Wat voor alternatieven NA de VA??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Wat voor alternatieven NA de VA??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 09:19

Stel dat de VA Mirage niet aan het 'lopen' krijgt meer.
Dan denk ik wel dat ik nog iets op het 'alternatieve' circuit wil gaan proberen voordat ik haar "wegdoe".
Waar hebben jullie goede ervaringen mee? homeopatie? acupunctuur? noem maar op.
Het gaat op een knieblessure en dan door verkeerd gaan lopen last krijgen van d'r rug....



Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:16

Je zou Harry Hoevers ofzo kunnen proberen, Lodewijk (van Nimber) en Joy van (Marloes-Joy) hebben er geloof ik wel baat bij gehad en wellicht nog wel meer bokkers.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:44

Zoals ik al eerder heb verteld, Marijke vindt ik echt ssuper, als je zover bent moet je echt eens contact opnemen met haar, is geheel vrijblijvend en ze is goud eerlijk, als ze er geen heil meer in ziet zegt ze dat ook en smeert je niet onnodig smeerseltjes en kruidjes aan.
Ze hebben ook een website: http://www.cherokee-horsestherapy.com/N ... erland.htm

Ken al diverse paarden die er baat bij hebben gehad.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:57

Ik persoonlijk heb veel baat bij acupunctuur. Mijn probleem zit ook voornamelijk in mijn gewrichten. Bij mijn paard (spierprobleem) was het resultaat verwaarloosbaar klein. Homeopatie heeft mijn paard wel heel veel geholpen (mijzelf trouwens ook). Osteopatie overigens ook alleen moet de behandeling wel geregeld worden herhaald (met steeds langer wordende tussenpozes). Het is denk ik wel zeker de moeite waard om alternatieve geneeswijzes te proberen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:09

Ik zelf hou helemaaaaal niet van Laarakkers, maar als ik echt 'wanhopig' zou zijn denk ik toch dat ik hem zou laten komen.
Je weet het nooit met die druppels...

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:10

Mijn paard is behandeld door Gerrit Zomer (homeopaat werkt met Lechner antenne methode) uit Belgiƫ. Daar was ik wel tevreden over. De druppels die hij voorschrijft zijn humane homeopatische middelen die je bij een reformzaak koopt. De osteopaat heet Stefan Alen (zie www.icreo.com) komt ook uit Belgiƫ. De acupuncturiste die ik erbij had komt uit Duitsland. Ik weet zo niet meer hoe ze heet, maar ze behandeld ook veel toppaarden en is quanta costa (oftewel zeer prijzig). Ik heb hem naderhand ook nog in behandeling gehad bij mijn eigen acupuncturiste die hem behandelde via een foto (geen acupunctuur, dus). De behandeling die ze voorschreef heeft ook veel geholpen (voederadvies en ook homeopatische druppels).

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 14:32

Ik zou voor een fysiotherapeut gaan voor wat betreft de rugproblemen. Wat is het probleem in de knie? Behandeling daarvan is natuurlijk afhankelijk van de aard van de blessure.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:47

Ik zou eerst kijken of het mogelijk is de pijn in de knie te verlichten. Daar zit namelijk de oorzaak. Welke geneeswijze de beste is, is inderdaad afhankelijk van de blessure. Wel is inderdaad fysiotherapie goed om het genezingsproces in de rug te versnellen (als de knieblessure is opgelost). Wanneer de pijn in de knie blijft zal het rugprobleem blijven terug komen en kun je een abonnement nemen op de fysiotherapeut.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:00

Ik zou er een chiropractor bijhalen...gecombineerd met acupunctuur. Ligt ook een beetje aan de knieblessure.

En voor de rest heel veel tijd nemen. Zet je paard desnoods een jaar stil, als je het financieel kunt blijven volhouden.

Je suis Charlie.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 23:08

cassidy, ze staat over een maandje of 4 al zowat een jaartje stil.....
maar chiropractie, wat is dat precies? is dat zoiets als manueel therapeut?want daar is ze al door behandeld voor haar rug

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:14

Ja dat is ongeveer hetzelfde...de chiropractie gaat ervan uit dat heel veel mankementen uit de rug voortkomen. Wervels die scheef zitten enz.
Hoe vaak ben je bij de manueel therapeut geweest? Ik ben zelf i.v.m. een slijmbeursontsteking bij de chiropractor geweest, en toen moest ik iedere week. Uiteindelijk heeft de combinatie met de acupuncturist de uitslag gegeven...ik ben na een half jaar weer zo goed als pijnvrij...

Als je zegt dat je al bijna een jaar bezig bent...heb je er in dat jaar echt niet op gezeten?

Ik zou als ik jouw was ook nog even met Antoine de Bodt contact opnemen, misschien dat die wat voor je kan doen. En kan hij dat niet, is hij daar ook heel eerlijk in hoor!

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers