na alle leuke berichtjes...ik ben gezakt!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

na alle leuke berichtjes...ik ben gezakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 13:08

En wel voor de 2e keer.
Vreselijk..heb nu ook bartsende koppijn
vorige keer reed ik wat te voorzichtig en te afwachtend op kruispunten af (ik vond van niet, maar goed)
nu moest ik dus door gaan rijden, waardoor ik wel keek..maar tussen kijken en waarnemen zit een groot verschil
moet mezelf de tijd gunnen om waar te nemen en dan moet het allemaal goed komen de volgende keer..zei meneer de examinator (echt een toffe vent!)
helaas pindakaas, de 1ste keer afrijden vond ik dat ik had moeten slagen..deze keer ben ik echt terrecht gezakt..en het ging niet eens zo slecht! Verdrietig


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:21

Meid, troost je, ik ben ook 2x gezakt. Heel vervelend. Bij mij kwam het puur door de zenuwen, ik zat letterlijk van begin tot eind te shaken in m'n stoel. toen ben ik aan de rustigpilletjes gegaan en de 3e keer geslaagd. Nu rijd ik de sterren van de hemel.
Jouw tijd komt ook nog wel
(btw, een tante van mij is de 23e keer pas geslaagd. Ze had het al opgegeven, maar werd door een van haar zoons uitgedaagd om het nog een keer te proberen Haha! )

Goedgekeurd onderschrift :)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 13:43

nou das niet echt motiverend voor mij als iemand 22 keer zakt!
mijn hemel ..
Ik ben een enorme stresskip, en was wel degelijk zenuwachtig, maar heb niet het idee dat het mijn rijden beinvloed..Ik heb ook gewoon een pilletje van de huisarts genomen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:46

Hè balen zeg!!!
Ik zou willen zeggen volgende keer beter maar het geeft natuurlijk wel een deuk in je zelfvertrouwen waardoor je elke keer zenuwachtiger wordt.
Succes!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 13:48

inderdaad marije, jij begrijpt hoe het zit...
de eerste keer zei ook iedreeen..je haalt het wel! de 2e keer ook..
en nu zegt iedereen 3 keer is scheepsrecht ..
ik moet het eerst nog maar eens zien, maar had nooit gedacht dat ik er zolang over zou doen..ben geen wegpiraat ofzo..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:58

Ik ben ook 2 keer gezakt Scheve mond ... ik werd ook zo bloednerveus, dagen vtv al letterlijk ziek...misselijk, huilen... en na het zakken was dat niet veel anders...wat een stress gedoe zeg... maar petje af als je doorgaat hoor, ik heb er een streep onder getrokken, ik zag al die zenuwen, spanning en dat ziek zijn niet meer zitten.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:03

Ik heb Ambrazin van Bloem gebruikt tegen examenvrees, en mij heeft het super geholpen.
Je moet 2 a 3 weken van tevoren beginnen met die pilletjes en dan de laatste vlak voor het examen. Zat ik de eerste 2x te shaken in mijn stoel, de 3e keer heb ik bijna fluitend gereden en ben ik geslaagd Party!!
Kan het zeker aanraden. Het kostte toen rond de 25 gulden, dus daar is overheen te komen. Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:07

Rot he, die zenuwen, ze kunnen zoveel voor je verpesten.
Waarschijnlijk rijd je tijdens les wel vaak zo netjes dat als het een examen was geweest dat je geslaagd was, maar omdat je weet dat je hier en nu moet laten zien wat je kan gaat het juist fout...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:06

Billy schreef:
Ik heb Ambrazin van Bloem gebruikt tegen examenvrees, en mij heeft het super geholpen.

Ik ook iets van Bloem, Rusta heet het. Het is iets homeopatisch.

Ik ben de eerste keer, heel terecht, gezakt. Ik maakte er echt een potje van, ik was zo strontzenuwachtig.

De tweede keer ben ik geslaagd. Ik was ook vantevoren heel vast beraden zo van: Nu ga ik het gewoon halen, ik ben het zat die rijlessen en dit moet me gewoon lukken.
En het ging prima.

Misschien een tip voor de volgende keer:
- Rusta Lachen wel een aantal dagen vooraf mee starten en het is vies en stinkt, maar goed ...
- Net doen alsof je al jaren je rijbewijs hebt en gewoon iemand even weg brengt.
- Tegen de examinator zeggen dat je graag wil dat hij tegen je praat of juist dat hij zijn mond houdt
- Je instructeur meevragen, zodat het voor jou meer een gewone les lijkt en dan praten je instructeur en de examinator ook tegen elkaar.

Voor de volgende keer wens ik je ontzettend veel succes en voor nu veel sterkte! Het is echt heel poedersuiker om te zakken. Verdrietig

Ik heb ook in Utrecht afgereden. Welke examinator had je die twee keer?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:46

He je bent niet de enige hoor, mijn vriend reed vandaag ook voor de 2e keer af en zakte again. !e keer lag het aan die vent van het CBR.

Dit keer zakte hij omdat hij te hard reed op een kruispunt (of op het kruispunt te hard afreed of zoiets)

Echt balen is dat en wat jij ookal had, hij had dus ook wel een relaxde examinator.

Veel succes voor de volgende keer

22 Januari verwachten we ons kleintje

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:57

Ik ben pas de 4e keer geslaagd en heb 137 lessen gehad.
Ik heb nu zo'n 8 maanden mijn rijbewijs.
Ik was juist helemaal niet zenuwachtig. Dromen
De aanhouder wint dus niet opgeven.
Als het niet lukt kom je toch gewoon bij mij lessen, dan lukt het vast wel. Knipoog
Wel even wachten tot volgend jaar dan want nu ben ik nog in opleiding.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:00

waarom moet je nou kalmeerdingen gaan pakken om te slagen? het is alsof je een brevet zou rijden en zeggen, voor de zekerheid zal ik maar het braafste Z2 paardje nemen, later ga ik wel op mijn eigen paard. je moet ontspannen zijn. als je dat niet bent is de kans groot dat je er nog niet aan toe bent. ik vind autorijden pers. zálig en kan me niet voorstellen dat ik op een examen nerveus zou raken (theorie daarentegen Knipoog )

Enya - Daya :-)

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:51

Het is ook een moment opname, elke examinator is ander. De ene wil dit zien de andere dat... je moet het gewoon net treffen. Ik had een toffe examinator die ik ook bij mijn TTT had. En tja hij vond dat ik zijn kind niet om het leven zou brengen met mijn rijstijl dus kreeg ik mijn papiertje meteen na 1 keer afrijden Haha! Tja IK had geluk en zeker op vrijdag! Want dat zou zakdag zijn zeggen ze. Marloes, je hebt gelukkig nog een drachtig paard! Dus dat weegt zwaarder dan je rijbewijs. Probeer dat lekker nog een keer en dan stap je gewoon lekker zelfzeker in en rij je net of het een les is. Kijken of ie je dan weer laat zakken!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:54

masja schreef:
Marloes, je hebt gelukkig nog een drachtig paard! Dus dat weegt zwaarder dan je rijbewijs.

Dat weet ik wel zeker! Knipoog

Marloes, weet jij van tevoren ook wie je examinator is? Zodat je al extra kunt gaan oefenen op dingetjes die hij belangrijk vindt?
Dat is hier wel zo.
Of het helpt zal de toekomst uitwijzen, maar ik vind het iig een fijn idee.

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:56

ik kijk opeens iets minder rooskleuring uit naar mijn 18e!

I'm not scared of dying, I just don't want to Lachen

Binnenkort foto's op mijn profiel!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:58

Cleooo schreef:
ik kijk opeens iets minder rooskleuring uit naar mijn 18e!


Joh ik haalde het in 1 keer. Zo kan het ook! Je moet gewoon mazzel hebben. En vragen of je dezelfde examinator voor de TTT ook voor je examen mag. Dat help ook vaak!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:46

Ik ben ook geslaagd van de eerste keer maar ik was wel van de dag tevoren begonnen met een of ander homeopatisch middel te nemen. Klein detail, ben zelfs tegen een hek gereden !!! Je moet gewoon ook geluk hebben met je examinator...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 20:43

vrijdag zak dag?
haha ben blij dat je dat nu pas zegt masja Lachen
Ik had met mijn TTT dhr Keijnen (geloof ik)
mijn 1ste examen dhr Crisis en vandaag meneer Gross
je hoort 1 week van te voren wie je examinator wordt, maar ze zeggen je niet waar ze streng op zijn of juist niet.

En inderdaad..gelukkig is joy drachtig Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:47

Jeetje zit niet mee dus, weet hoe je je voelt zo ongeveer. Voor mij was derde keer scheepsrecht, hopelijk voor jou ook.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:48

Echt balen zeg! Echt jammer dat je gezakt bent! Maar inderdaad, 3x moet scheepsrecht zijn!

Don't dream your life, live your dreams!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:50

Schat ik ben maandag voor de derde keer gezakt! Dus het kan nog veel erger!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:50

He balen, maar troost je, ik ben zelfs 3x (of 4x, weet het niet meer Scheve mond ) gezakt!!! Maar heb het nu wel Haha! De 3e keer ga jij gewoon redden *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:41

Erg jammer idd, maar als je doorgaat en jezelf er weer helemaal voor in zet gaat het de volgende keer zeker wel lukken!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:27

Jammer zeg!

Sypheron schreef:
Erg jammer idd, maar als je doorgaat en jezelf er weer helemaal voor in zet gaat het de volgende keer zeker wel lukken!

Hmmm Roy, kan ik me niet helemaal in vinden, wat ik had is dat je juist steeds zenuwachtiger wordt (en dan soms ook nog stomme dingen gaat doen). Ik krijg de indruk dat alle examinatoren het anders willen zien.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 13:34

is inderdaad zo Naz, ze willen allemaal wat anders zien..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colien, ComscoreBot, Fair, Googlebot, heidy_wilco, Hindo2, Isab123, JeRekers, Keizerinnnn, ManonGrr, maya12333, MelissaV, nicole_floor, Olikea, Polarize, savieralover, YandexBot en 72 bezoekers