Kom in het graf...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Kom in het graf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 19:28

De slogan van een natuurbegraafplaats ergens in Limburg die nieuwe klanten probeert te trekken. Nou, dat lijkt me wel wat, zo'n natuurbegraafplaats. En vooral als nabestaande lijkt me het fantastisch. Een plek, ergens in het bos, waar de persoon ligt waarvoor je komt. Er zijn geen regels op die begraafplaats, je hoeft geen steen, kan ook een heel bouwwerk zijn. Het zag er erg "leuk" uit. Lijkt het jullie ook wat?

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:29

was dat net op het nieuws?
je mocht ook zonder kist begraven worden enz?
lijkt mij wel wat, in het bos..hellemaal alles zoals ik zelf wil Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:52

Weet je toevallig waar dat is in Limburg.
Het lijkt me wel wat idd maar toch wel maf eigenlijk...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:24

lijkt me echt super!!
alleen jammer dat het te ver weg is voor mijn familie (en dat het nog heel wat jaartjes duurt voordat ik doodga (hoop ik ))
het lijkt mij toch echt geen fijn idee om diep onder de grond gestopt te worden..of nog erger: verbrand Scheve mond
nee, laat mijn laatste rustplek maar een soort van hunnebed zijn, een kamertje met een bed en de diengen waar ik het meest van hou Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:27

IcePrincess schreef:
het lijkt mij toch echt geen fijn idee om diep onder de grond gestopt te worden..of nog erger: verbrand Scheve mond
nee, laat mijn laatste rustplek


Merk je niks van hoor.

Mijn familie mag bepalen wat ze met we willen doen. Ik merk er toch niks meer van

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 06:58

Ik vind het wel belangrijk om voor mijn naasten een uitvaart te regelen die zij mooi vinden. Je neemt daar afscheid van iemand en dat afscheid hoort in stijl vind ik. Het is dan verrekte makkelijk als diegene van te voren zegt wat hij/zij mooi vindt of graag zou willen. Dat die wensen nog kunnen veranderen is natuurlijk waar, maar je laat dan wel zien dat je erover nadenkt en je best doet.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 07:54

ik heb 't inderdaad gezien, die man had dat stuk bos gekocht voor een bungalowpark, toen later bleek dat het de bestemming begraafplaats had heeft hij dit maar verzonnen.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:20

Kost allemaal een hoop geld. Dat geld moet rollen als ik nog leef. Wat er met me gebeurt als ik dood ben boeit me niet. Ik wil verdorie in een bos verblijven als ik LEEF, niet pas als ik dood ben. Want dan kan ik niet van de rust genieten en de geluiden van de vogels.

De hond is de betere mens

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:21

ja ik had da ook gezien op het nieuws! leek me idd erg mooi om zo begraven te worden! ook voor je nabestaanden ja. Maar om nou zonder kist begraven te worden of zonder iets eromheen, da week ook nie! Als je je grafrechten na zoveel jaar verliest dan graven ze een skeletje op Tong uitsteken ranzig! maar verder lijkt het me wel mooi om zo begraven te worden Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:44

Ik heb het ook gezien.
Mij doet het niet zoveel, als ik dood ben merk ik toch niet waar ze me neerleggen. Als mijn familie het prettig vind om mij daar op te zoeken dan wil ik daar best heen...

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:55

Wij hebben hier ook een natuurbegraafplaats in het bos, alleen zijn hier wel regels.
Je mag alleen een zwerfkei of zoiets op het graf zettten (geen "gewone" grafstenen) en kunstbloemen en dat soort dingen zijn uit den boze.
Helaas is er een tijd terug een hek om heen gezet omdat er steeds mountainbikers overheen croste Boos!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:22

Ilindra schreef:
Wij hebben hier ook een natuurbegraafplaats in het bos, alleen zijn hier wel regels.
Je mag alleen een zwerfkei of zoiets op het graf zettten (geen "gewone" grafstenen) en kunstbloemen en dat soort dingen zijn uit den boze.
Helaas is er een tijd terug een hek om heen gezet omdat er steeds mountainbikers overheen croste Boos!


Is dat bij Hoog Soeren? Daar is de schoonvader van mijn zus begraven. Het is daar echt een hele mooie plek. Was wel een hele aparte ervaring dat je tijdens een begrafenis gewoon midden in het bos stond. Dat hek staat er dan zeker nog niet zo lang Lia? Toen hij werd begraven in November stond het er nog niet...

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:30

Is idd bij Hoog Soeren.
Het hek staat er idd nog niet zo lang, het valt ook niet zo op, het is een groen Heras hek dat langs de weg staat en niet bij de ingang.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 10:52

Mountainbikers (tenminste, die dan)
Je vraagt je soms af waar het respect van mensen is...

Feetje, ik weet niet precies waar het was, ik zag het gister op het journaal. Misschien kun je even googlen, het heeft ook in een krant gestaan, zei Bart.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:54

Lijkt me wel wat!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie