Pads... graag merken noemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Pads... graag merken noemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 18:18

Wat is ieders favo merk pad en waarom....

Ik heb zelf een coolback ( toklat) op het oog, juist omdat die flexibel is, maar anderen adviseren een lekker stevig pad dat zich natuurlijk na verloop van tijd de vorm van rug en zadel aanneemt. Ik vind zelf die neopreen pads niet fijn..te 'plastic' voor mijn gevoel, ademt niet.... Dat lijkt me zo fijn aan die coolbakc van Toklat, dat dunne luchtige, ten slotte zit mijn tink voor het grootste deel van het jaar flink in zijn haar. ( o en de gave effen kleurtjes.. Haha! het oog wil ook wat!)

Sablou raadde mij een Tiffi of Continental aan... Wat zijn de meningen daarover?


P.s. ik heb de zoekmachien al gebruikt, maar vond niet genoeg info dus vandaar nog even een nieuw topic...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:26

Tiffi zegt me niets en Continental is ook een naam die van alles kan inhouden.
Toklats zijn overigens niet zo dun hoor, ze 'klinken' alleen erg in als je ze gebruikt. Ik moet mijn Sherpa-fleece (lijkt op Toklat alleen cutback en naar de rug gevormd) altijd extra nasingelen, dikke pads schijnen op een Ortho-Flex sowieso niet goed te werken.

Ik heb vandaag mijn Dixie Midnight No-Sweat pad binnen gekregen en ga die snel eens uitproberen. Lekker dun en uit te wisselen met allerlei leuke (gekleurde) dunne dekentjes Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:26

Ik heb een Anky Technical Pad en ben er erg tevreden over Haha!
Maar die zal je wel niet bedoelen...

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:27

Ach misschien gaat ze op verzoek ook western pads maken Haha!

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 18:36

Tjee SM... ik had van jouw toch wel wat links verwacht Knipoog

Maare die sherpa heb ik je al eerder over gehoord... klinkt goed... weet je toevallig waar die te koop zijn? ( via e-bay had jij hem dacht ik?)

O en tiffi moet Tuffi zijn....hihih typfout.

En je verteld toch nog wel even hoe de dixie Midnight no-sweat bevalt?!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:43

Zoek eens onder 'pads' en western in de Bokt-zoekmachine. Het onderwerp is al vaker besproken en daar staat ook een schat aan info en meningen.
Links kan ik zat geven, zoveel zelfs dat het je zal duizelen. Haha! Er is niets zo veel besproken als westernpads en net zoveel verschillende meningen erover.
De één gaat voor 100% wol de ander doet het prima met neopreen en alles wat daar tussenin zit Haha!
Eea heeft ook te maken met de pasvorm van je zadel en de buitentemperatuur.

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 18:48

dapperdier schreef:
P.s. ik heb de zoekmachien al gebruikt, maar vond niet genoeg info dus vandaar nog even een nieuw topic...


Pling

maar ik ga nog wel even speuren... grmbl moppermopper

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:15

Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 19:31

ik zit al een uur op ebay....zucht.... ik denk dat ik gewoon voor de toklat ga... op mijn eigen gevoel af.

( ik had ook al gegoogled!! HAha)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:31

Ik heb twee Toklats coolback die ik al 5/6 jaar gebruik. Het is dat ik de kleur een beetje zat wordt maar verder bevallen ze prima. Hond ligt er ook graag op! Kunnen gewassen en gedrogerd worden, dus snel klaar en schoon. Ik heb ook nog een luxe showpad, volgens mij ook Toklat. Heel mooi maar blijft ook nog steeds stug. Hebben we laatst met de hogedrukspuit schoongespoten en heeft een week moeten drogen!
Neopreen is niets voor mijn paard gezien de singels ook niet bevallen.
Ik ben trouwens altijd in voor advies voor goede pads SM. Moet zweet opnemen en wasbaar zijn EN soepel.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 19:44

De Dixie neemt dus geen zweet op Haha! maar voert het snel af via kanaaltjes in het materiaal. Door het luchtige materiaal wordt de rug gekoeld (konstante luchtstroom).
Hij is wel heel soepel en hoeft niet gewassen te worden, alleen afspoelen na elke gebruik.
Hij kan gebruikt worden onder een 'normale' dikke pad of dunne navajodeken. Deze zal dus nooit meer vies worden.
De Dixie is gemaakt van antibacteriële polymeer vezels, die op een speciale manier aan elkaar 'hechten' waardoor de luchttoevoer en zweetafvoer ontstaan.
Hij wordt veel op grote ranches gebruikt waar paarden nog echt werken Haha! bij temperaturen waarbij wij niet meer buiten komen Cool
En Karl (de verkoper) is zo leuk om mee te mailen, maar dat wist ik al van 'mijn' USA-forum.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:29


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 06:44

Ik rijd al jaren met mijn Equitex, goed wasbaar, goed vormbaar en geen last meer van hitte ophoping etc. Deze is tot nu toe voor ons het meest ideale gebleken en je zit ook nog eens heerlijk zacht. Mijn neopreen pad heb ik al weer de deur uit gedaan, dat vind ik toch niks dat gezweet en geplak en stugge gedoe Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 07:44

Ik rij nu driekwart jaar met zo'n neopreen geval met gaten boven de ruggegraat, gekocht op Madepolder. Ben er erg tevreden over. Lekker schoon te houden (spuit erop) en het zweet loopt er gewoon onderuit.
Hiervoor reed ik altijd met Diamond Wool pads, maar neopreen bevalt me beter. Ik heb de indruk dat de rug veel minder heet wordt en het schoonmaken gaat veel beter.

PBill

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Mooiste plek in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:12

Gebruiken de Toklat Magnum Felt Saddle Pad echter wel een hoge prijs (ca. €150). Bevalt prima, goed schoon te houden. In het begin wat stug maar vormt zich bij veelvuldig gebruik naar de rug van het paard.
http://www.toklat.com/pwp_felt.html

Pecos is the best, the best in the west...

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:39

Carys: die wollen pad lijkt me echt heel lekker, maar als hij vuil wordt is hij zo moeilijk schoon te maken.

PBill: ik heb ook een wollen vilt pad. Ik vind ze erg stug en dik. Ik heb er een hoes omzitten want anders zijn ze ook niet schoon te krijgen.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:34

Zijn jullie niet bang dat zo'n "extra" hoes met kreukels op je paard z'n rug ligt?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 09:39

Ik heb nu een soort van vilten pad met hoes... die hoezen maak ik zelf en liggen zonder kreukels ( tricot en fleece rekken mee) Maar dat wortd af en toe flink warm vind ik...

Carys! Die pads op e-bay heb ik ook al een tijdje op het oog... ben ook heel benieuwd hoe die zou bevallen... best prijzig, maar voor echte schapevacht....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

PBill

Berichten: 37
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: Mooiste plek in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 09:59

Suger: Ik cross er ook niet mee over de bergen en dalen, heide en bossen. Misschien dat dat wat uitmaakt ? De kleur is donkergrijs dus vuil zal ik er zowieso niet snel op zien en het is en blijft een werk/trainingspad dus zolang er geen oneffenheden inzitten mag ie er vuil uitzien. Voor de sjiek heb ik een ander (mindere kwaliteit) pad met mooie kleuren die ik helaas niet kan wassen want dan lopen de kleuren door... heb hem gelukkig tot 2x toe kunnen ruilen bij de leverancier.. (dus als ie vuil is omruilen ipv wassen.. (o; )

Pecos is the best, the best in the west...


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:10

dapperdier schreef:
Carys! Die pads op e-bay heb ik ook al een tijdje op het oog... ben ook heel benieuwd hoe die zou bevallen... best prijzig, maar voor echte schapevacht....

Deze pads worden vaker verkocht door dezelfde persoon. Zoek eens bij verkochte objecten en mail een aantal personen die de pad eerder gekocht hebben. De meeste mensen zijn vast wel zo vriendelijk om hun ervaringen te delen met je.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:58

Ik denk dat schoonhouden van zo'n pad nog wel meevalt?
Schapenvacht is best wel vuilafstotend...
Ik zelf doe schapenvacht altijd in een emmer met wat groene zeep, even husselen, goed uitspoelen en uithangen.
En ik vind het ook zeker niet heel erg duur voor echt schapen vacht, moet je zien wat je voor een Christ onderleggertje kwijt bent...

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 12:03

Sugarmiss"]
[quote="dapperdier schreef:
Carys! Die pads op e-bay heb ik ook al een tijdje op het oog... ben ook heel benieuwd hoe die zou bevallen... best prijzig, maar voor echte schapevacht....

Deze pads worden vaker verkocht door dezelfde persoon. Zoek eens bij verkochte objecten en mail een aantal personen die de pad eerder gekocht hebben. De meeste mensen zijn vast wel zo vriendelijk om hun ervaringen te delen met je.
[/quote]

mijn e-bay meel functie doet het niet... erg Boos!

Carys? Schijnheilig

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:12

ik weet mijn god niet welk merk ik heb....
ik heb er 1 gekocht bij evelien (mijn eerste) en 1 in beilen bij een zaak die nu gestopt is.. zal eens kijken of er ergens een naam staat aangegeven...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:01

Nou hier zijn 'mijn' zweetplekken na mijn eerste Dixie-pad rit.
Afbeelding

Je ziet op één plek heel goed de vieze drap die anders in mijn pad gezeten had. Nu was het er met een straaltje water zo afgespoeld. Dixie schoon en dekentje schoon Haha!


SM; even foto verkleind Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-05-03 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:22

Kun je ook een foto van de Dixie plaatsen? Ben wel nieuwsgierig hoe hij er uit ziet nml.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers