Rijd ik niet goed..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 17:07

Ik (en zelfs mijn vader) kregen vaak te horen dat ik best goed reed enz.. ik heb ook een keer les gehad van een man, die zei dat ik talent had.
Maar vanmiddag kwam ik op stal en was het baasje van Jordy en Grease er (een new forest ruin en arabische hengst) zij denkt altijd dat ze alles weet maar dat is meestal niet zo. Haar dochtertje ging Jordy rijden. En ik dus Robin.. We waren dus tegelijker tijd aan het rijden. En dat meisje (schat een jaar of 10/11) vroeg of ik een keertje wilde ruilen. Wilde ik best, dus zij ging op Robin, en ik op Jordy. Ik had al best intensief gereden, maar het was warm, en Robin en ik waren vandaag allebei een beetje lui. Gaat ze galoperen, zegt die moeder ineens "Kijk, nu galopeert hij tenminste, en niet zoals bij jou, een sukkelgalopje met soms een drafje er tussendoor" ik voelde me eerlijk gezegd best beledigt maar reed maar lekker door met Jordy. En dat kind bleef maar galoperen en galoperen. En prikken met de sporen.. niet normaal. Ik kon het niet aanzien, en durfde er eerlijk gezegd niks van te zeggen. En het ging maar door, ook dat meisje zelf. "Ja hij loopt nu tenminste goed door" en van die dingen.. Het kwam er dus op neer dat ik hem niet goed reed en hij bij mij maar een beetje liep, meer niet. Gelukkig was er nog iemand aan het rijden, die tegen dat meisje zei "prik hem eens niet zo met die sporen! straks is heel zijn buik kapot" ik dacht echt van, bedankt dat je het gezegd heb! Maar wat zegt dat ^*&%^#wijf terug "Dat is hij toch al gewend van Nathalie!?" toen zei ik maar kom we gaan uitstappen want het is best warm en we zijn al best lang aan het rijden. Nu vraag ik me af.. rijd ik dan zo slecht!?!?!? Ik heb toen straks zelfs zitten janken.. zo erg vond ik het. Ik rijd hem dus volgens hun niet goed.. wat moet ik nu doen??
Kim, Fonnie? Jullie hebben me ooit zien rijden.. zeg eens eerlijk? rijd ik echt zo slecht?
Verdrietig


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:15

laat hun lekker zeiken!!!!!het is jouw paardje en jij bepaal hoe je hem rijdt!!!vette pech voor hun dat zij vinden dat jij hem nie goed rijdt!!das nie jou probleem!!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:17

Het probleem is dat hun DENKEN dat ze goed kunnen rijden.
Niks van aantrekken het is HOBBY hoor!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:50

wat zegt je instructeur dan? Dat is iemand die eerlijk an beoordelen of je goed rijd misschien hebben ze iets gelijk misschien een boel misschien ook helemaal totaal niet dat kan je instructeur zeggen.
Vraag hem of hij vind dat je meer moet galoperen of dat de galop zo goed is.
Zeg hem dat er iemand was die dit en dat tegen je zei en vraag hem of hij dat ook vind (dat je dus teveel prikt met je sporen etc.)
Hij (of zij) is de enige die die je kent in dipjes maar ook als het goed ging

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:17

Wat lijkt me dat een k*t kind! Wat banketstaaf. Maarre niets van aantrekken hoor. Jij rijd hem zoals je wilt en meer kan ik niet zeggen want ik heb je nooit zien rijden. *LOL*

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:22

Ik vind het gewoon een kakker. Iedereen rijdt op zijn eigen manier, en ik vind dat ze niet zo op anderen af moet geven.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 18:26

Kim, ik zal het binnenkort eens aan hem vragen.. maar het maakt me niet echt uit als ik slecht rijd ofzo.. maar dat ze dat zo even zeggen.. dat vind ik echt niet kunnen.. ze mogen dit best van mij vinden, maar dat kunnen ze dan toch ook voor zich houden oid Frusty

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:31

Nou, als je dan eens objectief kritisch bekeken wil worden dan wil ik dat best eens voor je doen, maar ik heb zo het idee dat dat wel los loopt. Een paard laten racen is niet zo moeilijk, dat kan ik je ook wel even demonstreren. Even nadenken voordat je iets uitspookt met iemand anders paard is blijkbaar een stuk moeilijker.
B.T.W. op welke stal/manege staat je paard?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:03

Echt stom dat ze dat vinden hoor, het is helemaal niet waar. Ze denken gewoon dat ze alles zijn (zijn ze niet) je kan heel goed rijden hoor, niet luisteren naar die stomme mensen, nix van aan trekken! Het is beter om er iets van te zeggen, toen zij erop zat. Maar je rijd echt niet slecht, ik heb je vaak genoeg zien rijden en Robin loopt hardstikke goed! Het is inderdaad slim om het aan je instrukteur te vragen, wat hij ervan vind. Ook goed om erbij te zeggen dat er iemand was wie dat zei (je kunt erbij zeggen wie dat was) maar volgens mij zegt hij hetzelfde als ik.


Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:07

ik heb foto's gezien weliswaar moment opnames maar je rijdt echt goed hoor!
een paardje vooruit rammen met sporen, nou dat is goed zeg bravo Misselijk

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:07

Thnx Ellen..
Tja, ik rijd natuurlijk niet echt super oid.. maar ik weet zeker dat ik niet zit te prikken met mijn sporen. En dat Robin best fatsoenlijk galopeert.. anders zei de jury dat toch wel op concoursen?? Verward

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:13

Nou dat vertrouwen zou ik nou ook weer niet hebben in de jury, maar als je instrukteur tevreden is dan zal het allemaal wel loslopen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:17

Ja.. m'n instructeur zegt er nooit iets over oid.. dat ik te veel prik, dat hij niet goed galopeert. Dat hij niet goed aan het been is, dat weet ik. Maar dat ligt toch niet aan mij? Ook weet ik dat ik hem beter aan moet pakken, ik ben altijd te zacht, maar dat word ook steeds beter.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:24

ja dat kind pakt em te hard aan, zielig hoor ik kan begrijpen dat je verdrietig ben maar het is jouw paard en als ie voor jouw en je instructice's gevoel goed loopt is het goed en als je tevreden bent over je wedstrijden die je gereden hebt

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:29

sorry hoor maar als de moeder van zo'n kind gaat zitten zeiken op jouw rijstijl is dat alleen maar omdat ze het niet kan hebben op de een of andere manier dat er nog meer mensen rijden dan haar dochter want o die is zo goed.van zulke mensen moet ik kotsen,wat heeft die trut er nou mee te maken hoe jij je paardje rijdt!kom op voor jezelf de volgende keer :dan zeg je lekkr terug:bemoei jij je effe met je eigen paard en niet met de mijne op jou advies zit ik niet te wachten!doen hoor!@

en geloof mij nu maar ik heb het og weleens erger nar mijn kop gesmeten gekregen........zo erg dat ik het rijden dus opgegeven heb.........

soms is het beter om te zwijgen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 21:59

Hee joh, laat je niet kisten!
In de paardensport zijn er zoveel mensen die verschillende dingen zeggen...van vier verschillende mensen krijg je vaak vier verschillende antwoorden op een vraag.

Trek je er niks van aan en vraag evt. je instructeur ernaar.

Laat je alsjeblieft geen minderwaardigheidscomplex aanpraten door zo'n mens en maak gewoon plezier met je pony!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 22:33

Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen. Misselijk
Laat ze maar praten en geloof in je zelf en je instrukteur

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 23:55

Als er veel mensen tegen je zeggen dat je goed rijd, en je instructeur heeft ook geen commentaar, dan zal het best wel heel erg meevallen.
Die vrouw en dochter zeggen van niet, en de rest van wel. Nou dan zal die rest wel gelijk hebben lijkt me, en zijn die vrouw en dochter gewoon twee zeikerds, waar je je niks van aan moet trekken (hoe moeilijk het ook is) Laat je plezier niet bederven joh door twee zielige muppets (die vrouw en dochter dus:) )

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:48

Wat denk je nou zelf!

Ik weet het wel hoor! Dat #&%( wijf rijdt zelf slecht!!! Dat is toch logisch! Jij prikt je paard niet met van die sporen en als je een keertje lui bent nou jammer dan. Dan ga je toch lekker lui doen. Heb ik ook zo vaak. Dan heb ik geen zin om Kanjer actief te houden en dan sjokken we door de bak.

Wat een stom wijf zeg! Nou ik weet zeker dat jij echt niet slecht rijdt hoor! Laat ze maar kletsen!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 23:35

Het is heel onvolwassen om zulke opmerkingen tegen jou te maken. Als ik zo je verhaal lees, denk ik dat je nix hoeft aan te trekken van dat mens en dat kind.
Ik ken ook zo'n mens dat tegen mij zei toen ik net op paardrijden zat; Ramona (haar dochter) wil springruiter worden! Het meisje was best wel snel bang ondanks dat ze dit stellig ontkende. Haar moeder schepte tegen iedereen op, terwijl haar dochter er eigenlijk weinig van bakte. Het was zo'n kind dat het allemaal vanzelf wil kunnen en zich er niet in wil verdiepen. Dat kan natuurlijk niet!

Ik denk dat jij het verstandigst ben geweest hoor!!
Btw iemand anders zei toch ook tegen het andere meisje dat ze niet zo met haar sporen moest prikken, dus je was niet de enige die het opgevallen was. Je moet gewoon in je achterhoofd houden (zoals in het boek van Tineke Bartels staat; de beste ruiters hebben het meest gewanhoopt).

Ik vind het helemaal niet erg dat je twijfelt aan jezelf omdat zo'n mens een jaloerse opmerking maakt, maar laat je er absoluut niet door ontmoedigen. Daardoor ga jij je misschien juist alleen maar verdiepen in hoe je het nog beter kan doen, wat in jou voordeel werkt en niet in die van het mens haar dochter, snappie??
Pling Pling Pling

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 00:02

'Nathalie ik heb jou ook zien rijden dat meisje ook en die vrouw ook gezien en jij rijd heel goed en netjes!!! echt waar dat mens ziet en denkt maar 1 richting nath je rijd echt goed je hoort bij robin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 08:16

Joh, je hebt altijd ouders die het errrrrreg leuk vinden om hun eigen kind "omhoog te halen" ten koste van een ander. Misselijk !
Trek je daar lekker niks van aan, ze zijn niet wijzer. En bovendien, wat is goed of slecht??????? In vergelijking met Anky of Jeroen zijn we allemaal nitwits!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:01

Ik weet natuurlijk niet hoe je rijd en ik hoor het verhaal ook maar van één kant. Misschien zou ik ook vinden dat jij te zacht bent ofzo als ik je zag rijden, maar hoe die 2 gedaan hebben is in elk geval heel grof. Ik vind het heel dapper van je dat je niet bent beginnen ruziën, want tegen zo'n mensen valt weinig te beginnen, maar je zal er nu wel 2 keer over nadenken voor je dat kind op die pony laat rijden, hé?
Laat het niet zo aan je hart komen, daar rijd je alleen onzekerder van. Blijf consequent rijden, vragen... wachten op een antwoord en als hij niet meewerkt eventjes straffen, maar daarna direct weer rustig verderrijden en niet zo blijven kloppen ofzo.

Ik ken nog een verhaal dat misshcien wat helpt.
Wat moet je doen als je een paard hebt waarbij je héééééél veel moeite moet doen om hem een oefening te laten doen, die hij dan nog half en half uitvoert ook. Kan je hem belonen voor zijn minime inspanning? Nee, want hij doet het eigenlijk niet juist. Kan je hem strtaffen omdat hij het niet perfect doet? Nee, want dan breng je hem in de war, omdat hij toch iets heeft gedaaan dat erop leek.

Daarom moet je de hulpen altijd geven op een 'normale' manier. Ik bedoel, zoals je het aan ieder ander paard zou VRAGEN, maar wanneer hij het niet doen, mag je hem even een tikje geven. Dit is veel beter dan telkens maar harden doen tot je in die situatie staat dat je jezelf vast zet. Je paard komt normaal dan wel aan het been. Het is ook beter voor het paard, omdat het na een tijdje wel weet dat het goed moet reageren, het eeuwige schoppen heeft geen zin. Je paard zal sneller op een gemakkelijke manier te rijden zijn.

Dit allemaal los van hoe jij rijdt, want dat kan ik van hier ook niet zien.

Laat je niet afschrikken door mensen die constant commentaar geven. zorg voor een goede instructeur waar je op kan vertrouwen en vraag daar zoveel mogelijk aan als je onzeker betn.
Moed houden hoor!
Femke

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 11:14

Hoi,

Bedankt voor de reacties.
Ikke komt (hopelijk snel!) een keertje langs om te kijken hoe ik rijd. Party!!
gister heb ik een lekker buitenritje gemaakt, en heb er van genoten. Die vrouw was er gister ochtend ook, ik was er 's middags (gelukkig!!) en een meisje met een arabiertje bij ons op stal rijd met een hals verlenger omdat ze heel moeilijk naar beneden gaat en nu rijd ze 1 x in de week met hals verlenger en gaat het beter. Maar daar had zij natuurlijk weer commentaar op. Je mocht alleen met een hals verlenger longeren anders kwam er te veel druk op het bit oid Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Juniores, Kalea, nikkietjuh en 120 bezoekers