Snow heeft meerdere vreemde gezwellen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Snow heeft meerdere vreemde gezwellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:09

Sinds korte tijd heb ik al meerdere hele vreemde gezwellen/vochtophopingen, etc ontdekt bij Snowdon. Niemand heeft enig idee wat t is (DA komt deze week nog), ik vind het echt eng. Op zn borst, bij zn oksel zeg maar, zit een bult ter grote van een pingpongbal, je akn je vingers eromheen leggen en t vervormt niet. Je kan t er ook zo uitrekken, dat er vel achter zit zeg maar. (tumor? lymfeklier? allergie?) En bij zn knie heeft hij een hele rare bult, beetje ovaal en t voelt heel raar. Daar is ie waarschijnlijk gebeten, maar zeker weten doen we niet Verward En dan nog op zn oor een raar bultje, wat er al heel lang zit ondertussen. En van koot tot borst zit ie extreem onder de mok Verdrietig Het lijkt haast wel alsof ik een verwaarloosde pony heb, maar ik heb al zoveel geprobeerd het afgelopen jaar en de mok is weggeweest, maar volgens mij is t toch iets aparts, aangezient t steeds verder uitbreid over zn borst....

Ik ben zo benieuwd wat de DA zegt...! Ik houd jullie op de hoogte


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:12

Allergisch voor muggesteken?

Ik noem mijn tip nog maar eens: wassen met teatree soap en dan mok box spray van de Silverlinde er op spuiten.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:16

Hoi,

Mijn pony had op de billen bij de achterbenen veel kleine bultjes die je er ook zo af kon halen. Mijn dierenarts heeft me toen aangeraden er isobetadine erop te smeren en het hielp. Misschien helpt dat ook op de borst van Snowdon. Die grotere bulten weet ik niet, het lijkt me iets anders maar ik hoop voor je dat de da je kan helpen.

succes

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 19:02

DA komt vrijdag pas Boos! balen! Maar vandaag heb ik maar liefst 6 teken ontdekt en verwijderd! Ik denk dan ook dat t oa door de teken komt! tekenallergie?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:06

Tjee Leon, wat vervelend voor jullie zeg! heeft Snow ook jeuk? Heeft hij zichtbaar last van die plekken? Ik hoop voor jullie dat het snel over gaat! Sterkte!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 19:07

Snow heeft niet echt jeuk, ja bij die mok wel, maar niet aan die bulten

De pingpongbalbult (:D ) op zn borst was vandaag trouwens nog maar zo groot als een knikker en op het midden vond ik dus een teek...

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:08

Aaaah wat vreselijk Leon! Ik hoop dat het niets ernstigs is....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:10

Teken allergie bestaat wel! Ik ken een hond die er extreem op reageerde, ook met bulten enzo. Ik weet alleen niet wat de remedie uiteindelijk was ertegen. Nogmaals sterkte, ik ben heel benieuwd naar de mening en oplossing van de DA!


DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:16

Houdt je de ziekte van Lyme in de gaten, die komt nl ook bij paarden voor.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 19:59

en wat is dat dan Sugarmiss? iets met de lymfen?

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:23

Teken kunnen besmet zijn met Lyme-disease (ziekte van Lyme). Komt ook bij mensen voor. Infecties worden overgebracht door een stof die in het bloed zit. Op Bokt is er genoeg over te vinden. Zaak is vooral om de teken op de juiste wijze te verwijderen en eventuele verschijnselen van je paard op tijd te herkennen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 20:34

oja nu zegt t me wel weer wat! ik zal t onthouden!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 20:50

snowdon schreef:
Sinds korte tijd heb ik al meerdere hele vreemde gezwellen/vochtophopingen, etc ontdekt bij Snowdon. Niemand heeft enig idee wat t is (DA komt deze week nog), ik vind het echt eng. Op zn borst, bij zn oksel zeg maar, zit een bult ter grote van een pingpongbal, je akn je vingers eromheen leggen en t vervormt niet. Je kan t er ook zo uitrekken, dat er vel achter zit zeg maar. (tumor? lymfeklier? allergie?) En bij zn knie heeft hij een hele rare bult, beetje ovaal en t voelt heel raar. Daar is ie waarschijnlijk gebeten, maar zeker weten doen we niet Verward En dan nog op zn oor een raar bultje, wat er al heel lang zit ondertussen. En van koot tot borst zit ie extreem onder de mok Verdrietig Het lijkt haast wel alsof ik een verwaarloosde pony heb, maar ik heb al zoveel geprobeerd het afgelopen jaar en de mok is weggeweest, maar volgens mij is t toch iets aparts, aangezient t steeds verder uitbreid over zn borst....

