springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 13:53

ik spring om de week in de les met een bijna vierjarige nouj jaah, doe aan het begin mee met balkjes draven, en kleine huppeltjes. ik heb nu 5 lessen op die manier meegedaan, de instructeur weet dat hij jong is en we zijn hem zo samen aan het leren springen, maar nu hoor ik van sommige anderen dat ik minder vaak mee moet doen met een sringles 1 per maand ofzow.

mn pony vidt het super leuk om te springen en is helemaal opgewonden als hij de hindernissen ziet en doet ook super zn best in de les. Maar is het goed om zo door te gaan of moet ik toch eerst minder gaan springen. we gaan niet hoger dan ongeveer 50/60 cm het is een grote e pony/of net een klein paard en hij heeft er totaal geen moeite mee.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:00

als hij er geen moeite mee heeft; blijven doen.
maar ik zou toch opassen.
blijf goed opletten f hij het wel leuk blijft vinden.
anders kan je nu beter wat minder gaan springen, zodat hij het leuk blijft vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 17:15

Je kunt makkelijk met een 4 jarige balkjes meedraven en wat lage sprongetjes mee rijden.
helemaal niets mis mee.

En 1 keer per week kan best..

Lekker zo doorgaan, fijne afwisseling voor allebei.
En je leert je paard ook weer kennen op een andere manier.
Dat hij er eens langs wil of harder wil en dat leer je dan ook meteen weer rijtechinisch op te lossen.
Dus alleen maar makkelijk als hij dat ergens anders ook probeert, weet jij tenminste meteen wat te doen.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:08

Ik vind ook dat je gerust met een 4-jarige kunt springen, als je maar niet te hoog gaat spingen.
Voor paarden zijn er ook al volop wedstrijden voor 4-jarige aan de gang, deze bouwen ze niet te hoog en niet te ingewikkeld.
Ik denk dat ze er niks van leiden...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:21

zolang je pony het leuk vind zou ik het doen!!
Kijk uit dat je hem niet forseert met te hoge of moeilijke hindernissen..

Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 15:40

Het is maar om de week wat ik aan springen doe, en de instructeur heeft het samen met mij aan hem geleerd en die weet ook wat hij wel en niet kan (neem ik aan), en hij heeft er egt plezier in, dat merk je aan zijn hele houding. maar voorlopig heb ik volgens mij toch geen les en buiten de les spring ik nog niet met hem, ivm de vogelpest

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:38

Ik zie ook niet in dat dit erg zou zijn. Zoals schoentje zegt zijn er in 2003 alweer springwedstrijden georganiseerd , speciaal voor 4-jarige paarden.
Let goed op hoe je paard/pony het zelf aangeeft en overneem hem niet.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:10

niets mis mee! Goed voor de afwisseling en als het verstandig aanpakt wordt je paard er lekker soepel van.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:20

Ik ga met de rest mee. Springen met een vierjarige kan makkelijk, als je hem maar niet overvraagt.
Het klinkt in ieder geval of jullie er beide heel veel plezier in hebben en ik zou er zeker rustig aan mee door gaan(na de vogelpest...).

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:56

gewoon zo door gaan hoor je doet het prima met je paardje word vast een goed dier!!

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:48

ik ben het er helemaal mee eens gewoon luisteren naar je paard en dan merk je snel genoeg of het te hard gaat