Wedstrijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Overshadow
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Utrecht

Wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 13:39

Hallo Bokkers ik ga als alles goed gaat aan het eind dressuurwedstrijden met mijn pony/paardje rijden! Ik heb al een keer aan een dressurwedstrijd mee gedaan op een ponykamp (dat was de eerste keer dat mijn paardje aan een wedstrijd mee deed) en toen ben ik 3e geworden Haha!
Maar moet je paard perse hoefijzers hebben voordat je echt aan wedstrijden mee kunt gaan doen?
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Ik hoor ook graag andere ervaringen van andere beginnende wedstrijd ruiters!

Groetjes XxX Marieke (aka Tessa! echte naam Van mijn paard Is Over-Shadow)


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:42

Je paard hoeft geen hoefijzers te hebben om mee te mogen doen aan wedstrijden. Voor buitenwedstrijden is het wel aan te raden, omdat hij dan op het gras/modder meer grip heeft met ijzers met kalkoenen dan zonder ijzers.

Don't dream your life, live your dreams!

Overshadow
Berichten: 15
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 13:44

Tnx! Ik ga beginnen met binnenwedstrijden

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:28

binnen wedstrijden hoeft niet,maar zoals gabyfedde al zegt,buiten zou ik het wel doen,en idd omdat hij meer grip heeft met ijzers met kalkoenen dan zonder ijzers

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:21

Ivm uitglijden enzo kun je op buiten wedstrijden idd beter hoefijzers met kalkoenen doen, maar binnen is het niet echt nodig. Het is niet verplicht ofzo hoor!
Maare veel succes iig Knipoog

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:22

Binnenwedstrijden kan je nou nergens rijden denk ik hoor. Maar ook zonder hoefijzers lukken werdstrijden makkelijk, zolang het niet te kort draaien wordt (en dat is pas hoger dan B)

Succes en veel plezier@!!


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:23

Tot en met het L kun je makkelijk zonder ijzers rijden buiten en daarna eigenlijk ook nog wel
Paarden zonder ijzers hebben heel wat meer grip dan paarden met ijzers. Stiften draai ik niet eens altijd in met dressuur(springen wel), alleen als de bodem 'slecht' is. Op gemaaid droog gras of harde bodem draai ik voor de dressuur geen stiften dus dan moet je toch ook makkelijk zonder ijzers kunnen rijden Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:53

Zou wel zo moeten gaan eigenlijk, maar mijn paard is zo sterk en onstuimig dat hij op de voltes in galop steeds uitgleed.

Don't dream your life, live your dreams!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:37



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers