Meisjes roken om slank te zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Meisjes roken om slank te zijn

Wat een onzin.
25 (33%)
Tja ik moet eerlijk bekennen...
8 (10%)
Ik geloof wel dat er zulke meisjes zijn.
42 (56%)

Totaal aantal stemmen: 75


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Meisjes roken om slank te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 14:11

Meisjes roken om slank te zijn
Citaat:
Gepubliceerd op vrijdag 25 april 2003

Roken stilt de trek. Dat kan iedereen die rookt of heeft gerookt beamen. Ook tienermeisjes hebben dat in de gaten. Zij roken om hun figuur slank te houden of te krijgen. Zo blijkt uit een onderzoek.

Tienermeisjes die ontevreden zijn over hun figuur, zijn eerder geneigd te gaan roken. Een onderzoek onder 273 meisjes heeft een link gevonden tussen het dun willen zijn en het starten met roken. Andersom blijkt ook dat meisjes die tevreden zijn over hun lichaam geen behoefte hebben een sigaret te proberen.


Eén op vier
De meisjes die aan het onderzoek, bestaande uit twee telefonische enquêtes, meededen, waren allen tussen de 12 en 15 jaar. In het eerste gesprek dat in 1993 plaatsvond, werden de meisjes gevraagd hoeveel waarde zij hechtten aan het slank zijn. Na vier jaar werden de meisjes opnieuw telefonisch benaderd. Nu werd hen gevraagd of ze inmiddels waren begonnen met roken. Het bleek dat op dat moment één op de vier meisjes inderdaad was begonnen met roken.


De onderzoekers uit Amerika en Japan kwamen tot de conclusie dat de meisjes die veel waarde hechtten aan het slank zijn, ook vaker begonnen met roken. Van de rokende meisjes, zei 93 procent dat ze veel waarde hechtte aan het slank zijn. Dit in vergelijking tot 7 procent van de meisjes dat niet rookte.


Andere kijk
Een aantal van de ondervraagde meisjes gaf toe dat roken hen hielp bij het verliezen van gewicht. De onderzoekers concludeerden dat er meer factoren meespeelden bij het beginnen met roken, bijvoorbeeld de druk van vriendjes en vriendinnetjes. Toch menen de onderzoekers dat de meisjes eerder van hun rookgedrag af zouden komen, wanneer ze een andere kijk op hun lichaam zouden hebben. “We moeten meer aandacht besteden aan de sociale en maatschappelijke factoren die het zelfbeeld van de meisjes vertroebelen. Het idee alleen al dat je slechts meetelt als je slank bent.”


Roken op jonge leeftijd brengt veel nadelen. Een Canadees onderzoek heeft geconcludeerd dat vrouwen die als tiener beginnen met roken eerder kans hebben om later borstkanker te ontwikkelen.


Eén op de vier Britse meisjes rond de 15 jaar rookt. Bij jongens van dezelfde leeftijd is dat één op de vijf.


Bron: BBC, Goodfeeling


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:40

Ik rook gelukkig niet, maar ken wel een paar meiden die niet willen stoppen omdat ze dan aan denken te komen.

Sporten is veel gezonder Knipoog

Het leven is een gebakje!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:50

Toen ik gestopt ben met roken en niet lang daarna mijn vader overleed, ben ik ook behoorlijk wat kilootjes aangekomen. Maar omdat ik pertinent niet meer wilde roken (mijn vader is aan longkanker overleden), heb ik dat onbewust toch gecompenseerd met eten.
Soms denk ik wel eens, was ik maar weer gaan roken dan hadden die kilo's er niet aangezeten.
Aan de andere kant ben ik best wel trots op mezelf dat ik het heb volgehouden en ik kan nu met 99% zekerheid zeggen dat ik nooit geen sigaret meer zal opsteken.
Daarvoor hoef ik alleen maar even terug te denken aan het beeld van mijn vader in het ziekenhuis vlak na zijn operatie waarbij een long is verwijderd.

De link tussen kilo's en roken kan ik dus wel leggen en het is voor tieners in deze tijd niet makkelijk om niet aan het ideaalbeeld te voldoen. Ze hebben er alles voor over om hieraan te voldoen en zien daarbij nauwelijks grenzen. Kortom, een zorgwekkende ontwikkeling.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:52

er zijn genoeg mensen die niet stoppen met roken in de angst om aan te komen of weer beginnen met roken om de overtilloge kilo's weer kwijt te raken.

Je kunt je natuurlijk afvragen wat slechter is. Roken of een paar kilo zwaarder.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 23:33

ik rook en niet zo'n beetje ook maar niet om slank te zijn al mogen er wel een paar kilotjes eraf, wil dolgraag stoppen het probleem is dat ik dan vreselijk loom wordt en het liefst in mijn bedje blijf.en als je rookt omdat je dan {denkt} afvalt vind ik een beetje dom van die meiden.


xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:43

Hallo sommige meisjes doen dat inderdaad daarom ja ......... Sporten is idd veeeeeeeeeel beter!!!!!!!

school sucks!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:46

ja ik denk dat ze dat wel doen hoor!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 02:40

bah vind roken Boos!
sorry voor de mensen die het doen maar ik vind het dus echt geld verkwisting en je schaat er ook nog je gezondheid mee Bloos
sorry maar dat is mijn mening

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Cleooo

Berichten: 98
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:23

ja idd helemaal mee eens. ik zit nu in ernstige geldnood en ik ben zo blij dat ik niet rook!! Ik vind het ook onzin dat meisjes dat doen, en als ze dat al zouden doen zijn het egt domme blondjes want je slankt tog af omdat dat gezonder is? Alsof roken zo goed voor je is. En bovendien, als roken de eetlust bederft, ikdat ook nog s slecht want dan eet je niet egnoeg en dan ruineer je dus gewoon je hele lijf. Beetje dom

I'm not scared of dying, I just don't want to Lachen

Binnenkort foto's op mijn profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmie25501 en 99 bezoekers