Als Buster zo onder het zadel loopt op de keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Als Buster zo onder het zadel loopt op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 12:44

15 juni is dus die keuring in Itterbeck, en aangezien ik Buster gewoon heb ingereden, en hij het goed doet, wilde ik ook voor de gein eens op zo'n keuring met hem rijden.
Normaal rijden we alles, ook wedstrijden, zonder zadel doordat ik van die lange benen heb, maar op de keuring is waarschijnlijk het zadel wel verplicht. Dat zadel zelf is het grootste probleem niet, maar die beugels wel... Als ik ze op maat heb, zijn ze lang, en gaat het aansporen wat minder zonder de beugels te verliezen, en als ik met korte beugeltjes ge rijden... Nou ja probeer het maar eens.
Dat is dus ook net wat ik gister deed, proberen met korte beugels te rijden, en alles er dan ook nog een beetje netjes uit laten zien, dit is het resultaat:

Afbeelding


Echt waar, Buster liep wonderbaarlijk goed, ondanks mijn verrotte zit (door die beugels dus...)
Ik denk dat ik op de keuring maar vraag of ik dan gewoon zonder beugels mag rijden. Hebben jullie daar trouwens ervaring mee, of tips? (behalve kleinere kinderen erop laten rijden, dat is absoluut geen optie)

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:06

Waarom is dat geen optie Nadia? Je ziet het bij Pinky & Mysty. 2 donderstralen en allebij de engeltjes zelve zodra onze verzorgstertjes erop zitten! Echt, iets mooiers is er niet te zien! En inderdaad, zo loopt Pinky ook, super toch???

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:08

ik zie hem niet

jingle bells, jingle bells

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:11

Met alle respect;
ik denk niet dat een zadelrubriek voor deze ponys ook bedoeld is om grote 'lummels' mee te laten rijden...
Ik bedoel het absoluut niet naar ofzo, maar denk dat de kans groot is dat het een lachtertje wordt voor het publiek, hoe serieus of goed je de pony ook voorsteld.
Of ben je al een keer wezen kijken en reden er meer grotere mee?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:14

Het spijt me maar ik zou niet met hem naar de keuring gaan,tnminste niet voor onder het zadel, hij loopt wel netjes maar het lijkt gewoon absoluut niet.
Ik denk niet dat je hier punten mee scoort, er zijn echt wel genoeg kleinere kinderen die wel zo'n ponytje kunnen rijden, en dan zou het heel goed lijken op de keuring.

Als ik jouw was zou ik echt niet zo naar de keuring gaan, sorry.

Wat voor ras is Buster?Welshje zeker?
ik geloof niet dat je dan zonder beugels mag.
Je mag ook niet met sjabrak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:22

Bereid je maar voor op flink commentaar als je op een keuring wilt gaan rijden. Ik neem aan dat je een Best Rijgaand ofzo in gedachten hebt? Dit is niet wat ze graag zien (en terecht, je ziet nauwelijks paard).
No offence als je voor de lol wil hobbelen met zo'n diertje, alles is best onder het motto Lol met je Knol, maar voor een keuring kan het echt niet.

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:08

Nee ik zou zo ook niet naar een keuring gaan, het is gewoon niet "mooi" om te zien en dat is nou juist wat ze bij de keuring willen. Bustertje valt een beetje weg onder jou dat is zonde. Waarom wil je per see geen kleinere ruiter op Buster zetten?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:13

Ik ga helemaal mee met de bovenstaande reacties. Het ziet er grappig/lollig uit, maar dat is niet de bedoeling bij een keuring. En wedstrijden starten zonder zadel?? wist niet dat dat ook al mogelijk was Haha!
Waarom ga je niet opzoek naar een leuk verzorgstertje voor hem? er best jonge meiden die zo'n paardje de baas kunnen Lachen Je moet er tijd en energie in steken maar dat lijkt me de beste oplossing als je hem op keuringen onder het zadel wil voorbrengen. Suc6 ermee Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 14:51

sorry, ik bedoelde geen tips over 'gaan of niet', want gaan doe ik...
verder rijd ik ook wel wedstrijdjes, gaat altijd prima.
ik heb al volop overleg gehad met de mensen daar, en die weer met de juryleden, en Buster doet bij de gewone rubriek ook mee, dus dit is puur voor de gein, niet uitgaande van 'best onder het zadel' ofso.
Dat er geen kleinere ruiter op Buster komt, ligt aan zijn verleden. Dat is een lang verhaal, maar kleine kinderen zijn niet veilig met Buster in de buurt. het heeft er dus niets mee te maken wat ik wil, maar Buster heeft een behoorlijk trauma, pogingen hebben we gedaan, maar wordt voor Buster's plezier bepaald niet beter, wat het duidelijk wel is als ik erop zit, Buster geniet dan meer dan aan de hand/fiets lopen.
Ik heb overigens vaak genoeg paarden voorgebracht onder het zadel op keuringen, dus ja, ik weet hoe het er daar aan toe gaat.
Oja, en Buster is een Welshje, maar dit is een internationale keuring, georganiseerd voor het plezier, niet voor stamboek-certificaten.
Toch fijn dat jullie allemaal zo meeleven!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Bas_Goliath

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:59

Ik vind dat ie leuk loopt
da's toch ook belangrijk!

