We kunnen opnieuw gaan tellen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

We kunnen opnieuw gaan tellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 13:36

2 mei waren de laatste (vermoedelijke) besmettingen. Volgens mij in gebied G. Inmiddels is het 5 mei en is er nog geen nieuwe besmetting geconstateerd.
De laatste besmetting uit de Gelderse Vallei dateerd van 23 april. Volgens de site van het ministerie bedraagt de incubatietijd 10 dagen, waarmee de Gelderse Vallei nu vrij van vogelpest zou moeten zijn.
Nog 7 dagen en dan zou Nederland vogelpest vrij zijn.

Ik heb de gok gewaagd en me ingeschreven voor de wedstrijd op hemelvaartsdag in Huissen. Duimen jullie mee dat het hiermee gedaan is?

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.


Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:15

bedoel je dat we vanaf 2 mei moeten gaan tellen? of vanaf 23 april? laten we hopen het laatste! bedankt voor je info

het moment maakt de man, de eeuw de vrouw!!!

leer de schone kunst van het elegant te laat komen!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:34

Ik hoop ook vanaf 23 mei, dan is het dus bijna voorbij!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:12

voor de geldese vallei moet je vanaf 23 april tellen

hier in t zuiden vanaf 2 mei...

ik ga duimen! en tellen! wil zo graag naar wedstrijd!
en naar mn trainingsweek begin juli in Ermelo!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:50

*gaat tellen*

Ik wil ook weer op wedstrijd en naar de instructieweek, zoals het er nu voor staat gaat dat dus niet Boos!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:02

Helaas, in het Brabantse Wernhout is toch weer een nieuwe verdenking geconstateerd, het hobbybedrijf ligt in een gebied waar alle strengere maatregelen gelden ivm besmettingen in Belgie, er zijn nu 250 bedrijven besmet en op 11 bedrijven rust nog een verdenking.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:15

Idd, het is weer hier in de buurt, het was een hobbybedrijf, en ik ken mensen die nu in de 3 km zone vallen en hun 7000 kippen worden geruimd vanavond Verdrietig

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:20

sterkte.


kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 09:24

Bah, het is toch wel een erg hardnekkig virus!
Toch hoorde ik van betrouwbare bron dat ze afgelopen zondag in principe klaar waren met het ruimen van alle kippebedrijven (op dat nieuwe geval dan dus). Nu moeten de hobbyhouders nog.

Maar de Gelderse Vallei is nu al vanaf 23 april pest vrij. Ben benieuwd wanneer daar de maatregeln worden versoepeld. Ben bang dat ze moeten wachten totdat alle kippies zijn vermoord Huilen

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:41

ik volg het eigenlijk niet echt *schaam* maar is er nu dus een nieuw geval bijgekomen, jeetje wanneer stopt dit een keertje?
vorig jaar MKZ en nu dit weer echt niet normaal!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:05

in de Gelderse Vallei en in Zuid-Oost Brabant worden ook alle HOBBYdieren geruimd! wanneer dat is gebeurd, en alle pluimveebedrijven onder de A67 tot aan de Belgische grens zijn geruimd, kunnen we pas definitief gaan tellen denk ik, als alles in gerukmd wachten ze nog 10 dagen, voordat alles weer doorgaat(heb gister ruiming in Bergeijk gezien, niet leuk!) en wij hebben nu net 2 schattige kuikentjes!gelukkig vallen we net buiten de grens waar ze alles preventief gaan ruimen, maar ik heb er zo'n genoeg van!!

maar ja er zijn iig geen nieuwe gevallen van vogelpest in de gelderse vallei, dus hoop dat ze daar die 10 dagen grens al hebben gehaald en dat ze na het ruimen van hobbydieren de paardenevenementen weer door laten gaan(instructieweek ermelo!) maar ja of ik er dan heenmag is weer de volgende vraag...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 30 bezoekers