Welke hengst moet het nu worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Welke hengst moet het nu worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 19:59

Hey,
Ik had 2 weken terug ookal een topic gestart over welke hengst er nu op onze Cocktail x Rinaldo vosmerrie van 1.58m moet. Ze heeft een mooie hals, een wat hoog kruis en d'r achterhand treed wat te kort onder. Verder heeft ze een super karakter en heel fijn beenwerk.
Ze heeft een Samber en Jet Set zoon, zijn alle 2 erg leuke paardjes!
Deze maand wordt ze weer geinsimineerd, we zitten nog te twijvelen tussen deze hengsten:

Flemmingh
Rousseau
Redford
Royal Dance
Jet Set
of Samber.

Welke hengst zouden jullie wel of niet doen en waarom?

Groetjes Jolanda

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:54

Rouseau.
Waarom? Kwijl Kwijl Kwijl

Ik ben gewoon weg van die hengst. Al hebben jullie de laatste 2x ook 2 hengsten gekozen waar ik al hele leuke nakomelingen van gezien heb. Flemmingh blijft natuurlijk ook erg leuk, maar ik heb het idee dat d'r al zo veel van lopen en zou hem zelf daarom niet zo snel kiezen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:01

Ga dan maar voor Samber, bewezen dressuurbloed. Goede achterhand, geeft iets meer maat en volume.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:08

Ja en hij is er nog, Samber bedoel ik. Ook fijne karakters trouwens en bot en massa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:10

Hmm ik zou niet met Samber gaan fokken, Jetset D is net zo goed een bewezen dressuurpaardenleverancier. Die is net wat luxer en moderner.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:15

Samber vind ik zelf een hele goede keus om de reden die Albert ook noemt

Jetset ben ik ook wel weg van en Flemming zelf is ook niet verkeerd
Maar uit dit rijtje vind ik Samber persoonlijk toch echt het 'beste' Lachen
(maar ik ken de merrie volgens mij niet Verward )

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 22:43

Gomir, ik denk dat je de merrie ook niet ken, ze is van m'n moeder Lavendel heet ze, ik heb d'r wel gestart hoor maar niet veel.

Laukjelover: waarom geen Flemmingh?????

Samber fokt idd fijne karakters, bot en massa, maar ik vraag me af of als we bv. het veulen als 3 of 4 jarige willen verkopen of er dan nog wel vraag is naar Sambers Verward

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:51

Er is altijd vraag naar goede paarden Jolan *LOL* En Samber is niet echt een modehengst dus de vraag zal niet echt teruglopen denk ik.
Misschien is het geen afstamming waar mensen echt naar op zoek zijn(hoewel het Cocktail x rinaldo toch wel heel fijn is achter een paard ), maar ook zeker geen afstamming waardoor er veel mensen niet zouden komen kijken

Ik ken Lavendel inderdaad niet denk ik Kon me al geen kleine vos herinneren bij jou Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:09

Tegen de tijd dat jouw veulen 3 of 4 is zal Samber er niet meer zijn of niet meer actief. Er zijn dan altijd mensen die een fijne Samber gehad hebben en dan erg graag degene die er nog zijn kopen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:29

Ik wist niet precies hou oud Samber was(net even opgezocht Knipoog ), maar had ook hetzelfde idee als Sarabande. Maar wilde eerst even zeker weten hou oud hij was, voor ik domme dingen ging zeggen Bloos