Ik word zo ontzettend moe van al dat geklaag .....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Ik word zo ontzettend moe van al dat geklaag .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 11:33

Ik hoor om de haverklap dat als er iets gebeurd, er op Nederland en het beleid in Nederland word gemopperd. Nooit is het goed, altijd is het beleid slap en de mensen geweldadig, fout, etc.

Waarom staan we niet eens een keer stil met wat we WEL hebben,in plaats van klagen wat er in Nederland niet is ?

We hebben voldoende voedsel, water en bijna niemand in Nederland is dakloos.
Iedereen kan naar school. Er is recht van meningsuiting en als je een advocaat nodig hebt,is hij er en is hij onpartig.
Er is geen oorlog, je kunt een pensioen krijgen na een leven hard werken en als je ziek bent, word je verpleegd. Er is geen corrupte regering en de doodstraf zul je hier nooit krijgen.
Als je het wat minder breed hebt, kun je premies krijgen en er zijn hier beurzen. Er is zo iets als een minimumloon. Al met al snap ik niet wat er nou erg aan Nederland is.

Zo, dat moest er even uit.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 09-05-03 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:34

Amen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:34

Het is menselijk om te streven naar meer of beter. zonder dat streven komt er nooit verbetering. En er zijn nu eenmaal dingen in nederland die NIET goed geregeld zijn. En dat mag gerust aan de kaak worden gesteld, wat jij dus klagen noemt.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:45

sorrie, komtie

voedsel en water hebben we voldoende,

Daklozen zijn er genoeg en er is maar weinig nodig om dakloos te worden.

Iedereen kan naar school, maar of er dan goed onderwezen word is nog maar de vraag. Zeker in de grote steden is naar school gaan niet altijd even veilig!

Recht van meningsuiting IK ben die asociale, onaangepaste klootzakken van immigranten helemaal spuugzat maar ik mag het niet zeggen.

Advocaat moet ik gewoon voor betalen hoor.

Er is nog geen oorlog

Pensioen, kost mij maandelijks een hoop geld om ervoor te zorgen dat ik straks een pensioen heb. De AOW is straks niet meer hoor.

Als je ziek ben word je verpleegt. Ligt aan hoelang de wachtlijst is......

Geen corrupte regering (hahahahahaha)

Doodstraf, nee dat klopt die zal je hier niet kunnen krijgen. Wij spenderen liever duizenden euro's aan gekken die nooit meer buiten mogen komen

Als je het wat minder breed hebt heb je het vaak breder als de mensen die het wat meer breed hebben. (bruto meer verdienen en er dan netto op achteruit gaan!) of net boven de grens zitten.....

Beurzen die je terug kan betalen zijn er overal.

Minimum lonen zijn in elk land behalve de derde wereld ingeburgerd......

Ik ben het nog niet helemaal zat hoor.... maar ik zit er wel dicht tegenaan

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 11:50

gijsenkim schreef:
sorrie, komtie

voedsel en water hebben we voldoende,

Daklozen zijn er genoeg en er is maar weinig nodig om dakloos te worden.

Iedereen kan naar school, maar of er dan goed onderwezen word is nog maar de vraag. Zeker in de grote steden is naar school gaan niet altijd even veilig!

Recht van meningsuiting IK ben die asociale, onaangepaste klootzakken van immigranten helemaal spuugzat maar ik mag het niet zeggen.

Advocaat moet ik gewoon voor betalen hoor.

Er is nog geen oorlog

Pensioen, kost mij maandelijks een hoop geld om ervoor te zorgen dat ik straks een pensioen heb. De AOW is straks niet meer hoor.

Als je ziek ben word je verpleegt. Ligt aan hoelang de wachtlijst is......

Geen corrupte regering (hahahahahaha)

Doodstraf, nee dat klopt die zal je hier niet kunnen krijgen. Wij spenderen liever duizenden euro's aan gekken die nooit meer buiten mogen komen

Als je het wat minder breed hebt heb je het vaak breder als de mensen die het wat meer breed hebben. (bruto meer verdienen en er dan netto op achteruit gaan!) of net boven de grens zitten.....

Beurzen die je terug kan betalen zijn er overal.

Minimum lonen zijn in elk land behalve de derde wereld ingeburgerd......

Ik ben het nog niet helemaal zat hoor.... maar ik zit er wel dicht tegenaan

Haha!
wij begrijpen elkaar!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:15

gijsenkim schreef:
*voedsel en water hebben we voldoende,
** Niet mauwen dus
Plingaklozen zijn er genoeg en er is maar weinig nodig om dakloos te worden.
** En voldoende manieren om het te voorkomen
*Iedereen kan naar school, maar of er dan goed onderwezen word is nog maar de vraag. Zeker in de grote steden is naar school gaan niet altijd even veilig!
** Je ouders kunnen je ook naar een veilige school sturen en zelf wat doen.
*Recht van meningsuiting IK ben die asociale, onaangepaste klootzakken van immigranten helemaal spuugzat maar ik mag het niet zeggen.
**Ben je al afgeschoten dan?
*Advocaat moet ik gewoon voor betalen hoor.
**Goed teken dan heb je voldoende inkomen anders kreeg je er eentje Pro Deo
*Er is nog geen oorlog
**Dus Verward
*Pensioen, kost mij maandelijks een hoop geld om ervoor te zorgen dat ik straks een pensioen heb. De AOW is straks niet meer hoor.
** Goed teken, voldoende inkomen om je pensioen te regelen
Als je ziek ben word je verpleegt. Ligt aan hoelang de wachtlijst is......
** Stap je in je auto rij je naar Belgie
*Geen corrupte regering (hahahahahaha)
** In dit prachtige land kun je ZELF actief aan politiek deelnemen, dus doe er wat aan en zorg dat ik op jou kan stemmen volgende keer
Plingoodstraf, nee dat klopt die zal je hier niet kunnen krijgen. Wij spenderen liever duizenden euro's aan gekken die nooit meer buiten mogen komen
** Dus toch zorgen dat je in de regering komt
*Als je het wat minder breed hebt heb je het vaak breder als de mensen die het wat meer breed hebben. (bruto meer verdienen en er dan netto op achteruit gaan!) of net boven de grens zitten.....
**Maak je toch geen carriere? Belasting naar draagkracht is gewoon eerlijk!
*Beurzen die je terug kan betalen zijn er overal.
** Geef me eens één adres in elk ontwikkelingsland?
*Minimum lonen zijn in elk land behalve de derde wereld ingeburgerd......
** Ga me niet vertellen dat jij voor het minimumloon werkt, of je hebt gejokt bij de regel over de advocaat Haha!


Zo dat was m'n laatste rebelse daad voor de lunch. Nu eerst een beschuitbol met aardbeien, lekker Nederlands decadent Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:22

Sonja schreef:
Zo dat was m'n laatste rebelse daad voor de lunch. Nu eerst een beschuitbol met aardbeien, lekker Nederlands decadent Haha!


Eet smakelijk!

Misschien ga ik dat wel doen ik de regering zitten, als blijkt dat ik er niet de capaciteit, kunde en kennis voor heb ben ik iniedergeval de eerste 6 jaar verzekerd van een goed inkomen Haha! Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:23

Sonja schreef:
Zo dat was m'n laatste rebelse daad voor de lunch. Nu eerst een beschuitbol met aardbeien, lekker Nederlands decadent Haha!


Dat gezeur altijd over Nederland. Er zijn dingen niet goed geregeld, maar ook veel dingen wel.
Misschien dat je eens naar een land zou moeten waar alle vanzelfsprekendheden in Nederland en mensenrechten niet zo logisch zijn. Kan je misschien iets genuanceerder denken.
Ik bedoel het niet zo vals als het hier staat, hoor, maar ik denk dat het voor veel mensen (ook voor mezelf) goed zou zijn dat eens te doen. Dan zijn we misschien wat meer tevreden met wat we hebben en kijken we niet alleen naar wat we niet hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:36

Kinta schreef:
Misschien dat je eens naar een land zou moeten waar alle vanzelfsprekendheden in Nederland en mensenrechten niet zo logisch zijn. Kan je misschien iets genuanceerder denken.
.


