Verslagje springen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Verslagje springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:01

Ik heb gisteren in de springles meegereden!
Ik durf eigenlijk niet te springen, dus ik ben nu wel een klein beetje trots op mezelf.
Hier volgt een niet zoon klein verslagje:

Ik mocht gelukkig na wat wisselen op Myrthe (mijn lievelingspaard Lovers ) daar was ik dus wel blij om! Met opzadelen was ze best lief, liever dan anders in ieder geval.
Ik was als een van de laatste in de bak, want ik had een beetje sloom gedaan omdat ik mijn sporen niet aankreeg. De bak was een hele blubzooi van het sproeien, ik denk dat ze vergeten waren om de sproeier af te zetten. Frusty Door al die blub zat ik em nog meer te knijpen. Ik dacht dat ze daar uit zouden glijden ofzoiets. Lips are sealed
Wij een beetje losrijden, Myrthe was heel braaf, liep ook meteen mooi verzameld (zonder dat ik veel hoefde te doen!) en ze liep ook goed door, anders is ze altijd best wel langzaam.
Toen gingen we ook galopperen, eerst linksom. Toen ging ze heeeel hard! Bloos (voor haar doen dan) Ik dacht echt: OH OH, straks rent ze dwars door de hindernis heen! Maar ik kreeg haar wel weer in een normaal tempo en de andere hand was ze weer zoals ze anders altijd is (misschien een klein beetje vlotter).
Toen moesten we springen (we hadden al een paar balkjes gedraaft) volgens mij eerst een lag kruisje, dat ging wel goed.
Toen moesten we ook een 'parcours springen', er staan dan drie hindernissen in de bak en die moet je gewoon in een bepaalde volgorde nemen en die volgeorde zegt onze instructrice Rox dan. (6 keer, elke hindernis 2 keer)
Ik was als laatste, want ik durfde weer eens niet. Haha! Rox had voor mij de eerste 'hindernis' wat lager gezet en toen durfde ik nog niet, maar ik heb het wel gedaan.
Na de eerste hindernis moest je heel scherp draaien naar rechts om over hindernis 2 te kunnen, dat lukte mij de 1e drie keer niet. De vierde keer wel, maar toen sprong Myrthe er zo hoog en breed overheen, dat ik er bijna afvloog toen ze weer neerkwam! Ik zat voor het zadel en mijn handen zaten ergens bij haar hoofd! Als ze haar hoofd niet omhoog had gehouden had ik nu moeten trakteren!
Toen ik die hindernis nog een keer sprong, kon ik wel goed meezitten. (Gelukkig!)
Daarna nog een keer het 'parcours gesprongen' maar dan met allemaal kruisjes, inplaats van 1 kruisje.
En toen hebben we nog een oxer van twee kruisjes gesprongen. Die vond ik echt eng! Ik wilde helemaal niet, maar die andere kinderen (allemaal jonger dan ik en rijden ook korter) deden het wel en ik moest ook van mijn instructrice. Ik heb hem dus wel gesprongen! Die hindernis stond vrij dicht tegen de muur, dus je moest boven de hindernis al draaien naar links, maar Myrthe sprong veel te breed, waardoor we bijna tegen de muur aan belanden!
Dit was allemaal nog maar 40cm ofzoiets! Misschien nog niet eens, ik kan me niet meer voorstellen dat ik met het ruiterbewijs oefenen over een oxer (steil) van 60cm. gesprongen heb! Moet toch maar wat vaker meesrpringen denk ik.

Conclusie: Myrthe kan heel goed springen en ik niet (meer)!


Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:27

Wel dapper van je hoor!! Het klinkt in mijn oren alsof je toch eerst wat meer vertrouwen in je pony moet houden. Als dat er niet is kun je nooit ontspannen rijden. Een pony gaat echt niet om elke scheet aan de kletter hoor!! Beetje vertrouwen hebben, dan rij je meer ontspannen en ga je veel meer durven. Spring ze!!

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 15:24

Ik moet inderdaad wat meer vertrrouwens in het paard krijgen, maar Myrthe vertrouw ik heel veel hoor!
En mijn vertrouwen is ook al veel beter geworden, ik ben ook al wat minder bang.
Bedankt voor je berichtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:28

Nou, al was het "maar" 40 centimeter ofzo, ik vind het toch knap dat je 't gedaan hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 15:59

Leuk toch, springen? Ik vind het altijd heerlijk, maar helaas kan ik Vaan dat niet zo goed aandoen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 18:13

Dankje wel!
Ik vind het opzich wel leuk, maar ook doodeng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:15

Goed hoor! Ik ben ook onlangs weer begonnen met mijn eigen paard. Ik durfde met hem niet meer te springen maar rij nu al een tijdje in de springles op een lieve fjord en dat heeft me het vertrouwen weer terug gegeven.
Ik hoop dat je het regelmatig kan blijven doen want dat helpt echt.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:08

Hey goed hoor Anne!
maar waarom ging je nie op iwaya???

.


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 19:37

Omdat het bij Iwaija moeilijk is om mee te komen, omdat zij har hoofd in de lucht gooid.
Lisa stond eerst op Myrthe, maar daar had ze vorige keer al op gereden en dus zat ze op Roger en Ruth op Myrthe. Ruth wilde helemaal niet op Myrthe, dus hebben we aan Rox gevraagd of zij op Iwija mocht en ik op Myrthje. Dat mocht niet, want Ruth kon al helemaal niet genoeg mee zitten, zei Rox en eht was nog maar de vraag of ik dat wel kon.
Toen moht ik toch wel op Myrthe en mocht Ruth op Pardoesje.
Femke zat op verona.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:53

oooow ja nu snap ik het!

.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:36

ja, je bent wat vertrouwen kwijt. meer springen kan dat wat verhelpen.
bij ons is het ook 'traditie' dat als je er van valt dat je trakteert.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:14

jep Anne nu hoor je het van een ander!!! meer springen! vraag eens aan Rox of ze in de les gewoon een hindernisje neerzet voor jou.

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 19:18

Ik wil opzich wel meer springen, maar ik durf het eigenlijk alleen maar op Myrthe en op Merlin. Maar Merlin rijd niet meer mee in de manegelessen, dus daar heb ik niks aan.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:25

Goliath is ook lief met springen.

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-03 19:29

Alle paardjes en pony van de manege zijn wel lief en rustig om op te springen, maar toch durf ik niet op ze te springen.
Ik weet niet waarom.
Vanochtend durfde ik ook nie op Myrthe zonder zadel te galoperen, vind ik eigenlijk nog een beetje stom van mezelf achteraf. Maar ik durfde echt niet!

Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:57

ik snap het wel ik heb ook hel vaak zoiets van jah ik ga echt niet springen ik val er echt af of ik stop bij 50 cn maar met bliksem heb ik pas 75 cn gesprongen hij is zelf maar iets van 1.40

Shetland bokker #7

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-03 13:02

Hoe krijg jij jezelf zover dat je toch springt dan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Hjartje, hokke, laura22, Mark0919 en 42 bezoekers