WesternBelg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

WesternBelg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:43

Wat vinden jullie van een Belgisch Trekpaard dat western rijdt? Vinden jullie dat gaaf om te zien...of zien jullie het alleen maar als een log gevaarte?
Ik wil namelijk Belgen western laten rijden...

Right or wrong
Life goes on
So trust in love


Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:50

kan me er nou niet echt veel bij voorstellen moet het eerst zien voordat ik kan oordelen. lijkt me wel machtig dus kom maar op met die westernbelg!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:55

Ik vind het niet mooi om te zien, ik vind het ook geen mooie paarden.
Maar als jij en je paard het leuk vinden zou ik het zeker gaan doen!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:55


Right or wrong
Life goes on
So trust in love

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:35

ach ik rijd western met een tinker die zo grof gebouwd is dat het net een belg is... maar maakt het uit wat een ander vind? als jij je er lekker bij voelt moet je het lekker doen..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:53

Ik vind het wel apart Haha! Het lijkt mij zelf leuk om ooit een Shire western te beleren en uit te brengen *LOL* Ik vind het mooie paarden van lelijkheid. Klinkt misschien gek, maargoed, ik bedoel het positief Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:17

nou ik vind het hartstike gaaf !Bij ons op stal rijd ook een tinker western ook net een belg en het maakt toch niet uit hoe het eruit ziet het gaat erom of het paard en jij je er lekker bij voelt en wat andere denken maakt niet uit ,die hebben meestal al van die geboren western paarden waarbij je bijna niks hoeft te doen Gaaaap Zet hem op hou ons op de hoogte!!
Party!!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:41

dola schreef:
van die geboren western paarden waarbij je bijna niks hoeft te doen Gaaaap


Misvatting: zulke paarden bestaan niet... Bonfire hebben ze zeker ook zo van de wei getrokken en hup, naar de Spelen... Knipoog

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:30

Ik vind het hele mooie paarden als ze in hun eigen stijl worden uitgebracht. D.w.z. met al die horsenogiets (ik bedoel daarmee die koperen plaatjes voor aan het hoofdstel enzo) Ik vind het hardstikke leuke dieren.. als ik later mijn eigen huis en GROTE TUIN heb, groter dan die we nou hebben dan. Dan koop ik ook een belgische knol.. ik vind ze zo'n schattig gezichtje hebben. En Shires vind ik ook schattig. Maar ik vind ze het mooist als ze gewoon in eigen stijl worden aangekleed.

Weet je wat ik eigenlijk vind? Ik vind het zadel te klein voor zo'n groot paard. Dan moet je wel een zadel laten maken dat in verhouding bij het paard past, ok? Tong uitsteken

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:39

Lijkt me helemaal geweldig om te zien! Veel succes1 en doe vooral wat je ZELF wilt! Foto's zijn altijd welkom!


Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:09

MarioNISLieF schreef:
Schaapjuh heeft als het goed is een WesternBelg...In haar profiel staan ook foto's!!!
http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ile&u=4810


Haha!

Enne, gewoon DOEN hoor! Is hartstikke gaaf western met een belg Haha! .
Hoest nu met Marion, knapt ze al een beetje op? Geef d'r maar een dikke knuffel van me

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:24

schaapjuh"]
[quote="MarioNISLieF schreef:
Schaapjuh heeft als het goed is een WesternBelg...In haar profiel staan ook foto's!!!
http://www.bokt.nl/forums/profile.php?m ... ile&u=4810


Haha!

Enne, gewoon DOEN hoor! Is hartstikke gaaf western met een belg Haha! .
Hoest nu met Marion, knapt ze al een beetje op? Geef d'r maar een dikke knuffel van me
[/quote]

Sorry, ben een tijdje niet op bokt geweest en las het net van Marion... Veel sterkte meis Ach gut !

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:24

[quote="


Weet je wat ik eigenlijk vind? Ik vind het zadel te klein voor zo'n groot paard. Dan moet je wel een zadel laten maken dat in verhouding bij het paard past, ok? Tong uitsteken[/quote]

Dat moet meestal, natuurlijk !Een westernzadel staat gaaf bij zulke robuuste paarden, ik heb zelf een western Shire, een Engels zadel staat (vind ik) niet, maar zo'n westernzadel...op maat gemaakt he, uiteraard!
Gaaf hoor, doen!!

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 22:34

Er is een speciale maat voor Trekpaarden tegenwoordig...Engels en Western...

Right or wrong
Life goes on
So trust in love

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:59

Misvatting: zulke paarden bestaan niet... Bonfire hebben ze zeker ook zo van de wei getrokken en hup, naar de Spelen... Knipoog[/quote]


Neehj maar zo bedoel ik het niet omdat er een reacte was dat het een raar gezicht was een belg en dat vind ik juist niet!

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:13

grinnik de extra extra full boom.. hihi die heb ik ook voor mijn tinker maar ik moet weer een brederen.. pffff moet ik dan laten gieten..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:55

jilleroo schreef:
grinnik de extra extra full boom.. hihi die heb ik ook voor mijn tinker maar ik moet weer een brederen.. pffff moet ik dan laten gieten..


Neem een westernzadel in trekpaarden maat Haha! : vast breed genoeg! www.kaltblutshop.de

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:38

ik vind het echt ardstikke vet, de tinker die dola bedoelt is de mijne, het gaat toch niet om het uiterlijk van een paard, het gaat om het plezier en niet dat het er van al die trutjes er perfect uit moet zien, ook hiervoor moet je respect hebben want een bels western inrijden op western is moeilijker dan een quarter, en als we al hier over gaan beginnen dat sommige mensen zeggen dat dat niet mooi is op een bels, is rijden met zweep, sporen en bijzetteugels dan wel mooi (voor een paard) een paard is een dier, dat al veel langer leeft als ons dus laten we ff met zn allen normaal doen, alle paarden zijn mooi, ze stralen kracht uit, mensen denken dat het speeltjes zijn maar in 1 seconde kunnen ze je doden!! veel plezier met je belgje, echt vet hoor

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:55

schaapjuh"]
[quote="jilleroo schreef:
grinnik de extra extra full boom.. hihi die heb ik ook voor mijn tinker maar ik moet weer een brederen.. pffff moet ik dan laten gieten..


Neem een westernzadel in trekpaarden maat Haha! : vast breed genoeg! www.kaltblutshop.de
[/quote]
nou die alleronderste heb ik dus.

Afbeelding

maarre die wordt dus te smal.... en ik zou dus eentje moeten laten gieten maar dat kost me een fortuin en dat kan ik nu niet kwijt...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:57

trouwens wel handig dat ze daar wat grotere bitten hebben..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:08

jilleroo schreef:
trouwens wel handig dat ze daar wat grotere bitten hebben..


Yep, zelfs westernsnaffles t/m maat 18 Cool!

Vaag dat zelfs een trekpaarden-westernzadel niet breed genoeg is. Dacht altijd dat belgen toch wel een stukje breder waren dan tinkers Verward Of neem een boomloos westernzadel, past altijd!

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:30

schaapjuh schreef:
Of neem een boomloos westernzadel, past altijd!

Helaas is dit niet zo. Ook een boomloos zadel heeft een brug (swell). Dat is een star element. Hieronder is een beweegbare 'pad' vastgezet die wel heel goed de lijn van de rug volgt.
Maar op de schouders heb je dus net zoveel ruimte als dat de brug breed is, die veert dus niet mee.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:33

Het lijkt me helemaal geweldig als je met een westernBelg op en wedstrijd verschijnt Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:51

Sugarmiss"]
[quote="schaapjuh schreef:
Of neem een boomloos westernzadel, past altijd!

Helaas is dit niet zo. Ook een boomloos zadel heeft een brug (swell). Dat is een star element. Hieronder is een beweegbare 'pad' vastgezet die wel heel goed de lijn van de rug volgt.
Maar op de schouders heb je dus net zoveel ruimte als dat de brug breed is, die veert dus niet mee.
[/quote]

Ow oeps Haha!. Wist ik niet Schijnheilig

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 23:29

tsj in mijn tinker zit veel shire bloed denk ik en hij is dan ook best grof maar op een mooie manier. ik denk dat dat het is. ik heb nog niet veel groffe tinkers gezien zoals baily. de meesten zijn toch wat moderner gebouwd zeg maar. maar ik houd wel van het robuuste type.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers