zenuwbehandeling..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

zenuwbehandeling..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 13:24

heej Scheve mond

toen ik vorig jaar een welshje verzorgde, was ze een keer heel hard met dr hoofd tegen mij aangeknald, waardoor me lip helemaal dik en bloederig was, en me voortand was een stuk naar achter geklapt zeg maar, maar met me tong kon ik hem gewoon weer terug duwen zodat hij goed zat.

maar nu heb ik altijd als het koud is of als ik iets heel kouds drink, dan heb k er vet last van Scheve mond en hij is een heel klein beetje verkleurd, niet echt opvallend maar als j erop let zie je het wel....

en toen zei de tandarts dus, dat als het erger word dan moet ik waarschijnlijk een zenuwbehandeling Verward en het word dus wel erger voor mijn gevoel....

weet iemand of het erg pijn doet enzo? ik heb al van iemand gehoord dat hij er dagen last van had... ik wil het echt niet Verdrietig

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:41

De behandeling op zich doet niet veel pijn, want dan ben je verdoofd.
Daarna had ik er wel last van, maar ik kreeg er ook pijnstillers voor.
Je kan beter gewoon naar de tandarts gaan, om te vragen of het nu moet gebeuren. Je kan het beter niet uitstellen, want de pijn die ik ervoor had, was echt niet leuk.

Succes!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:00

Ik heb ook een keer een zenuwbehandeling gehad. Ik liep al een tijdje met een zere tand, maar het voelde niet als een gaatje. Vooral met kou begon hij echt te steken een heel erg rotgevoel waar de tranen je van in de ogen schieten. Ik ging uiteindelijk in het weekend naar een tandarts, ik hield het niet meer uit zo'n pijn dat het deed. Hij wou niet met verdoving want dan wist hij niet of hij de dode wortel er wel uitgehaald had. Hij ging rechtop in mijn tand boren, tot ineens je een 'floep' hoorde en de druk in de tand weg was. En hij boorde dus echt met een boormachine met een soort miniflosje eraan. Ik kreeg een noodvulling en toen moest ik de week daarna naar m'n eigen tandarts, is gebruikelijk dat je een week moet wachten voor de echte vulling. Mijn eigen tandarts gaf me wel een verdoving, en ging handmatig de wortelruimte schoonflossen, in plaats van boren. Dat deed dus helemaal geen zeer. Hij deed er een roze rubbertje in en dat was het. Dat roze zie je nu nog steeds als ik in het licht sta, haha.
Mijn ervaring was dus niet zo goed.

Maar als je er op tijd bij bent, doet de behandeling veel minder zeer (met verdoving voel je nul-komma-nul!) zei mijn tandarts. En ik had gewoon de pech dat ik naar een andere tandarts moest die maar even tijd had in het weekend.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 14:02

ik heb er nu niet zo heel erg veel last van, alleen soms gewoon als ik iets kouds eet.. maar niet zo erg dat de tranen in je ogen schieten,,.. dat zeker niet maar ik durf nu echt nog niet maar ik denk wel dat het snel moet gebeuren Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:11

Ik heb het nu al 3x gehad

Bij 2 voortanden en bij 1 kies

De eerste keer was ik ook bang, maar ik heb er niets van gevoeld
ook daarna niet.

En een opluchting dat het was, want eindelijk kon ik weer gewoon eten en drinken zonder 2 min, kapot te gaan van de pijn bij elke hap.

helaas zijn mijn 2 voortanden daardoor ook donkerder.
En uiteindelijk zullen ze het toch een keer begeven en dat moet je kunst tanden
Daar zie ik dus wel enorm tegen op.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 14:13

bij mij is de pijn nog niet zo erg, en de verkleuring ook niet, en hij zei als ik die behandeling ad gehad, dan konden ze hem mooi wit maken.... maar als ik er nu op tijd bij ben, dan verkleurt hij toch niet meer verder? en dan begeeft hij het toch ook niet (nooit Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:25

Bij mij zijn ze helaas wel na behandeling verder verkleurd

en heeft hij ook gezegd dat ze het ooit eens begeven, ben vergeten te vragen wat ooit is Lachen
En dat ze dan niet meer te maken zijn.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:26

Gewoon op tijd laten behandelen, ik heb er ook veels te lang mee doorgelopen, wist ik veel dat ik een halfdode zenuw had.. Boos! Dacht dat het overgevoeligheid was.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:35

Bij mij zijn er in totaal 8 zenuwbehandelingen gedaan, 6 op mijn kiezen en 2 op mijn voortanden.
Ik heb een rotgebit, hele zwakke tanden, waardoor mijn tanden hard slijten en snel breken. Mijn tanden zien er op zich nog netjes uit, maar dat komt ook doordat ik 3 nepkiezen en 1 nepvoortand heb.
Ik heb nu weer 2 gebroken kiezen, en 1 daarvan zal er zeker ook weer uit moeten, gelukkig is daar al een zenuwbehandeling op gedaan...

