Kunnen ze dit maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 22:42

Begin dit jaar heb ik gesolliciteerd voor een leer/werkplek voor bij een opleiding die ik wil volgen. Ik kreeg in februari een brief dat de sollicitatierondes in mei zouden plaatsvinden en dat ik dan een oproep zou krijgen.

Alles leuk en aardig, zij zijn dus de enige instelling waarbij ik kan solliciteren omdat zij over alle vestigingen in deze omgeving gaan.

Nou kreeg ik vandaag een brief, ik blij omdat ik dacht dat het eindelijk die oproep voor een gesprek was...
Was het een brief met de mededeling dat ze dit jaar geen bbl-leerlingen aan gaan nemen. Ik vind dit echt heel asociaal, ik ben nu te laat voor sollicitatierondes buiten de stad en ik vind dat ze dit eerder hadden moeten weten en mij zowiezo dan geen brief hadden moeten sturen over die oproep voor gesprek.

Zal ik er nog heenbellen met de klacht of moet ik het hier maar bij laten en is dit normaal...?

28-09-2007
Nothing compares too you...


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:44

flair schreef:
Zal ik er nog heenbellen met de klacht of moet ik het hier maar bij laten en is dit normaal...?

Ja, ik zou wel verhaal halen, ja, waarom ze ineens tot dat besluit gekomen zijn? Misschien kunnen ze jou wel helpen een ander plekje te vinden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:45

Ik weet niet of het normaal is maar ik zou ze zeker op bellen als ik jou was en zeggen wat je dwars zit (wel op een rustige manier uitleggen)
want ik vind dit eerlijk gezegd geen stijl

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 22:47

Ik weet niet of ik dat wel rustig kan... ik ben er echt zo kwaad om. Heb ik me verheugd op die opleiding, weereens iets om naar uit te kijken en dat wordt dan zo even verpest door zoiets. Kan weer een jaar weggooien dankzij hun.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:52

ja ik snap je reactie want ik ben zelf ook zo'n typje die ze helemaal
verrot zou schelden Haha! Maar als je belt dan is het waarschijnlijk maandag en dan zal de ergste boosheid al gezakt zijn

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 09:22

Ik denk het niet, ik ben nu nog bozer dan gister Boos! Stelletje eikels...

28-09-2007
Nothing compares too you...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:47

Ik denk eerlijk gezegd dat je er weing aan kan doen omdat er helemaal geen toezeggingen zijn gedaan als ik het zo lees... Je hebt het er over dat er in mei sollicitatierondes zijn en daarmee heeft een bedrijf zich uberhaupt nog nergens aan vast gelegd, in sollicitatierondes hadden ze ook nog nee kunnen zeggen helaas dus het is altijd beter om wat extra opties achter de hand te hebben. Misschien je school even bellen met dit verhaal en vragen of zij nog alternatieven voor je weten. Maar een befrijf heeft natuurlijk het goed recht om geen mensen aan te nemen. (Gewoon of voor stages). En wellicht weet het bedrijf nog andere bedrijven voor je te noemen waar je het zou kunnen proberen, maar kwaad worden lijkt mij volkomen zonloos als er geen sprake was van een vaste afspraak met dit bedrijf...helaas...en hoe jammer het ook is, vaak bereik je meer door rustig te blijven en vriendelijk om advies te vragen dan wanneer je zou zeggen dat je het onfatsoenlijk vind...sad but true.
Laatst bijgewerkt door vikki op 10-05-03 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:51

Als je nu kwaad gaat bellen, kun je het volgend jaar zeker vergeten.
Jammer dat je niet een optie achter de hand had, dat was wel verstandiger geweest.

Goedgekeurd onderschrift :)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 10:03

Net alsof ik daar nog bij wil werken... Een andere optie was er niet omdat zij over alle vestigingen in deze omgeving gaan, je stuur dus 1 sollicitatiebrief en je hebt gelijk gesolliciteerd bij alle vestigingen. De enige andere optie was buiten de stad geweest en aangezien hier genoeg vestigingen zijn had ik daar niet op gerekend.

Ik vind nog steeds dat ze dit niet kunnen maken, ze hebben dus eerst een zooi mensen hoop gegeven door te zeggen dat ze een sollicitatiegesprek krijgen, en dan zomaar op het laatste moment nemen ze toch maar niemand aan. Dit wisten ze een paar maanden geleden ook heus wel hoor, en zo niet wisten ze dat een maand geleden zeker wel, dan had ik tenminste nog de kans gehad voor sollicitatie`s buiten de stad.

Het lijken mij mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, zo ga je natuurlijk niet met mensen om. Het recht om geen mensen aan te nemen hebben ze, maar kom daar dan niet op het laatste moment mee en geef mensen geen valse hoop.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:07

Eerlijk gezegd denk ik dat jij een beetje dom bent geweest om alles op een kaart te zetten. Dat kun je hen wel kwalijk nemen, maar het blijft je eigen fout. het kan best zijn dat ze niet genoeg werk hebben voor ook nog stagieres.
En dat jij nou zo fel uit de hoek komt, komt denk ik door je teleurstelling. Als je uit een afwijzing concludeert dat die mensen niet weten waar ze mee bezig zijn, kan ik me niet voorstellen op wat voor gronden je dan gesolliciteerd hebt. Als het bedrijf niet weet waar ze mee bezig is, wees dan maar blij dat je afgewezen bent. Dan hadden ze je blijkbaar ook niet goed kunnen opleiden, en mag je blij zijn dat dat je bespaard gebleven is.

Goedgekeurd onderschrift :)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:11

het is heel jammer voor je maar voor een bbl-leerling moet wel plek zijn om ze in de praktijk te zetten. heeft geen enkele zin kwaad te worden, gewoon volgende keer weer proberen, of niet.

Amor Vincit Omnia


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:11

Ik ga mee met Vikki. Ze hebben helemaal geen toezeggingen gedaan, alleen dat er in mei sollicitatierondes zouden zijn. Nu zijn die er niet. Dat kan. En het is netjes dat ze dat aan je hebben laten weten.

Wat had je gedaan als je niet door deze sollicitatieronde was gekomen? Dan had je het nog later geweten. Mei gesprek, juni uitslag en dan? dan is het al weer zomer? Ik vind het zelf altijd nog al link om op 1 paard te wedden (zorg er zelf voor dat ik wat achter de hand heb).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 10:19

Er was ook maar 1 paard om op te wedden... voor de 3e keer, zij gaan over alle vestigingen in deze omgeving *zucht* Het is toch niet zo raar dat ik liever geen 1,5 uur per dag ga reizen voor een stageplek?

En het is netjes dat ze het hebben laten weten, maar ik vind niet dat ze het recht hebben om valse hoop te geven om vervolgens veel te laat afzegging te doen.

En boos om teleurstelling? Nee hoor, ik baal er alleen flink van dat zij door 1 zo`n te laat briefje weer even een jaar van mijn leven weggooien omdat ik niet verder kan daardoor.

28-09-2007
Nothing compares too you...

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:23

flair schreef:
Het is toch niet zo raar dat ik liever geen 1,5 uur per dag ga reizen voor een stageplek?



1,5 uur per dag is dus 3 kwartier enkele reis, dat vind ik dus echt niet veel. Tot 1,5 uur enkele reis lijkt me niet onoverkomelijk, heb ik zelf ook ruim 10 jaar gedaan Knipoog
Als je iets echt wilt, moet je er ook wel iets voor overhebben.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:25

Er was dus wel meer dan 1 paard... en wat betreft 1,5 uur reizen per dag...tsja, dat moet je er dan maar voor over hebben...dan had je het iig als 2e keus achter de hand gehad...Logisch dat het niet je 1e keus zou zijn, maar ik vind het niet logisch dat je niet voor wat meer zekerheid voor jezelf gekozen hebt door je ook op te geven voor opties wat verder weg... je had het niet hoeven doen als de stageplek dichterbij door was gegaan, maar je had dan wel wat achter de hand gehad. En misschien ben ik gek hoor... maar ik ben 1.5 uur onderweg (enkele reis) naar zowel mijn werk als mijn paard (reken maar uit per dag Scheve mond )...maar ik vind dan ook dat je voor iets goeds wat over moet hebben... Maar iig succes met het zoeken van een nieuwe stageplek en ik zou als ik jou was maandag meteen andere bedrijven wat verder uit de buurt bellen... en je school en dit bedrijf of zij nog suggesties voor je hebben waar je het kan proberen. Niet geschoten is altijd mis...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 10:27

Euh ik bedoel natuurlijk 3 uur per dag, naar Amsterdam ben ik 1,5 uur bezig om op de goede plek te komen, en ik vergat dus de terugweg.
En nee, dat heb ik er dus niet voor over, dan moet ik Flair wegdoen, no way!

28-09-2007
Nothing compares too you...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:33

Uhm...dat snap ik niet hoor flair... en al helemaal niet als het om een tijdelijk stage gaat... Ik ben dus ruim 1,5 uur (enkele reis!) onderweg naar mijn werk...dan ook nog eens 1,5 uur enkele reis naar mijn paarden (zijn er 2, dus vergt ook meer tijd dan 1 Haha!) en het lukt toch echt hoor... (sterker nog, het lukt me al jaren) het is misschien even aanpassen, maar goed, zeker als het maar voor tijdelijk is moet dat toch echt geen opgave zijn... Mag ik vragen per wanneer je stage zou moeten lopen? En probeer jezelf eevn voor te houden dat je je opleiding doet om een goede baan te krijgen...een goede baan houdt weer in dat je zeker weet dat je goed voor je paard kan zorgen (want ze kosten soms akelig veel geld Haha! ) dus ach, dat heb je dan toch wel voor flair over joh...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 10:38

Het gaat niet om een tijdelijke stage, het gaat om 3 jaar lang! Ik heb in Amsterdam op school gezeten, Flair daarbij ging al erg moeilijk. Terwijl ik toen niet elke dag pas om 18.00 in de trein zat. Ik zou haar dan zowiezo `s winters helemaal niet kunnen rijden, aangezien we geen berijdbare buitenbak hebben swinters en de binnenbak maar beperkt vrij is.

Al was het voor een paar maanden of weken had ik het ervoor over gehad, maar 3 jaar.. dat gaat gewoon niet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:43

Den-Helder is wat dat betreft een beetje een uithoek. Als het voor een dergelijk lange periode is: heb je er weleens over gedacht om op kamers te gaan? en Flair dus elders te stallen? Of een bijrijder voor door de week en dat jij met Flair in het weekend aan de slag kunt?

Ik voel me nu een enorme ouwe l*l maar die opleiding is wel bepalend voor je toekomst, je kans op een leuke baan, een inkomen etc. etc. etc.. Denk goed na over wat je wilt met je leven. Keuzes die je nu maakt kunnen van bepalend zijn voor de rest (oma vertelt).

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:43

Tsja...dat is best lang...ik zou er geen probleem mee hebben, maar goed, dat ben ik...heb net even gerekend en mijn reistijd per dag is 4 uur en 25 minuten... En de mogelijkheid om nu de stage in Amsterdam te doen en dan te kijken of je later overgeplaatst kan worden naar een bedrijf bij jou in de buurt, zou dat kunnen? Of zou je wellicht een kamer kunnen zoeken in Amsterdam waar je kan verblijven (evt. paard meenemen of accepteren dat je je paard dan bijv. een tijdje lang alleen op vrijdag, zaterdag en zondag doet...) Woon je op jezelf of bij je ouders? Heb je wellicht vrienden in Amsterdam oid? En wat voor stage gaat het om? (Kan ik even mee brainstormen misschien Knipoog )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 10:50

Flair delen heb ik slechte ervaringen mee en durf ik niet meer aan te beginnen.

Op kamers is geen optie, ik heb een relatie (nu 4 jaar) en woon samen. En dan nog.. paard meenemen, wat kost dat in Amsterdam hehe, hier betaal ik denk de helft minder. Een betaalde stage verdient voor geen meter, daar kan je zelf al net aan van rondkomen. En dan huur van een flat en een kamer hebben? Lijkt me moeilijk zonder geldboom. Vrienden in Amsterdam heb ik niet, wel bekenden.

Die stageplek heb ik al opgegeven, ben er even helemaal klaar mee, ben ook niet meer van plan om ook nog maar ergens aan te beginnen aangezien er toch altijd wat is waardoor het niet lukt.

28-09-2007
Nothing compares too you...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:55

Uhm... met je vriend verhuizen? Knipoog LOL... oke, niet erg realistisch... Scheve mond Ik betaal 205 euro p/m hier... met brommer goed te doen (die heb ik eindelijk net gekocht van een vriend van me, moet alleen de verlichting even laten maken...en mezelf over het rare idee van ik op een brommer heen helpen Haha!) gaat me 2 uur en 3 kwartier schelem per dag... nou ja, succes iig met je opleiding en wat er nu ook gaat gebeuren, hoop dat je er nog iets van kan maken ook zonder stageplek.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:02

Maar waarom ben je nu te laat voor andere sollicitaties?
Ik ben eind december nog aangenomen voor een BBL plek, terwijl mijn opleiding al in februari van start ging. Ik neem aan dat jij in September had willen beginnen met je opleiding?
Gewoon solliciteren, dan. Misschien lukt het je nog. Niet geschoten is altijd mis!

* To Belg, or not to Belg *

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:04

Klinkt niet echt als een leuk verhaal Boos! Gelukkig heb je Flair nog!

Let love shine so bright

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 20:35

irene"]
[quote="flair schreef:
Het is toch niet zo raar dat ik liever geen 1,5 uur per dag ga reizen voor een stageplek?



1,5 uur per dag is dus 3 kwartier enkele reis, dat vind ik dus echt niet veel. Tot 1,5 uur enkele reis lijkt me niet onoverkomelijk, heb ik zelf ook ruim 10 jaar gedaan Knipoog
Als je iets echt wilt, moet je er ook wel iets voor overhebben.
[/quote]

Ik reis elke dag 3 uur.
Om 20 voor 6 ga ik de deur uit, zodat ik om 10 voor half 8 kan beginnen. Om 4 uur ga ik weer weg, om 16.15 uur de trein, en daarna de bus, en om half 6 ben ik weer thuis.
Laatst bijgewerkt door germie op 12-05-03 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Domi_94, Kimmej, Lizzy__87, LWDaisy, nimbletje, Nouki_poek, Nustice, Sanne_com, veerledec, VuurVleugels, xJolijn en 126 bezoekers