Wat is een goed springzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat is een goed springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 16:07

Ik ben op zoek naar een springzadel van goede kwaliteit. Ik heb al vele advertenties gezien, maar heb niet zoveel verstand van zadels.

Ik heb nu zelf een ainsley vz zadel, daar gaat het dressuur en springen ook prima mee. Maar ik wil straks verder in het springen en dan vind ik een springzadel wel zo handig...

Stubben, is dat een goed merk voor een spingzadel?

En waar moet je vooral op letten als je een tweedehands springzadel koopt?

Lachen


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:12

Ik denk dat je vooral moet letten op de pasvorm en hoe het zadel zit. Verder is de kwaliteit/prijs verhouding belangrijk. Als je voor een oud äfgetrapt" zadel €500 moet betalen is dat natuurlijk teveel...
Met Stübben heb ik geen ervaring ...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:24

Ik vindt persoonlijk de Prestige erg fijn... Maarja meningen verschillen, dus je moet het toch zelf beslissen. Stubben is een goed merk, alleen niet hèt zadel voor mij.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:31

ik vind stubben echt een super zadel!!er is niet een zadel van stubben dat niet fijn is.En stubben is heel sterk ik had een stubben springzadel al 14 jaar en hij was nog steeds goed!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:51

IK heb een tijdje op een Passier Comet FS (franke sloothaak) gesprongen. Vond ik ook een erg fijn zadel. Meende dat hij zo voluit heette...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:14

Wij hebben een BR (die van Jos Lansink) en die is super, maar nou rijden we er niet heel veel mee. Wij springen 'voor de lol' een beetje dus.

Ook ben ik bekend met een passoa zadel (bruine meestal) en die schijnen ook erg fijn te zitten.

Zelf vind ik springzadels helemaal niks, hou het lekker bij mijn eigen dressuurzadel Lachen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:03

ik rij met een kieffer, die is wel erg fijn Haha! ( hoe kan het ook anders).

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:20

ik heb ervaring met sutbben errug fijne zadeltjes!!!!!! ook rijd ik wel eens met een prestige niet de ideale zadels voor mij maarr wel goed merk

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:34

Ik reed eerder wel een met een Stübben springzadel. Reed echt erg goed!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:39

Ik heb zondag met een stubben springzadel gesprongen, en ik vond hem vreselijk! Kneiterhard, je word in een vage houding geduwt... ik vond het 10 keer niks.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:49

Ik had een Lemetex, heel betaalbaar en echt super fijn. Had een hele goede zit in en kon fijn lichtrijden (dat is bij mij al heel wat aangezien ik veel last van mijn enkels heb. Bij de Lemetex zitten trouwens voor én achter wrongen.

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:49

ik heb zelf een prestige en ben er superblij mee, je zit net in een zetel, zachter en gemakkelijker kan bijna niet, zelf vind ik de BR en pessoa ook heel goed !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:16

mn verzorgpony heeft een stubben springzadel, word eigenlijk NOOIT ingevet en ziet er niet echt geweldig meer uit maar het zit wel lekker Tong uitsteken
vind het wel een fijn zadel Lachen


tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:46

ik heb een Kieffer Siegfried, heel fijn zadel. Heb ook Stubben gehad, maar die zijn wel keihard. Verder kwalitatief zeker goed. Gewoon een paar proberen en kijken wat bevalt. Wil je een vlakke zit, of diepe zit, hard, zacht, als je dat al weet, dan kun je een selectie maken.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:47

Met Stubben heb ik zelf eigenlijk wel goede ervaringen. Niet alle zadels van Stubben vind ik even lekker zitten btw.

Het zadel van Luck (ook verzorgpony van Lautjuh123) zit echt voor geen meter vind ik! (Oude Stubben Siegfried)

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:40

Een zadel is vaak toch een kwestie van eigen smaak. Ik vind een Stubben dus 3 keer niks. Veel te hard! Maar een ander vind het weer geweldig. En dan ben je ook nog afhankelijk van wat het beste op je paard past... Gewoon uitproberen en dan kijken wat je zelf het beste past. Ik heb een heel vaag zadel voor het springen, 20 jaar geleden al derdehands gekocht (het is geloof ik een Hubertus) maar dat zit nog steeds lekker en zolang het niet uit elkaar valt hoef ik geen andere, maar als het toch moet ga ik ook gewoon van alles uitproberen. De duurste zijn echt niet altijd de beste en de fijnste hoor...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:47

Ik heb diverse zadels geprobeerd. Stubben vond ik hard (oudere type) en een prestige en BR lagen niet op zijn rug.

Ik heb een een 2de hans kentauer gekocht (1 jaar toen) super zadel mooi leer zit lekker en ook een leuk prijsje wat wil ik nog meer.

Ik was op zoek naar een zadel met veel kniewrong en platte zit terwijl een ander dit juist niet wil. Je moet gewoon diverse zadels proberen en bekijken wat je precies wilt dan is de keuze makkelijker. EN als je een paard hebt met een moeilijker rug is de keuze ook moeilijker.

Succes met zoeken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:03

De nieuwe Pessoa's zijn wel heeeel close-contact, ik ben best wel wat gewend maar had met die nieuwste het idee of ik op een Pionokkiootje reed.

De oude Stubbens vind ik iets te hard.

Maar het ligt er ook maar net aan wat voor type paard je hebt, gewoon een kwestie van iemand komen en veel passen en rijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:00

tuttie schreef:
ik heb een Kieffer Siegfried, heel fijn zadel. Heb ook Stubben gehad, maar die zijn wel keihard.


Model Siegfried is toch ook van Stubben, of ben ik nu gek aan het worden ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:53

Volgens mij ook. Heb jaren op een Stübben Siegfried gereden.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej en 122 bezoekers