Naar Rome, iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Naar Rome, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 10:07

Zaterdag ga ik met mijn school naar Rome voor 8 dagen. Ik ben nu al bezig met mijn spullen klein beetje bij elkaar te leggen maar wat ik wilde vragen: heeft er iemand nog tips van wat ik mee kan nemen? Iemand die ook naar Rome is geweest en iets echt gemist had ofzo. Dat lijkt me handig om te weten en waarschijnlijk ook voor nog meer mensen die naar Rome gaan (en dat zijn er volgens mij best veel)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:09

Ik zou een lange broek inpakken.. Haha!

Ik heb naemlijk gehoord dat het op warme dagen in Rome kan stikken van de vlooien op straat Haha!

Uiteraard is het maar een gerucht, maar ik zou er wel aan denken Haha!

Ohh enne, misschien kan AnneOmie je tips geven, die heeft in Italie gewoond Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:10

Ik hoop dat je naar het Pantheon gaat, dat is een fantastisch mooi gebouw met een koepel. De muur bestaat allemaal uit cassettes en in het midden van de koepel is een grote ronde opening waar je de lucht kunt zien.

De hond is de betere mens

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:20

wat leuk! Mijn school vertrekt ook zaterdag naar rome! Haha!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:49

Als je kerken wil bekijken (en dat zijn er een heleboel en de ene nog mooier dan de ander!) is het aan te raden om iets van een wikkelrok ofzo mee te nemen als je in een korte broek loopt. Blote benen en schouders worden niet gewaardeerd.

Nulla tenaci invia est via

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:16

Ik zou ook schoenen meenemen die lekker en makkelijk lopen. Ik weet nog van mijn 'schoolreisje' naar Rome dat iedereen enorme blaren had van het lopen! (En die oude wegen met keien lopen ook niet echt makkelijk..)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:20

Mijn zusje studeert in Rome, ze zit er nu bijna 3 maanden en blijft nog tot ongeveer juni. Als je wil kan ik je haar mailadres geven, pb me dan maar effies als je interesse hebt.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:25

Haha hier ben ik al... zie een toppic over Italie Haha!

Leuk joh dat je naar Rome gaat Hele mooie stad! Ik zou een lange broek meenemen maar niet voor de vlooien hoor Scheve mond daar heb ik trouwens nog nooit over gehoord hoor Tallie Verward Haha! Een lange broek en een t-shirt om de kerken en kathedralen in te gaan.. je mag dan eigenlijk ook niet te bloot zijn. Ik zou zoals hierboven ook al gezegd goede schoenen meenemen en een plattegrond.. Rome is behoorlijk groot. Je hebt geloof ik van die plattegrondjes waar ook de metro e.d. opstaan, die zijn ook erg handig.

Ik vond persoonlijk de Sint Pieterskathedraal in Vaticaanstad erg mooi en ook het meseum in Vaticaanstad. Ik zou verder niet precies weten wat je verder mee zou moeten nemen... *denkt diep na* Ja een goed humeur Haha! Veel plezier!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:23

Mooie stad, dat Rome. Neem ook de trein naar Ostia. Dat is zo'n beetje Rome aan zee. Aan de boulevard daar is het beste visrestaurant waar ik ooit gegeten heb. Tussen Nieuw Ostia en Rome ligt ook Oud Ostia, daar zijn nog veel Romeinse ruïnes.

Verder denk ik dat je verder met je school wel de meeste bezienswaardigheden gaat kijken. Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Geschiedenis is er in ieder geval genoeg!

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:04

mijn school vertrekt zaterdag ook al naar rome Haha! en ik maandag naar parijs Lachen echte tips heb ik eigenlijk niet.. ik wens je in ieder geval heel veel plezier!

Gamble

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:21

De vader van een hele goede vriendin van mij, woonde in Trastevere, de oude stadswijk van Rome! Ben er met mijn vriendin toen een week geweest en dat was echt ontzettend gaaf! Er lopen niet al te veel toeristen, wél zijn er van die typisch Italiaanse tentjes waar je heerlijke cappucino kan drinken Vingers aflikken !!
De stiefmoeder van mijn vriendin, had trouwens altijd een tasje met een relatief kort hengsel eraan, wat ze altijd onder haar arm geklemd had als ze de straat opging, ivm tasje roof!! Zorg er dus voor dat je geen tassen of rugzakken met lange hengsels omdoet als je de stad ingaat, ze kunnen je tas dan makkelijk van je af trekken Scheve mond !! Veel plezier, Rome is een prachtige stad !! (ik vond zelf de piazza Navone erg mooi en het Colosseum erg indrukwekkend !!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:32

*grijns* neem een waslijntje en vakantieklerenwasmiddel mee. dan kan je ff gauw de smog uit je topjes spoelen.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:37

nog wat extra tips tegen tassenroof en zakkenrollen:

als je een heuptasje om hebt, niet denken dat je veilig bent, vooral letten op deze truuk: een persoon (meestal een vrouw) wil je schijnbaar iets laten zien (stuk papier, krant, ...) en is heel opdringerig en duwt het tegen je buik aan... omdat het je zo overvalt let je even niet op en begrijp je niet goed wat er aan de hand is, maar ondertussen is wel een klein kind de rits van je heuptasje aan het openmaken of zelfs gewoon de riem aan het doorsnijden
werden wij voor verwittigd, en vonden het nogal bizar, tot we het met onze eigen ogen zagen gebeuren
ook niets waardevols gewoon in je broekzak steken, bij iemand van onze groep liep er iemand langs, dook opeens met zijn hand in iemands broekzak en zette het vervolgens op een lopen (had gelukkig alleen een zakdoek mee)
en idd altijd je rugzak, tas, ... stevig vastgeklemd houden en op je buik dragen enzo, ze snijden dus ook gewoon de riemen door

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:14

Mijn broer gaat morgen al met school naar rome. Het wordt nog druk daar Haha!

Voor een fotoshoot van uw paard of hond:
www.RianneFotografie.tk

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 14:45

Ja, er gaan echt een heleboel klassen naar Rome en die kom je natuurlijk allemaal tegen op de spaanse trappen.

En wikkelrok heb ik gekocht, een portemonaie voor op je lichaam kan ik van mijn vader lenen.
Het weer in Rome word komende week helaas niet zo mooi. 23 graden met boel regen. Nu is het er bijna 30 graden en zonnig Scheve mond

Wij gaan niet met de metro, op woensdag gaan we naar Pompeij met de bus maar verder lopen we elke dag wel zeker 15 kilometer (heb ook al aan blarenpleisters gedacht)

Weten jullie misschien iets te vertellen over het water? Ik ga waarschijnlijk voornamelijk water drinken maar ik denk dat je dat in flessen moet kopen toch?

En weet iemand een leuke plek waar je kunt eten misschien? Wij mogen dat namelijk ook zelf uitkiezen 1 of 2 keer.

Wij gaan trouwens naar hotel Acropoli, geen idee waar dat ergens in Rome ligt.

Allemaal alvast heel bedankt en iedereen die daar naartoe gaat ok veel plezier!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:47

Water idd alleen in flesjes kopen, zelfs niet uit fonteintjes drinken waar je anderen wel ziet uit drinken!!!!!
Je vindt echt overal kraampjes met flesjes water, limonade,... enz en meestal niet tegen extreem hoge prijzen, dus echt flesjes kopen hoor!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:38

JA fleur, ik zou ook niet uit de kraan drinken. Andere mensen doen dat misschien wel. Maar andere mensen zijn het schone tilburgse water niet gewend. Dus jij hebt in je leven helemaal geen weerstand opgebouwd tegen het vuil (in vergelijking tot tilburgs water) dat daar in het water zit.. Niet doen dus... en lekker voor het schone gaan *LOL*

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:53

oh wat denk je nou vaticaanstad natuurlijk en dan met name de sixtijnse kapel met de beschilderingen van michelangelo. verder het st Pietersplein en de basiliek. de musea, hier kan je meer info krijgen: http://www.vatican.va/phome_en.htm

Amor Vincit Omnia

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:36

Ik ben in rome geweest, we sliepen in een klooster, maar 1x ben ik vergeten de deur om slot te doen in de haast, hierdoor is 150! euro van mij gejat. Dus waar je ook bent let altijd op je geld, bij iemand ander is 20 euro uit de rugzak gejat.
Verder als je iets koopt op straat afdingen!
Wat wij toen der tijd ook hadden waren mensjes die armbandjes of van die dingen in je haar gaan maken, bij hun ook extra goed op je geld en spullen letten.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 06:30

Geniet van de aandacht van de italiaanse jongens Haha!. Het is dat ik een vriend heb maar wanneer dat niet het geval was zou ik zo weer een week in Rome zitten. Ik vond het heerlijk om op iedere hoek te worden nagefloten. Ondanks dat je weet dat zij het naar ieder meisje doen is het een goede ego-boost.

En inderdaad een wikkelrok voor in de kerk en eventueel een t-shirtje met korte mouwtjes in je tas ( voor het geval je een t-shirtje met spaghettiebandjes draagt). Ze laten je er echt niet in! Zeker niet in het Vaticaan.

Geniet en veel plezier!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:43

Het Forum Romanum is echt een aanrader. En het uitzicht vanaf de Sint Pieter is ook waanzinning.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 21:02

Montreux schreef:
En het uitzicht vanaf de Sint Pieter is ook waanzinning.

trek hiervoor wel goed schoenen aan!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 16:21

Veel plezier!
Mijn broer is ook met zijn school naar Rome deze week!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 20:07

Even een kort berichtje, ik ben net terug gekomen en het was dus echt zo gaaf! En dat uitzicht................. gisteren stond ik daar..........!!!!!!!!!!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 20:22

Fijn dat je het daar zo leuk hebt gehad!
Ik ben net terug van 4 dagen Londen met m'n school en ik heb het ook geweldig gehad.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, ChrisXe, cissy, estell__, Hollyleaves, laran, Leo, maessie, ManonGrr, Nientsje, SemrushBot, shaddy82, Steenbok12 en 216 bezoekers