Welsh-fan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:48

Dan zou ik in ieder geval toch m'n beugels op normale maat doen, want dit ziet er echt niet uit. Aansporen doe je ook niet met je hakken, dus waarom zou je niet meer kunnen drijven zonder je beugels te verliezen?
Je hebt nog even tijd om te oefenen, dus anders rij je toch een paar lesjes voor de keuring, zodat je er zelf tenminste netjes opzit?
Je paard kan nooit netjes lopen als jij niet netjes rijdt.
Dus beugels op maat, hakken naar beneden, handen op de normale plek en voor je kijken ipv onder je. Wees trots op je paardje, en straal dat uit!

Een leuke keuringsdag gewenst!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:49

Ja hij loopt er wel leuk bij, maar je bent gewoon veel te groot, daar kan ik niets anders over zeggen
Krijg je geen rare gezichten op wedstrijden dan?gewoon een vraag hoor.....

Ik weet niet, ik zou zo niet naar een keuring gaan maar het is je eigen keuze

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:58

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het er nou niet bepaald "mooi" uitzien.
Dat je er lol mee hebt en dat Buster het met jou fijn vind is allemaal okee!
Maar als je zo op een keuring verschijnt heb je veel kans dat ze het zelfs zielig vinden! (al is dat niet zo hoor! ik rijd zelf ook wel eens op het Atje van ons!)
maar goed, voor de rest ziet het er wel geinig uit~!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:26

Ze loopt erg netje's Kwijl Gewoon je beygels langer doen iedereen ziet toch al de je er te groot voor ben en dan zit je ook een suk neter!

Leuke pony hoor, zou het ook weleens met bunny willen doen. Ik rij zelf ook op een a welsh, die kan ook zo leuk lopen, vooral als ze gras in haar mond heeft

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:29

ben je echt wel niet te groot voor je pony om er zo mee te rijden.
hij rijd wel keurig ja

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:30

Ik vind dat je jezelf ontzettend voor banketstaaf zet, door zo naar een keuring te gaan. Dat je thuis, op les en met onderlinge wedstrijden plezier hebt met het beestje, is hartstikke leuk.

Maar op een welsh keuring is het de bedoeling dat er SERIEUZE mensen komen... En niet iemand, die een keertje voor de lol mee wil rijden.

Daar hebben jury, organisatie en overige deelnemers niet echt belang bij...

Het ziet er niet uit!! En zal zeker niet scoren...

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:35

en als je nou een 14 jarige erop zet die niet zo groot is?
ik heb laatst ook nog op een welsh a gereden en dat paste nog net.
mischien is dat een optie?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:38

Ziet er harstikke leuk uit hoor!
Gewoon lekker gaan en lol hebben!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:44

Als je wil rijden perse op zo'n keuring, doe dan je beugels toch wat langer. Zelf ben ik 16, niet 1 van de lichtsten, maar sta nog heel netjes op pony's van 1.30m. Dus een pony van 1.20m zal nog geen gek gezicht zijn onder mij. (Ik ben maar 1.60m).
Wel veel succes in Itterbeck

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:40

TongeR schreef:
en als je nou een 14 jarige erop zet die niet zo groot is?
ik heb laatst ook nog op een welsh a gereden en dat paste nog net.
mischien is dat een optie?


Volgens mij kon dat niet met deze pony, iets uit zijn verleden....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:44

Ik denk dat er een heleboel te bereiken is als jij er een meisje opzet en dat goed begeleid.. sorry maar dit ziet er niet uit, zeker niet als je zo naar een keuring moet..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:49

kan je hem niet voor de kar beleren en hem voor de kar uitbrengen???? op die manier kunnen jullie beiden plezier hebben zonder dat het een totaalplaatje verstoort.

Ik vind het zonde om te zien dat de pony gewoon veel te klein voor je is. Jij bent groter dan de pony! en ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om mijn commentaar voor me te houden als ik zo een combinatie de ring in zie komen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:11

Volgens mij zijn er best pittige meisjes die op dat bestje kunnen rijden, je moet ze alleen ff treffen.

misscghien eens op de manege gaan kijken bij een paar lessen en wie weet zit er een potig typje bij.

Ik zou zo echt niet naar de keuring gaan, daar komen mensen die jou niet kennen en die verklaren je echt voor gek.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Hobbelpony

Berichten: 184
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:43

Buster schreef:
Dat er geen kleinere ruiter op Buster komt, ligt aan zijn verleden. Dat is een lang verhaal, maar kleine kinderen zijn niet veilig met Buster in de buurt.


Hihi, niet veilig...
Zeg maar gerust dat ze in levensgevaar zijn!
Echt, toen ik de eerste keer bij Buster kwam schrok ik wel even van z'n reactie op vreemden hoor... Maar als je ziet wat Nadia er allemaal mee kan, dat is gewoon meer dan bijzonder. Dat zou al weinig anderen lukken.

Ik ken overigens het verhaal een beetje, en er is gewoon een weddenschap afgesloten, vandaar dat Nadia wel 'moet' rijden daar, en daarbij wens ik ze allebei veel succes!

hobbel-hobbel-hobbel

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:43

Je bent inderdaad een beetje groot maar als je het zelf leuk vindt waarom niet? Veel succes!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 51 bezoekers