Koeien gedreven met Holly!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Koeien gedreven met Holly!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 00:18

Hallo bokkers, Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe Koe

Een paar weken geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en onze buurman die koeien heeft gevraagd of ik niet s'middags zijn koeien naar de stal mag drijven met Holly. Hij vond het wel een goed plan want dat scheelt hem een hoop lopen en schreeuwen.

Als ik in normaal in de bak rij en de buurkoeien gaan naar buiten dan duurt het wel weer even voordat ik Holly weer bij de les heb dus ik was heel benieuwd hoe ze zou reageren. Maar alsof we nooit anders hadden gedaan dreven we ze netjes naar stal zonder opgefokt of heet te worden. We worden er steeds behendiger in en kan niet wachten tot we de kalveren naar buiten mogen want die zijn natuurlijk niet zo braaf als die oude melkkoeien. Het is een leuke afwisseling op de normale training en een goede voorbereiding op team-penning dacht ik zo!

Zijn er hier nog meer bokkers die met koeien werken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 09:55

Iedere zomer in Canada werk ik veel met koeien. Ik rij daar op jonge paarden, dus daar werk je veel aan de basis. Vorig jaar reed ik op een pardje die echt bang voor koeien was. Ze steigerde er eerst op los, omdat ze niet in debuurt wilde komen. Toen ze eenmaal door had dat de koeien respect voor haar hadden, en voor haar aan de kant gingen begon ze het wel erg leuk te vinden. Als we dan een buitenrit gingen maken en we koeien in het weiland tegen kwamen, ging ze uit zichzelf achter de koeien aan met haar oren plat! Geweldig om te zien.

In Nederland heb ik vorig aan een teampenning en een cuttingclinic meegedaan. Erg veel geleerd daar. Ik ben op het moment meer met reining bezig, maar wil zeker in de toekomst weer met koeien gaan werken. Mijn voorkeur gaat dan uit naar teampenning, maar sinds ik working cowhorse op het EK heb gezien, wil ik dat graag doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:27

Gaaf!!!!! Vorig jaar mochten Banjer en ik ook de koeien binnen halen.....
ik was banger dan zij... Haha!

Jammer dat bij ons de koeien weg gaan.... (maar daar tegenover staat wel dat in de koeienstal een extra spuitplaats en een solarium komen... Lachen )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:20

wgirl: ben jij toevallig Natascha? Lachen Van Nancy?
Ik heb vorig jaar samen met sil een koetje terug in de wei geplaatst toen we haar op de weg vonden tijdens een buitenrit. Ze was uitgebroken Haha! Was best geinig. Toen we haar op gingen drijven richting de wei ging ze in draf...hoe komisch om dat van achter te zien Tong uitsteken Die uiers alle kanten op *LOL*

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:51

Hoi,

ja, bij ons kan dat dus ook Cool

De mensen mogen bij ons zomers ook de Koe Koe achter uit het land halen.
Dit is wel altijd op een vaste tijd (melk tijd *LOL* )

Zelf heb ik het ook eens gedaan... maareh...eerlijk gezegd vond ik het wat saai Clown
Want ''melkvee'' mag je dus niet opjagen... met pinken zou het er idd anders aan toe gaan, maar die zijn dan vaak weer bang, en dan moet je weer oppassen dat ze (en jij & paard) weer niet te hard gaan, want dan jaag je door de heining Scheve mond

Maar ik heb cutting heb gedaan (in amerika), op een goed getraind paard, dit vindt ik dus wel helemaal te gek
Kan dus ook niet wachten tot onze bak dusdanig is aangepast, zodat we kunnen werken met onze pinken }>

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, die het wel leuk vinden; die gaan dan bijv. eerst buitenrijden en komen dan terug uit het bos, waar ze zo de ''koeienweide'' inkunnen & nemen gelijk de koeien mee Haha!
(de weide grenst bij ons aan de bosrand) Cool

groetjes

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:29

Mwa niet met Koe Koe maar wel met schapen Tong uitsteken . Heb een tijdje in Frankrijk gewoond/gewerkt op een boerderij met zo'n 200 schapen en 4 SGW-paarden. Had m'n eigen paard meegenomen en kon daar dus mooi gaan schapendrijven op 50 hectare land Lachen (bergen). Gaaaaaaf!! En dat met een belg Haha! ! Ooit nog s met een Koe
Zal ff wat foto's zoeken

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:18

Hey Xono,

Dat ben ik inderdaad! Nancie vindt koeien zeker interessant! Ik was deze week aan het rijden, en de buurman had z'n koeien buiten staan. Ze had ineens heel veel moeite om haar aandacht bij mij te houden..Nancie gaat deze zomer weer naar Sil toe samen met mijn nieuwe paardje. Weet ik tenminste dat er goed op ze gepast wordt!!

groetjes,
Natascha

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 19:24

Hallo bokkers

Ik heb vandaag voor de eerste keer een koe van de kudde afgescheiden. Het viel niet mee maar was wel heel leuk! Ze begint al echt dapper te worden en word boos als ze niet gelijk voor haar weglopen. Dan gaan haar oren plat in haar nek en zou ze ze geloof ik wel op willen vreten. Ik hou haar wel op ongeveer een meter afstand want anders zou ze denk ik wel een hapje eruit nemen. Vork

Groetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:49

wgirl schreef:
Hey Xono,

Dat ben ik inderdaad! Nancie vindt koeien zeker interessant! Ik was deze week aan het rijden, en de buurman had z'n koeien buiten staan. Ze had ineens heel veel moeite om haar aandacht bij mij te houden..Nancie gaat deze zomer weer naar Sil toe samen met mijn nieuwe paardje. Weet ik tenminste dat er goed op ze gepast wordt!!

groetjes,
Natascha


Klopt, ik ga 3 maanden naar sil toe Lachen Vorig jaar best veel met Nancie geknuffeld...ze is zo lief Lovers Je hebt me vorig jaar nog wel gezien, toch? Haha!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 17:54

Ja, ik heb je vorig gezien toen ik Nancie kwam brengen. Dus ze was gek op knuffelen vorig jaar?! Met mij wil ze dat nooit!! Mijn andere paardje is veel aanhankelijker, probeer die maar eens deze zomer (HIHI).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 15:53

Zal ik doen Haha! Nancie is best een kroeldoosje hoor, heel lief. Heerlijk gewassen...vond ze helemaal niet erg Lachen