Ik ben zo benieuwd wat de DA zegt...! Ik houd jullie op de hoogte


Is dit vergelijkbare met wat tiek had? [MD] Een vreemde bult

Een ander paard bij ons op stal had het ook, opeens 2 van die bulten....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 14:09

Nou de DA is geweest hoor, na 2 uur wachten!!! voor niets gespijbeld van school... Lachen

Maar Die bult op zn borst kwam idd van de teek, maar kon geen kwaad zei hij (bult is al zo goed als weg) bultje op zn oor, was ondertussen open gebarsten en hij heeft een antibioticaspuit eringespoten, zou wel helpen zei ie Lachen En voor de mok heeft Snow een mokspuit gekregen, zo noem ik t althans, want t had n hele moeilijke naam Lachen Over n maand wordt die herhaald! Hopen dat t nu eindelijk einde verhaal is met die verschrikkelijke mok! En meneer had trouwens weer meer teken zitten! Oa op zn edele delen, zielig! Verdrietig


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 14:15

BTW: Helpt anti-vliegenspray ook tegen teken?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:20

Ik denk dat niets helpt om teken te ontmoedigen. Ik heb toen Spix'je hier pas was er ook ééntje betrapt op z'n neusje. Gelukkig nog niet volgezogen, deze dacht net z'n volgende maaltijd gevonden te hebben ... ik hem 'm lekker gemeen gecrushed Extreme duivel !

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:32

Babs had ook een bultje op haar nek,toen ik goed keek zat er een inniminnie teekje in haar vel.
Die heb ik toen uitgehaald en nu is het bultje vrijwel helemaal weg.

Brabantse Fries ;)

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:43

tsja bij honden heb je tekenbanden maar ik denk niet dat je die zo op je paard wilt smeren...
btw leon wat kostte die mokspuit bij jouw dierenarts? ik wil baily ook laten spuiten... maar dan moet ik wel de naam weten.. wil je dat de volgende keer vragen aan je da?


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 01:38

Daar zit volgens mij blablacothiderm in. Gam heeft er ook eens één gehad maar twijfelde aan de werking ervan en heb de 2e dus niet laten doen.
Gam heeft nu ook weer last van rasp in zijn knieholtes en ben het aan het behandelen met spul van de silverlinde.

Kun je niet een tekenpen aanschaffen bij een dierenwinkel? heb je die iig bij je om ze er uit te draaien.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:10

sonjabelgium schreef:
Ik denk dat niets helpt om teken te ontmoedigen. Ik heb toen Spix'je hier pas was er ook ééntje betrapt op z'n neusje. Gelukkig nog niet volgezogen, deze dacht net z'n volgende maaltijd gevonden te hebben ... ik hem 'm lekker gemeen gecrushed Extreme duivel !


Je moet een teek nooit pletten hoor!
Altijd eruit trekken met een draaiende beweging, als je ze plet kunnen ze de ziekte van Lyme in je paard zijn bloedbaan spuiten mocht de teek dat dragen, dus nooit pletten! En altijd zorgen dat je de teek met kop en al eruit trekt, als de kop blijft zitten kun je nare ontstekingen, (bulten), krijgen. Als daar zoveel teken zitten zou ik eens aan een goede vliegendeken gaan denken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 12:55

zo'n tekenpen heb ik ondertussen al in mn bezit Lachen En idd iets met cothiderm Verward Maar ik zal wel zien of het werkt, laat de 2e keer wel gewoon doen, voor t geval dat. Bij meerdere tinkers heeft t al geholpen en nu t bij snow zo extreem is, heb ik er wel wat geld voor over. Marije: ik zal de precieze term nog navragen!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 13:07

starlight heeft ook veel last van teken. vandaag zat er weer een bultje bij d'r voorbeen. Voor zover ik weet werkt vliegenspul ed niet tegen teken.
iig hoop ik voor je dat hij snel weer beter is!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:27

hydrocorthiderm??

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 09:32

TEKEN...JASSES.

ik heb zo een hekel aan ide krengen.. Niets helpt! Ze laten zich uit bomen en struikgewassen vallen als ze iets warms voorbij voelen lopen en dan kruipen ze verder tot ze een lekker warm plekje vinden ( oksels en edele delen en oren dus ook) En daar zuigen ze zich vast. BAH!

Ik laat ze gewoon zitten, dan vallen ze er vanzelf weer uit als ze genoeg hebben gehad. Tenslotte zou dat ook gebeuren als je je paard een zomer in de wie zou zetten ( bv, jaarlingen enzo) En zo gaat het nu eenmaal in de natuur.

Blizz heeft ook twee kleine bultjes in zijn oksel van een teek... ik houd het goed in de gaten...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:41

Nu weet ik waarom je vrijdag niet op school was...

Je kunt honden inspuiten met Frontline dat helpt tegen vlooien maar ook tegen teken. DA bellen met de vraag of je het ook kunt gebruiken bij Snow en of er iets vergelijkbaars eventueel is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1 en 107 bezoekers