Sterker aan een kant (ik)...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Sterker aan een kant (ik)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 07:34

Ik heb in mijn rechterarm veel meer kracht als in mijn linker... Ik moet er tijdens het rijden altijd op letten dat ik mijn handen goed naast elkaar hou. Nou lukt dit meestal ook wel goed, en hebben de paarden er weinig last van tot nu toe. Het paard is absoluut niet scheef ofzo en loopt prima. Maar ja, ik wil er liever gelijk wat aan doen voordat de problemen er al zijn Lachen

Een bijkomend probleem is ook dat ik haast geen zweepje kan hanteren in mijn linkerhand. Ik kan hem wel vasthouden, maar zwakker als rechts, en minder preciese tikjes geven, als je begrijpt wat ik bedoel Haha! Nu is het zo dat ik nog niet met zweep rij Haha! maar ook uit voorzorg wil ik hier iets aan doen...

Wat moet ik doen? Andere sport erbij om die linkerarms terker te maken Haha!

Zijn er wat oefeningen die je kan doen?


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 07:39

Iedereen heeft een sterke en een minder sterke kant. Waarom zou je je andere hand sterker maken? Als je kracht nodig hebt in je armen om je paard correct te rijden of te corrigeren ben je fout bezig. Naar mijn mening. Dat met die tikjes dat heeft te maken met mindere beheersing van coördinatie in je linker arm. Ik heb geen flauw idee wat je daaraan zou moeten doen.

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:00

Ja dat heb ik met mij benen vooral.... Ik kan met me ene been haast geen kracht zetten en dat is vervelend met wijken of stelling

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 09:39

Ik heb gelukkig geen kracht nodig om mijn paard te rijden nee... Maar je hebt toch contact met de mond en het kan zijn dat ik onbewust meer contact heb met mijn sterkere arm en ik neem aan dat dat op den duur toch invloed heeft...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:25

Hey idd, een paard moet je niet rijden met kracht.
Dat wint een paard toch!
Ik heb het vroeger ook heel erg gehad hoor,dat ik echt op de kracht van mijn armen en handen reed.Als ik nu die opnames terug kijk kan ik wel janken.Jeetje, het paard liep wel goed hoor,maar wat ik allemaal met mijn handen sjouwde...

Je kunt jezelf beter aanleren door vriendelijke kneepjes en kleine ophoudingen te rijden om je paard nagevelijk te maken.
Zo zijn je handen ook mooi stil en je hoeft er echt geen kracht bij te gebruiken.

Succes!

groetjes van kelly

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 11:08

Kun jij wel lezen?

Ik rij niet op kracht, maar ik rij ook niet zonder enige teugeldruk. Het paard is super licht in de hand, licht CONTACT. Maar er is altijd contact, logisch, en omdat ik rechts onbewust veel sterker ben, vraag ik me af of dat op den duur consequenties heeft. En mocht dat zo zijn, dan wil ik er wat aan doen.

En als ik als zwak mensje dat paard maandenlang alleen op kracht reed dan had ik nu super gespierde armen. En dat heb ik niet. Haha!

Er zijn geen problemen nu, maar bij het wijken wil ik graag de eerste keren een zweepje gebruiken en het is handig als ik dan met links ook wat kan met dat zweepje....

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:36

Ik heb precies hetzelfde probleem!!

Mijn rechterarm is veel sterker dan mijn linkerarm.
En mijn paard weet dat want als we in het bos zijn (dan moeten we altijd over een bruggetje)dan loopt ze aan één kant weg.
Ik rijd ook altijd met licht contact van de teugels want zodra ik ze strakker neem raakt ze in de stress.

Ook in de bak heb ik er last van.
En doordat ik dus in mijn rechterarm meer kracht heb laat ik m'n paard onbewust rechtvooruit kijken of zelfs een klein beetje stelling naar buiten.

IK probeer er gewoon zo veel mogelijk op te letten dat dat niet gebeurt en in alles wat ik doe (ter paard of niet) gewoon mijn linkerarm meer te gebruiken dat helpt mij wel.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:47

Ik heb dit ook en een arts heeft mij eens verteld dat ik dan het beste aan fitness kan gaan doen, maar dan wel een programma met oefeningen om alle spieren symmetrisch aan te sterken.
(heb er nooit iets mee gedaan wegens tijdgebrek)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:37

Manda schreef:
Kun jij wel lezen?