Kom net terug uit indonesie, ben daar met de gewone bussen, gewone treinen en met de gewone indonesiers op de indonesische manier het eiland rond gegaan. Oke er zaten geen deuren in de trein, oke er zat een gat in de vloer. MAAR hij reed wel EN op tijd. Iedereen in Indonesie verdient op een of andere manier wel iets! mensen worden heel creatief. Diegene die te oud zijn of gehandicapt of om andere redenen niet aan het arbeidsproces deel kunnen nemen vinden ook een manier om aan geld te komen ( niet door crimineel gedrag trouwens) Soms bedelen ze, en verdienen ze zo hun geld. Iedereen geeft trouwens ook wat. De enige mensen die daar aan hun lot over gelaten worden zijn Junks, uitgekotst worden ze, weggejaagd. Ik heb er ook maar 1 gezien (verademing mag ik zeggen)

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:38

En wat wil je daar mee zeggen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:42

Dat het geregelde leven van wieg tot graf ook niet alles is. Dat hier door de regelzucht van de overheid een hoop kansen de Nederlanders door de neus geboord worden. Dat in een zogenaamd derdewereld land als indonesie het Wel kan dat de treinen op tijd rijden, dat iedereen naar een veilige school gaat, dat er genoeg blauw op straat is, dat er weinig criminaliteit is ondanks dat mensen het niet rijk hebben.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:48

[quote="gijsenkim"]dat iedereen naar een veilige school gaat, [quote]
Als ze al naar school kunnen gaan. Waarom denk je dat er organisaties als Novib bestaan, die de kinderen naar school willen krijgen ipv werken op de koffieplantages van hun ouders of om de Happy Meal speeltjes te maken om maar genoeg geld te kunnen verdienen om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien?
Ik denk wel dat de mentaliteit van de mensen daar heel anders is dan van de 'koude' Nederlanders, maar in een arm land wonen, wat door natuurrampen geteisterd kan worden (en dan gelijk totaal in puin ligt, als in NL het water te hoog komt ofzo is de schade nog wel te overzien), waar het niet zeker is of je de volgende dag eten kan krijgen, waar je om niks in de gevangenis gestopt wordt omdat de mensenrechten totaal onbelangrijk zijn. Misschien is Indonesie niet het allerbeste voorbeeld.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:53

Tja maar hier hangen boeren zichzelf ook op, Hier zijn ook scholen waar je door detectiepoorten door moet. Hier zijn ook kinderen die door hun ouders verwaarloosd worden omdat pappa en mamma cariere moeten maken om genoeg geld te verdienen voor deze comsumptiemaatschappy. Hier zijn de mensenrechten ook totaal onbelangrijk. Mensen die in de gevangenis thuishoren lopen hier over straat zodat ik me onveilig voel, mijn spullen niet veilig zijn. Mijn oma ligt met 3 andere dames op een zaal te wachten wanneer ze uit bed mag. Terwijl J. v. G. te huppelstaartjes fijn een cel voor zichzelf heeft...........Beter?

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:48

Jemig wat een kortzichtige reacties! Wees blij dat je wieg hier gestaan heeft en niet in Afrika. Boos!

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:54

Ymkje schreef:
Jemig wat een kortzichtige reacties! Wees blij dat je wieg hier gestaan heeft en niet in Afrika. Boos!


ben ik ook blij om, maar daarom heb ik over de manier waarop dit land bestuurd word wel het een en ander aan te merken.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 20:02

Vanmiddag kwam dit ook nog ter sprake in een gesprek met mijn stiefmoeder en haar moeder.
Dat de economie slechter word, over loon inleveren etc.

Maar alles is dan weer te relativeren en ik maakte de opmerking maar we mogen niet klagen, ook al hebben we zo ons vervelende dingetjes, we wonen nog steeds in zo'n beetje het beste land ter wereld (welvaart, 'vrijheid', geen enge beestjes, geen orkanen of aardbevingen etc).


Ik denk dat wel allemaal wel op zijn tijd eens klagen, maar zolang we het kunnen relativeren is er nix aan de hand, het zorgt ervoor dat je niet lui wordt en streeft naar het hoogst haalbare.

Ik ben blij dat ik hier ben geboren, ik ben blij met mijn leven, en ik heb zeker niet te klagen ook al klaag ik natuurlijk ook weleens Knipoog

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:01

Llewella schreef:
Vanmiddag kwam dit ook nog ter sprake in een gesprek met mijn stiefmoeder en haar moeder.
Dat de economie slechter word, over loon inleveren etc.

Maar alles is dan weer te relativeren en ik maakte de opmerking maar we mogen niet klagen, ook al hebben we zo ons vervelende dingetjes, we wonen nog steeds in zo'n beetje het beste land ter wereld (welvaart, 'vrijheid', geen enge beestjes, geen orkanen of aardbevingen etc).


Ik denk dat wel allemaal wel op zijn tijd eens klagen, maar zolang we het kunnen relativeren is er nix aan de hand, het zorgt ervoor dat je niet lui wordt en streeft naar het hoogst haalbare.

Citaat:
nietIk ben blij dat ik hier ben geboren, ik ben blij met mijn leven, en ik heb zeker te klagen ook al klaag ik natuurlijk ook weleens Knipoog

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 22:02

Ging iets fout geloof ik met Quote, maar daarmee wou ik zeggen dus Amen. Ben het hiermee helemaal mee eens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:48

gijsenkim schreef:
Dat het geregelde leven van wieg tot graf ook niet alles is. Dat hier door de regelzucht van de overheid een hoop kansen de Nederlanders door de neus geboord worden. .

je slaat alweer de spijker op zijn kop! Overheid bemoeienis wordt dit genoemd. en het maakt dat nederlanders zich zo beperkt voelen in hun mogelijkheden dat er veel emigreren.

Er zijn ook in nederland veel wantoestanden en nederlanders moeten eens leren niet over de grenzen te kijken in dat opzicht maar eerst naar zichzelf i.p.v. zichzelf op de borst te kloppen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:54

En gelukking ben je in Nederland zo vrij om te keuze te kunnen maken om te emigreren naar elders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:07

Jippie schreef:
En gelukking ben je in Nederland zo vrij om te keuze te kunnen maken om te emigreren naar elders.

dat heb je overal.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:21

Ik zit er ook hard over te denken om hier weg te gaan. Ik kijk het hier nog een paar jaar aan en als het zo blijft zoals het is dan ga ik asiel aanvragen in een land waar ik een hotel kan beginnen zonder dat ik 6 jaar gestudeerd moet hebben op het runnen van een hotel EN aan alle mogelijk denkbare vergunningen en eisen die met elkaar in strijd zijn moet voldoen. Echt in nederland is het geen paradijs. Goed het leven is hier aangenaam omdat we enorm veel belasting betalen (heeft de schoolgaande jeugd natuurlijk geen last van maar ik werk 1 dag per week voor vanalles wat ik niet nodig vind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:24

Desiree"]
[quote="Jippie schreef:
En gelukking ben je in Nederland zo vrij om te keuze te kunnen maken om te emigreren naar elders.

dat heb je overal.
[/quote]
Nee dat heb je niet overal! Er zijn meer landen waar je die leuze niet hebt dan wel. Als je ergens in Soedan, Irak of waar dan ook woont dan is die keuze er niet voor iedereen. Daarom wordt ik ook zo moe van dat geklaag Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:25

Jippie"]
[quote="Desiree"][quote="Jippie schreef:
En gelukking ben je in Nederland zo vrij om te keuze te kunnen maken om te emigreren naar elders.

dat heb je overal.
[/quote]
Nee dat heb je niet overal! Er zijn meer landen waar je die leuze niet hebt dan wel. Als je ergens in Soedan, Irak of waar dan ook woont dan is die keuze er niet voor iedereen. Daarom wordt ik ook zo moe van dat geklaag Boos!
[/quote]

huh? hoe komen die mensen hier dan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 11:08

gijsenkim"]
[quote="Jippie"][quote="Desiree"]
[quote="Jippie schreef:
En gelukking ben je in Nederland zo vrij om te keuze te kunnen maken om te emigreren naar elders.

dat heb je overal.
[/quote]
Nee dat heb je niet overal! Er zijn meer landen waar je die leuze niet hebt dan wel. Als je ergens in Soedan, Irak of waar dan ook woont dan is die keuze er niet voor iedereen. Daarom wordt ik ook zo moe van dat geklaag Boos!
[/quote]

huh? hoe komen die mensen hier dan?
[/quote]
ze komen voor het geld. En mensen hier gaan weg voor hun ontwikkeling.

De nederlandse overheidsbemoeienis staat ontwikkling vaak in de weg. En dan bedoel ik ontwikkeling in de vorm van een eigen bedrijf bijvoorbeeld. Inderdaad, te veel vergunningen, te zware investeringen waar mensen niet aan kunnen voldoen etc. Nee, nederland is niet heilig en we zijn hier ook echt niet zo vrij als dat de meesten denken.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, IASCrawler, JackAebe, Jolynne, kaatje89, YandexBot en 156 bezoekers