hoe reageren jullie paarden op reiki?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

hoe reageren jullie paarden op reiki?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 12:12

wat zijn jullie ervaringen met reiki bij paarden en ponies (en misschien bij andere dieren)?
een vriendin van mij heeft laatst reiki gedaan bij mijn pony en ze reageerde er super op!! ze was echt super ontspannen en hing met haar hoofd op de grond. daarna, onder het longeren was ze ook heel rustig. (in tegenstelling tot haar gedrag van de laatste tijd). ook de dag erna merk ik nog dat veel rustiger, ontspannender en knuffeliger is.

wat zijn jullie ervaringen met reiki en wanneer gebruiken jullie reiki bij paarden, ponies en andere dieren?

*\o/* *\o/*



Gimmick

Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:42

Halleuuu Bloemkoolie, hier je vriendinnetje. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe Mi op Reiki reageerde. Moeten we maar snel weer doen. Hoop dat het op lange termijn effect blijft houden, zou erg mooi zijn! bye

"Luister naar je lichaam; vandaag is het Rustdag!"
Olee olee, Ratje is okee!!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 12:45

hey gim, was ook heel bijzonder hoe Mi reageerde. volgens mij heeft ze er veel aangehad. en ik ben blij en verrast dat het doorwerkt. dat ze niet rustig wordt voor een middagje, maar dat ze de volgende dag ook nog rustig, ontspannen en knuffelig is.

ben heel benieuwd wat de ervaringen van andere bokkers met reiki zijn..

*\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:13

Volgens mij heeft Dorine hier er ook heel goede ervaring mee. Ik weet niets van Reiki (ben wel benieuwd, wie legt me uit wat het is en hoe het werkt en wie het kan?)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:14

Bij boktmeetings proberen we een reiki meeting te organiseren...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 13:14

orri schreef:
Bij boktmeetings proberen we een reiki meeting te organiseren...

gaaf! maar is dat ook voor mensen die geen reiki kunnen geven maar wel geinteresseerd zijn?

*\o/* *\o/*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:15

bloemkooltje"]
[quote="orri schreef:
Bij boktmeetings proberen we een reiki meeting te organiseren...

gaaf! maar is dat ook voor mensen die geen reiki kunnen geven maar wel geinteresseerd zijn?
[/quote]

Zal je even moeten vragen aan Natascha aangezien bij haar de locatie is!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Gimmick

Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:18

Ik zelf heb Reiki 1 gedaan. Daarna kun je nog Reiki 2 doen en als je nog verder gaat ben je Master. Reiki is eigenlijk een soort energie doorgeven via je handen. Je kunt mensen behandelen, dieren en ook planten. Wanneer je Reiki 2 hebt kun je ook op afstand behandelen. Via de telefoon bijvoorbeeld. Als je master bent kun je andere mensen weer 'opleiden'. D.m.v. Reiki kan ik dingen aanvoelen bij mensen, dieren of planten. Als er ergens een blokkade in het lichaam zit dan voel ik dat doordat mijn handen heel warm worden, of juist heel koud. Daar stuur ik dan energie heen. Dat gaat vanzelf, hoef ik niet bij na te denken of zo. Het is de bedoeling dat men er baat bij heeft. Mijn ratje zoekt mijn handen vaak op, dan geef ik haar even een behandeling en als ze genoeg heeft gehad gaat ze vanzelf weer weg. Dieren geven dat precies aan. Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?

"Luister naar je lichaam; vandaag is het Rustdag!"
Olee olee, Ratje is okee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:37

Wat goed! Maar moet je daar een of andere gave voor hebben dan? Omdat je dus blokkades bij een ander voelt? Of kan iedereen dat leren? Is dat dan ongeveer hetzelfde als een dolfijn? Die voelt ook waar je zwakke plek zit en gaat daar dan met z'n neus tegenaan stoten (zachtjes hoor)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:41

Het masterschap komt in 2 delen 3 a en 3 b en bij 3 b kun je anderen opleiden en inwijdingen geven.
Wat je voelt is verschillend per persoon, wat de ontvanger voelt is ook verschillend per persoon. Je hoeft er geen gave voor te hebben, iedereen kan het, de inwijdingen helpen om je energie makkelijker te helpen stromen. Ik behandel de chakra's. Verder is er een gezegde dat de energie zijn weg wel vind, als je voelt dat je op een plek langer moet blijven met je handen dan doe je dat.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Gimmick

Berichten: 8
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:24

Als je met Reiki wilt beginnen ga je dus naar iemand die Master is. Hij of zij kan je 'inwijden', dus als het ware de kanalen openen die nodig zijn om de energie te kunnen doorgeven.

"Luister naar je lichaam; vandaag is het Rustdag!"
Olee olee, Ratje is okee!!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:03

Mijn moeder doet aan reiki.Ze heeft het geloof ik nog niet bij paarden gedaan,maar wel bij mensen en andere dieren en het helpt goed.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:16

het klinkt echt goed/leuk! het lijkt mij wel leuk om te leren ook... maar wie is er hier een master en kan het mij leren dan? of die cursus die er was waar is dat en wanneer? en hoeveel kost dat??

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:16

hmm cita reageert niet op de reiki of beter gezegd mijn handen reageren niet op haar. ik heb nog nooit een "blokkade"bij haar kunnen vinden daarom pas ik het bij haar niet toe.
ik heb het welleens bij andere toegepast dat werkte wel goed.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:34

Oh mijn Gammon moet er niks van hebben. Die wordt er heel onrustig van en loopt onder mijn handen weg.

Ik heb 1 en 2 en ga ooit nog eens 3a doen, ik hoef geen master te worden maar met a is mijn eigen cirkeltje rond. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:38

Mijn man heeft reiki 2 en mijn hond moet daar dus echt niets van hebben. Hij wordt er erg nerveus van. Ik zelf vind het altijd wel fijn vooral als ik migraine heb of als ik moe ben, dan val ik na een paar minuten in slaap.
Met Jolynn heb ik nog geen ervaring maar dat gaan we zeker is proberen.

XANTHA

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:19

Luna gaat altijd slapen als ik der reiki geef....Lovers

Voordat ik reiki 1 en 2 had,gaf me moeder me ook wel es reiki,dan was ik binnen een paar minuten in dromeland...Haha!:D

Mijn kat komt altijd bij me,ook als ik het ''opstuur''.Gaat ze zitten knorren op me schoot,terwijl ze anders nooit komt...
Dat beest is best raar....Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:44

wat is reiki???

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:56

Shiloh schreef:
wat is reiki???


Daar ben ik ook wel benieuwd naar Lachen ?

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 00:00

http://www.hetreikiweb.nl/watisreiki.htm

Het Japanse woord Reiki betekent universele levensenergie en is een helende energie. Door handoplegging stroomt Reiki van de gever naar de ontvanger. De gever wordt hiervan niet moe, raakt zelf niet uitgeput en neemt geen energieƫn van de ontvanger over, omdat de gever niet zijn energie doorgeeft, maar universele levensenergie. Ook kun je met Reiki jezelf behandelen.

Voor wie is Reiki?
Reiki is voor iedereen en iedereen kan het leren. Het is het makkelijkste en tevens het meest verrijkende dat ik in mijn leven 'geleerd' heb. Je hoeft niet ziek te zijn om baat te hebben bij Reiki. Reiki geeft in allerlei situaties extra energie. Reiki is een holistische geneeswijze en werkt in op de hele mens, op lichaam, ziel en geest en versterkt het zelfgenezend vermogen. Reiki heeft vele toepassingsmogelijkheden. Zo is het mogelijk om (huis)dieren en planten te behandelen, maar ook om kristallen op te laden.

Je suis Charlie.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:05

Sorry, maar hier geloof ik dus echt niet in!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:24

Shiloh schreef:
Sorry, maar hier geloof ik dus echt niet in!


Ik kan daar maar een ding op zeggen: jammer, jammer, jammer. Je ontzegd jezelf een heleboel, en je paard ook.

En dan nog iets: dieren liegen niet. Ik heb de nodige keren een paard dat helemaal in de stress schoot rustig kunnen krijgen door Reiki...

Er bestaat meer tussen hemel en aarde dan jij en ik kunnen vermoeden.

Het is echt heel jammer dat je er niet open voor staat....

Je suis Charlie.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:35

Shiloh schreef:
Sorry, maar hier geloof ik dus echt niet in!


Waarom laat je je zelf of je paardje niet eens 'behandelen' ?
Dan kun je zeggen of je er wel of niet in gelooft of voor openstaat!
Verder ga ik met Cassidy mee, doodzonde dat je bij voorbaat dit soort dingen al afwijst!!

De mens van tegenwoordig is alleen maar bezig met materiƫle zaken, geld verdienen, haast hebben en stressen.
Om met elkaar te communiceren gebruiken we WAP, SMS, MSN, mobiel, fax enz enz
Zo gaan er een hoop van onze oorspronkelijke gaven verloren.
Iedereen zou eens iets dichter bij de natuur moeten kunnen staan, zonder dat je denkt aan werk, afspraken en deadlines!!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:43

Shiloh schreef:
Sorry, maar hier geloof ik dus echt niet in!


vreemd maar waar....ik eerst ook nie! Scheve mond Tong uitsteken
Maar toen ik me arm gebroken had gaf me moeder me heel veel reiki,en ik kon na 2 dagen iemand met me gipsarmpie voor ze kop slaan! Extreme duivel Knipoog
De dokters vonden het raar dat het zo snel genas enzow... *LOL*

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 14:20

Shiloh schreef:
Sorry, maar hier geloof ik dus echt niet in!

volgens mij is reiki niet een kwestie van 'of je erin gelooft of niet'. het bestaat en daar kan geen dier/mens/wezen onderuit. mijn beste vriendin heeft een keer reiki bij mij gedaan. ik was er stellig van overtuigd dat ik niks zou merken. ik geloofde er wel in maar dacht dat het bij mij niet zou werken maar dat deed het wel.
van andere 'paranormale gaven', die niet iedereen heeft, kan ik nog wel begrijpen dat mensen er niet in geloven, maar reiki kan iedereen geven. waarom zou iedereen het kunnen geven als het niet bestaat?

*\o/* *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Fayyah19, hollie, Mutti, Plonspony, Swift, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 129 bezoekers