Ik rij niet op kracht, maar ik rij ook niet zonder enige teugeldruk. Het paard is super licht in de hand, licht CONTACT. Maar er is altijd contact, logisch, en omdat ik rechts onbewust veel sterker ben, vraag ik me af of dat op den duur consequenties heeft. En mocht dat zo zijn, dan wil ik er wat aan doen.

....



O, nou sorry hoor, dan zal ik het wel verkeerd hebben begrepen.Jammer dat je meteen zo reageerd.
Maar,wat is je probleem dan? Als je niet met kracht rijdt, en je paard is heel licht in de hand dan is er toch niets verkeerds aan?Dan ben je volgens mij goed bezig.
maarja, ik zal het wel weer niet goed begrepen hebben he.

groetjes van kelly

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 19:05

Ja sorry, kwam er een beetje bot uit van uit...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:57

hmm dat je dan fout bezig bent zoals veele zeggen ben ik het niet mee eens,ik ben sterker in me linkerhand\arm en beweeg daar veel meer mee zonder dat ik het in de gaten had.
mijn paard ging dat irriteren en begon steeds slechter te lopen en gaf op een kant meer stelling,de andere kant hing ze hierdoor een beetje vast,dus ik vind dat je er toch wel wat op moet letten,en helemaal niet dat je fout bezig bent als je het wilt veranderen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 00:50

beautyful mickey:

we zeggen ook niet dat je fout bezig bent als je erop let maar als je op kracht rijdt. goed lezen!

verder heb je dit net in een ander topic getypt:

"hmm mijn pony,heeft zeer goede belans,wil graag werken,heeft geen pijn en niks,maar vind het gewoon leuk om hard te gaan.
dus naar mijn mening vind hij het wel leuk,ze loopt netjes maar heeft gewoon een harde gang."

en hier schrijf je dat ze zo hard loopt uit verzet. sorry maar je spreekt jezelf tegen! wat is het nou?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 11:14

Manda schreef:
Ja sorry, kwam er een beetje bot uit van uit...


haha, het is je vergeven hoor!

groetjes

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:21

Ik heb hetzelfde probleem, ik rijd zowiezo met mn zweep in mn linkerhand omdat ik met rechts dan nog meer gaat trekken, maar gelukkig hoeve mijn tikjes niet zo gecoordineerd te zijn, en die kont raak ik wel.
Ik denk trouwens dat het niet zoveel zin heeft om je andere arm meer te trainen in kracht omdat 'denkt na over goede formulering' , je zet denk ik onbewust meer kracht en dat zal je blijven doen.
Trouwens voor betere coordinatie is het misschien slim om een tijdje met je linkerhand te schrijven, te knippen ed.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:59

Okkie1 schreef:
beautyful mickey:

we zeggen ook niet dat je fout bezig bent als je erop let maar als je op kracht rijdt. goed lezen!

verder heb je dit net in een ander topic getypt:

"hmm mijn pony,heeft zeer goede belans,wil graag werken,heeft geen pijn en niks,maar vind het gewoon leuk om hard te gaan.
dus naar mijn mening vind hij het wel leuk,ze loopt netjes maar heeft gewoon een harde gang."

en hier schrijf je dat ze zo hard loopt uit verzet. sorry maar je spreekt jezelf tegen! wat is het nou?


euhm jij moet eens goed lezen waar schrijf ik dat hij hard gaat van verzet?
juist nergens Knipoog
mijn pony vind het gewoon leuk om hard te gaan,maar dat was voorheen van toen dit gebeurde,erna gebeurde dit met mijn hand wat allemaal netjes is opgelost.
dus jij moet niet meteen zo snel met antwoorden gooien

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:18

ik nam aan dat het verzet was omdat jij schrijft dat hij harder ging lopen door jou rustige hand. dat noem ik verzet. er zijn altijd redenen waarom een paard hard gaat. maar als je het niet erg vind dat hij hard loopt waarom is het dan een probleem (inmiddels opgelost schrijf je hierboven)???

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:22

schreef ik dan ergens dat het een probleem was?
dacht het niet,ja vroeger had ik dat ook,maar dat is netjes opgelost,ik schreef het alleen omdat sommige het raar vonden Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:42

als je iets hebt opgelost is er ook een probleem geweest?!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:46

jazeker,dat zeg ik toch,dus lezen Lachen
ik typte toch van dat ik dat ook had met mijn hand,en dat probleem is idd opgelost ja.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:50

we laten het er maar bij okee

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:51

oke Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers