op, je kunt beter een half rondje goed galopperen dan drie rondjes helemaal uit elkaar.
Succes ermee

She's my lady Lovers

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:03

hoi ik had het ook! todat ik freestyle ben gaan rijden met losse teugel geen druk meer in de mond als hij wil aangaloperen. dit kan natuurlijk ook met engels rijden gewoon teugels losser laten. je hebt best kans dat ze het gewoon moeilijk vind om te galoperen had ik ook met mijn haflinger maar hoe meer je traint hoe beter het gaat nu doet ze het top gewoon kwestie van ff juiste knop vinden denk ik kan natuurlijk ook iets met de rug te maken hebben, zogauw je merkt dat je niet meer mag opstappen en dat ze dan weg loopt met de oren in de nek of dat ze ook niet meer wil draven of bokt zal ik goed uitkijken!!! veel succes gr laura

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 15:35

Heb je het aan de longe al eens geprobeerd?

a dirty mind is a joy forever

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 21:32

ja, maar daar wil het ook niet echt goed.......

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:45

Ik heb eventjes je profiel gelezen.
Ik denk dat je pony niet voorwaarts genoeg is. Dat wil niet zeggen dat hij sneller moet galopperen maar wel dat hij meer sprong moet maken, hij hoeft alleen sneller te worden in het achterbeen.

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:40

Als je aanspringt geef je goede hulpen zeg je, maar hou je je beenligging dan ook zo als hij galoppeerd? Met je binnenbeen (op de singel) naar de buitenteugel toe rijden om het binnenachterbeen van je paard te activeren, en met je buitenbeen die je in het begin overdreven ver naar achteren kunt leggen tijdens de galop en deze moet ervoor zorgen dat je paard niet terug valt. suc6!

Mensen met paardenhebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niks te erven. ***heeft er nog iemand een passier grand gilbert te koop mail me ff***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers