ik ben zo trots!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 17:46

op tinkie!vandaag was ik bij de ruitersportzaak geweest om een nieuw hoofdstelletje voor haar te kopen,want die andere was wel errug krap geworden.ook nog een dubbele longeerlijn gekocht,om nu te beginnen met het 'echte' werk.dus ik heb haar netjes hoofdstel omgedaan,en longeersingel,en toen de longeerbak in.nou eeerst even aan 1 longeerlijn,want ze is altijd erg fris in het begin en zo kon ze eerst even lekker 'uitdollen'.na 5 minuutjes de andere lijn erbij gepakt en zo bevestigd dat de twee lijnen gelijk als een bijzet werken.en eerst keek ze zo van huh,hoe zit dat?maar ze begreep eigenlijk meteen dat ze wel vooruit moest,en toen heeft ze heel braaf aan de twee lijnen gelopen!o wat ben ik trots op dat aapje!.en ze heeft ook voor het eerst in draf gepoept dat kon ze nog niet,telkens moest ze eerst stil staan,maar nu heeft ze het dan eindelijk geleerd!na 10 minuutjes vond ikhet genoeg,ik moet toch eerst haar laten wennen en het opbouwen.maar ik ben heel trots op d'r dat het zo goed is gegaan.ze is alleen wel erg druk,heel snel draven en met de kop schudden,en heel snel is ze....het is net een veertje wat rond je heen vliegt,zo'n kleine pony!je hebt niet veel in handen.Haha!

soms is het beter om te zwijgen


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 18:36

Goed hoor!
en gaaf gevoel geeft dat ook he?
heb 1 keer het genot mogen hebben ( mooi gesproken haha) een half-welschje te beleren aan de longe, was erg gaaf!
Hij lipe inderdaad ook als een veer, begreep alles errug snel, etc. da's ongeveel alles het tegenovergestelde van mijn tankfjord leorna aan de longe..
(je wil gewoon niet weten hoe dat eruit ziet namelijk..)
wat wil je haar allemaal gaan leren? Doe je ook kunstjes e.d.?
.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:12

fijn dat t weer zo goed gaat en dat hoofd schudden leert ze vanzelf wel af (nou af, ze heeft t nog niet eens echt aangeleerd) en ze heet niet voor niets tinkerbel, elfjes kunnen zo vliegen en dwarrelen als veertjes

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 22:35

thankz!het is de bedoeling dat ze van het zomer beleerd gaat worden voor de wagen.dus ik doe nu alle voorbereidende taken,de stemcommando's,de lange lijne,en de strengen langs haar benen.maar ik heb heel bewust gekozen om haar als veulen te kopen,en zo een band op te bouwen dat ik met beleren al het vertrouwen heb,en dat kan ik heel goed merken,ze vindt eigenlijk alles goed wat ik aan haar knoop,ze kijkt hoogstens even zo van huh?maar das ook alles.ik was al begonnen om haar voor me uit te laten lopen aan de menteugels,maar dat heeft ze nog niet helemaal door,ze durft nog niet altijd zo goed voorop(want ik ben mama en mama moet eerst langs het enge)en dan begrijpt ze mijn strengheid niet en dan draait ze zich om naar mij toe.dus toen ik dat had geoefend twee keer ofzo en merkte dat ze er nog niet klaar voor was heb ik haar eerst een maand met rust gelaten(laten 'vergeten')alleen aan de hand fietsen en wandelen en nu ,in overleg met degene die haar daadwerkelijk gaat beleren voor de wagen,heb ik het weer opgepakt,maar dan eerst aan de dubbele longe in de longeerbak.maar met een jong paard beleren moet je zo voorzichtig zijn,als het een paar keer fout gaat kan dat al funest zijn omdat ze het niet snel vergeten.nou scheelt het dat ik met tink zo'n goede band heb,als ik een fout maak vergeeft ze me snel,omdat ze me vertrouwt,en andersom ook,dat weet ze.

soms is het beter om te zwijgen


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 22:49

Wat fijn Sanderijn dat het allemaal zo goed gaat met Tink en jou.......ga je straks ook met haar bij een club rijden of wedstrijden of ben je haar puur voor rekratief aan het beleren......was ik ff nieuwsgierig naar!!!
Want je heb bij van die verenigingen altijd van allerlei ritten enzo.

Jacqueline

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 22:56

ja tuurlijk!een vriendin van me met tweespan welshjes die rijdt ook mee met die ritten,ik groom haar ook weleens,en als ik tink dadelijk zo ver heb,dan wil ik natuurlijk gezelli samen mee.het voordeel van destal waar ik sta,han(eigenaar)beleerd niet alleen paarden,hij geeft ook veel lessen aangespannen,in dressuur,dus daar ga ik dan natuurlijk ook aan meedoen.ik ben eigenlijk heel per ongeluk bij deze stal gekomen,maar nu pas zie ik in dat het wbt. het mennen heeeeeeeeeeeel gunstig is voor mij,alle faciliteiten zijn er,er wordt lesgegeven,ik kan lekker het bos in en er worden regelmatig menwedstrijden gegeven!dus wat wil je nog meer...............hoef alleen maar 10 meter uit de stal te lopen<hihi>

soms is het beter om te zwijgen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 23:00

Ooh wat gaaf zeg.....wij willen volgend jaar als we met het 2 span rijden ook bij een vereneging........ik zou het ook heel leuk vinden als Hans (mijn vriend) ook wedstrijden zou gaan doen.......ach misschien dat hij dat ook wel wil gaan doen, want hij vind de marathon heel gaaf......maar als je nu aan wedstrijden meedoet moet je dan alle drie de onderdelen doen.....of mag je b.v ook alleen gaan voor de marathon.....ff een vraagje...ben er nog niet zo heel erg thuis in hahahaha

Jacqueline

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 23:12

je hebt verschillende wedstrijden,sommige verenigingen geven ook alleen bijv.balletje rijden,of alleen dressuur.ik geloof op officiele wedstrijden in het buitenseizoen dat je dan wel alleen dressuur hebt,of je kan de displines doen,en dan moet je alle drie doen,marathon,dressuur en vaardigheid(balletjes).maar dressuur kan sowieso apart.want ik hoef persoonlijk gezien al dat andere niet,maar dressuur zou ik wel weer graag doen,dus gelukkig kan dat.wel leuk hoor die menwedstrijden,iedereen is heel erg behulphoevend en iedereen denkt met elkaar mee.is altijd errug gezelli!is heel ander volk hoor,die aangespannen rijders,zijn vaak mannen en die zijn vaak wat ouder,biertje erbij,haha

soms is het beter om te zwijgen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 23:18

Ja we zijn wel eens op zulke wedstrijden gaan kijken en ik moet zeggen dat het inderdaad heel gezellig is.......al vind ik het niet overal even leuk, zijn vorig jaar in Saasveld geweest, bij Gerrit jan van Boven die rijd met een vierspan shets en ik vond dat zo gaaf om te zien *zucht* dat was een hele gezellige dag, maar ik ben ook hier in beekbergen wezen kijken en dat vond ik te massaal te groot en te (bekakt).

Hans vind dat Marathon rijden heel gaaf en dat kegeltjes rijden dat vind hij wel gaan, maar ik denk niet dat dat dressuur iets voor hem is hahahaha.

jacqueline

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-01 23:26

haha,die kerels he?tja ik wil alleen maar eenspan rijden en dan vind ik marathon veels te zwaar voor mijn kleintje.ik heb 2 jaar terug een reportage gezien over team herfst met 4 span welsh A tjes.die hebben ook vosjes,ik was er zo weg van,dat ik dus zelf op zoek gegaan ben naar zo'n vosje!ik heb ze ook weleens in het echt zien rijden,hier op de achterhoekse paardendagen(heerlijk is dat,nog geen halve kilometer verderop!) hebben we altijd een grote waterhindernis met kegeltjes rijden erbij en marathontraject,echt super,daar rijden alle toppers in mee,ik heb ze allemaal al eens gezien,pjotr van der heyden,aad vd kamp,ijsbrand chardon,riny rutjes,enz.echt cool!8-)
ik kijk dan mijn ogen uit.......maar bij gerrit jan van boven ben ik laatst nog wezen kijken voor een wagentje,maar hij had niets bijzonders.maar jullie mennen dus zelf met een ander wagentje als dat wagentje waar ik volgende week voor kom kijken?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 23:32

Ja wij hebben zelf een houten karretje en we gaan ook eeerdaags kijken bij Gerrit jan van Boven voor een Marathon kar......want dat is toch onze droom.......maar dan geen nieuwe hoor want die zijn echt heel duur!!!
We zijn toen wezen kijken bij een nieuwe marathon speciaal voor een shet aangepast en die koste toen rond de 8000 gulden nou dat vonden we wel ERG VEEL GELD!!!!
Want we moetne dan ook nog een nieuw tuig kopen voor een 2span en die kost ook al rond de 1250 gulden......*pffff*.....maar we rijden nu nog ff met het houten karretje en we hebben ook nog een 2 wieler staan.....die is makkelijk voor als we op het land gaan rijden......want die houten die hebben we niet op het land staan maar achter bij mijn schoonouders dus die moet dan ieder3e keer op de aanhanger mee.....en dat is zo doordeweeks best wel veel werk dus dan rijden we met de 2 wieleer.

Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 13:20

Wij hebben ook een marathonwagen, een zelfgemaakte. Heb een heel hamdige zwager *LOL*
Misschien is er in de buurt bijjullie ofzo ook weleens zo iemand? Heel handig, want zo kan je je wagen zo (laten) maken, zoals je hem wilt hebben.

Ik rij dus zelf ook weleens een marathon, jammergenoeg maar 1x in het jaar. Tsja, als ik aan het vaste land gewoond had, dan deden we veeeeel vaker mee!!
Ik vind dat echt helemaal het einde, die sgw!
Isolda vind het ook ontzettend leuk, ook al is ze in het begin vaak wat druk/ overstuur. Dat komt van mijn zenuwen, maar zodra we los zijn voor de dressuur, dan gaat het perfect!
Dit jaar moet ik hem met Isolda jammergenoeg overslaan, ze hebben de wedstrijd te vroeg geplend voor mij. Half augustus, dan kan ik Is. niet zo ver hebben.
Maar het jaar erna, dan gaan we er weer voor!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 20:47

Helaas ken ik niemand die zo handig is.....al moet ik zeggen dat Hans wel handig is ......maar zo handig nou ook weer niet!!!
Is dat die wagen waar je mee op een aantal foto's staat.....want dat vind ik een gaaf ding!!!
Ik vind het bij de marathon ook het mooiste om te kijken al vind ik het soms wel heel erg hard gaan.......heftig.....ach wie weet scheuren wij er ook ooit tussen met onze 2 shets hahahaha.......hans mennen en ik gromen hahahaha......zie je me al hangen achter die kar *grinnik*.

Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 21:42

Ik zal eens kijken waar onze kar het best op staat....
Afbeelding

Let niet op Berber, ze loopt hier verschrikkelijk uit elkaar, maar het was na een fikse rit met mijn pa. Hihi, let wel op de Waldi, onze hond! Lachen

Deze kar heeft mijn zwager dus zelf gemaakt, maar goed, hij is dus superhandig!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-01 21:47

das wel heel errug handig iemand die zulke wagens maakt.mooi hoor!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 21:56

Op deze foto kan je de wagen inderdaad heel goed zien .....echt een hele gave wagen....ik wou dat ik zo iemand kende *zucht* maar voor ons word het waarschijnlijk flink zoeken naar een beetje een betaalbare wagen hahahaha

Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 23:12

Oh oeps hij was wel wat groot zie ik, sorrie.
Ik wilde er nog wat bij zetten, maar ik kreeg visite. Mijn schoonouders, hoe gezellig!
Maareh, ik reed nooit zo snel tijdens de marathon, omdat Isolda snel in de stress raakt. Altijd door de hindernissen in een kalm drafje. Het was voor mij belangrijker dat ik foutloos en zonder kleerscheuren door het parcour kwam.
Afgelopen zomer heb ik erop getraind. Langzaam aan op het strand, steeds een beetje sneller oefenen. Ook galop. Eerst vond ze het supereng, maar ik zette haar dan met zware marathonwagen in het mulle zand en dan kon ze het in draf niet trekken, dus moest ze in galop. Omdat ze dan haar koppie erbij moest houden, kon ik haar in bedwang houden. En het ging zo supergoed!! Ik ben nog steeds trots op haar. En mijn vader die groeide een aantal meter toen hij onze eerste hindernis zag! In galop door de hindernis, wauw!! Dat gaf me toch een stoot energie!! Als ik er nog aan denk... wauw, wat ben ik trots op mijn meis!
Had ik niet gedacht toen ze voor de wagen ineengestort was.....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 23:17

Kan me voorstellen dat je trots bent...zou ik ook zijn elk klein stapje is er een toch?

Jacqueline


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, Koekie73, monsera, tanec_meisje en 128 bezoekers