Een zenuwbehandeling is een rotgevoel, maar daarna is het een hele opluchting, geloof mij maar!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:42

Van de week is bij mij nog uit een zenuwbehandeling gedaan bij een kies die afschuwelijk gevoelig was, maar waar mijn tandarts niets aan kon vinden. Dus hij stelde voor om dan maar de zenuw eruit te halen (ik had hier dus al bijna een jaar last van!)
Het is weer erg meegevallen. Hij had het goed verdoofd en ik heb er verder niks van gevoeld. Hetzelfde als voorgaande keren.........
Toen de verdoving uitgewerkt was, was de kougevoeligheid ook al verdwenen. Het is nog wat gevoelig bij aantikken en zo, maar daar had hij voor gewaarschuwd.

Ik ben weer helemaal opgelucht Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:58

ik heb er ook ooit eentje gehad en vond het niet leuk. Dan ben ik ook wel een superwatje als het pijn betreft maar ik zat met m'n kop tegen de muur van de pijn toen de verdoving uit begon te werken. Een tip: neem gelijk een zware pijnstiller in als je weggaat bij de tandarts. Dan heb je een overlapping als de verdoving uit gaat werken. Niet iedereen zal zo'n mauwerd zijn als ik, maar als ik wat heb bij de tantarts doe ik het tegenwoordig zo Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:23

Ik heb het twee keer gehad met totaal verschillende ervaringen.
De eerste keer deed het wel pijn, maar het was net te houden, kon dus zonder verdoving (had niet veel meer zeer moeten doen, maar toch).
Vorige week heb ik een zenuwbehandeling gehad op een andere kies, dat deed werkelijk enorm zeer en toen moest er toch verdoofd worden.
Eigenlijk stom van me dat ik niet meteen op dat voorstel ingegaan ben, maar met de vorige keer nog in m'n achterhoofd dacht ik dat het wel zou kunnen.
Nu is het gaatje tijdelijk opgevuld, over een paar weken gaat ie definitief dicht.
'k Heb er overigens totaal geen last meer van, dus dat probleem is voorlopig opgelost !

En mocht ie alsnog op gaan spelen (wat ik niet denk en hoop Knipoog ) dan gaat ie eruit hoor, loop nu al een jaar of 10 te tobben met een brak gebit waar telkens weer iets anders aan mankeert en eigenlijk heb ik het helemaal gehad.

Annuh, als je er op tijd bij bent dan heb je grote kans dat het allemaal wel te verdragen is.
Leuk is anders, maar het is wel te doen.
Gaan hoor, anders zit je straks met de gebakken peren !

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:13

Ik had er wle veel last van. Een kies waar al een vulling inzat... dus eerste oude vulling er uit boren (bij gewoon gaatje boren en vullen heb ik nooit een verdoving gehad) dat viel nog wel uit te houden... Hij wilde bij mij de zenuwbehandeling ook niet verdoven ook omdat hij dan niet wist of het echt goed gegaan was. Toen moest dat roze rubbertje er in en dat deed wel heel even erg veel pijn (maar dat was zo over) maar geen lekker gevoel. naderhad had ik nergens last van (gelukkig)

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:46

Ik heb het ook gemoeten, want me tand deed op een n8 zoon pijn dat ik niet kon slapen, egt verschrikkelijk maar van de zenuwbehandeling opzich merk je niet zoveel. Je moet wel een verdoving.. Maar bij mij was het het geval dat ze een stukje zenuw vergeten waren en dat ik dus weeer zon last kreeg!! Kon ik weer het zelfde verhaaltje doen... aaaargh, maarja, uiteindelijk ben ik heel gelukkig met mijn zenuwloze tand want nu doet ie helemaal geen pijn meer!

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:46

die zenuwen zien dr trouwes vet vies uit, helemaal rood. Ik d8 eerst dat ze altijd blauwig waren..